Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství 62740@mail.muni.cz 1.Jaké komunikační programy (promotion) využívá FSS MU (případně MU)? 2.Co je to PR (Public Relations)? Jaké mohou být činnosti a úkoly PR? 3. 3.Podpora prodeje 4.Vysvětlete pojem Organizační (podniková) kultura, charakterizujte její prvky a rysy. Čím je specifická silná podniková kultura a jaké jsou její přínosy? 5.Co je podstatou delegování a co je při této činnosti třeba brát v potaz? ž ØReklama ØPR ØPodpora prodeje? ØDalší? 26.11.2010 Management I Øpředstavuje řadu programů zaměřených na propagaci organizace, obhajobu image organizace nebo image jednotlivých produktů. ØCílem PR z by mělo být zajištění dobrých vztahů organizace s veřejností. ž ž Oddělení PR vykonává 5 hlavních činností: ØVztahy s tiskem ØPublicita produktu ØFiremní komunikace ØLobbování ØPoradenství 26.11.2010 Management I ž Příklady úkolů PR oddělení ØPomoc při zavádění nových produktů ØPropagace určité kategorie produkce ØOvlivňování konkrétních cílových skupin ØObhajoba produktů, které se dostaly do konfliktu s veřejností. 26.11.2010 Podniková ekonomika ØSoubor různých motivačních nástrojů převážně krátkodobého charakteru, vytvářených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých produktů zákazníky nebo obchodníky. ØReklama nabízí důvod, proč nakupovat, podpora prodeje je podnětem k nákupu. Ø ž 26.11.2010 Podniková ekonomika žPodpora prodeje 1.Spotřebitelům: Øvzorky, Øslevové kupony Øzvýhodněné ceny Øprémie a dárky Øodměny, Øvýhry, Øzáruky, Øvyzkoušení zboží zdarma Øpředvádění produktů 2.Obchodníkům: Ønákupní rabaty Øslevy za vystavované zboží apod. botky PR ž Soubor základních předpokladů, hodnot, postojů a norem chování, sdílené členy společenství, které se projevují v jejich myšlení, cítění, chování a ve výstupech materiální i nemateriální povahy. ž ž Artefakty nemateriální Ø jazyk, historky a mýty, užívané vzorce chování – zvyky, rituály, ceremoniály apod. ž Artefakty materiální Ø např. architektura budov a materiální vybavení, produkty, výroční zprávy, propagační materiály apod. ž ~> Artefakty jsou nejviditelnějším projevem organizační kultury. ØHodnota - co je považováno za důležité, čemu jednotlivec či skupina přikládá význam. ØNormy chování - nepsaná pravidla, zásady chování v určitých situacích, které skupina jako celek akceptuje. ØZákladní předpoklady (přesvědčení) – zafixované představy o fungování reality, které lidé považují za samozřejmé, pravdivé a nezpochybnitelné. Ø ž ØJedna z determinant efektivnosti a výkonnosti organizace ØNemá objektivní formu existence ØSkupinový fenomén, nadindividuální povaha. ØJe výsledkem učení, předávána v procesu socializace. ØStabilita, obtížně měnitelná Østmeluje společnost, napomáhá soudržnosti společenství ž panáci ØIntegrace osobních a organizačních cílů ØMožnost podílet se na rozhodování ØSpravedlivé zacházení, rovné podmínky pro všechny zaměstnance ØVzájemná důvěra, uznání a podpora na všech stupních organizace ØOtevřená diskuze o problémech ØManažerské chování a řídící styl ž odpovídající konkrétní situaci ØPříležitost pro osobní rozvoj ž a kariérní postup ØIdentifikace s organizací, loajalita. malíři 26.11.2010 Management I ž Delegování Øpřenesení přesně vymezeného rozsahu pravomocí a odpovědnosti na jinou osobu nebo útvar. Ø ž Jak optimálně rozložit kompetence na jednotlivé úrovně? ž Centralizace Øvykonávání moci, řízení a kontroly vychází z jednoho centra. Øpřenášení kompetencí (přiznání pravomocí ale i odpovědností) na vyšší úrovně ž Decentralizace Øpřenos kompetencí na nižší úrovně Ø