Informace pro uchazeče o studentskou praxi/ dobrovolnou činnost v Občanském sdružení Anabell [1] (Kontaktní centrum Anabell Brno, dále jen KCA Brno) * Občanské sdružení Anabell (dále jen Anabell) již od svého vzniku v roce 2002 intenzivně spolupracuje se studenty[2] středních i vysokých škol příslušných oborů, souvisejících s problematikou poruch příjmu potravy. * Anabell spravuje čtyři Kontaktní centra – v Brně, v Praze, v Ostravě a v Plzni. V Bratislavě vede Svépomocnou skupinu. * Klienty Anabell jsou osoby s poruchou příjmu potravy, sekundárně rovněž jejich rodiče, partneři, kamarádi. Poruchy příjmu potravy postihují většinou dívky a mladé ženy, poměr dívek (mladých žen) a chlapců je 10:1. Čtyři až deset procent nemocných poruchou příjmu potravy tvoří muži. * V KCA Brno je klientům nabízena široká škála programů sociálního poradenství dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, včetně fakultativních služeb (programy jsou průběžně aktualizovány a doplňovány – na aktuální nabídku se informujte na recepci): a) Poradnu Anabell (vstupní pohovor s poradcem - sociálním pracovníkem); b) Internetové poradenství na www.anabell.cz. c) Linku Anabell 848 200 210 (telefonická krizová pomoc v pondělí až pátek od 8 do 16 hodin); d) Klub Anabell (volnočasové aktivity /nejen/ pro osoby s poruchou příjmu potravy); e) Korespondenční kurz „Můj život bez anorexie, bez bulimie – aneb 10 týdnů na cestě ke zdraví“; f) Psychologické poradenství, psychodiagnostiku a psychoterapii; g) Psychiatrickou a psychoterapeutickou ambulanci pro dlouhodobou terapii klientů s poruchami příjmu potravy (nestátní zdravotnické zařízení); h) Nutriční terapii; i) Zpravodaj Anabell; j) webové stránky www.anabell.cz; k) specializované semináře pro pedagogy (akreditace MŠMT ČR) a přednáškovou činnost pro základní, střední i vysoké školy; l) možnost zakoupit či vypůjčit si literaturu s tématikou poruch příjmu potravy; m) edukačně-rekondiční týdenní/víkendové pobyty nebo jiné mimořádné akce. * Anabell realizuje a umožňuje studentskou praxi/výkon dobrovolné práce studentům středních, vyšších a vysokých škol. Tato praxe je realizována za určitých podmínek (Interní předpisy Anabell, zákon o sociálních službách a jiné metodické postupy). Uchazeč o praxi nebo dobrovolnickou činnost je povinen absolvovat vstupní výběrové řízení. * Vstupní výběrové řízení spočívá ve vyplnění Dotazníku pro uchazeče o studentskou praxi/dobrovolnou činnost, včetně strukturovaného životopisu a motivačního dopisu, v případě nutnosti doložení výpisu z rejstříku trestů (ne staršího 3 měsíců) a předložení reference ze školy nebo zaměstnání, event. Úřadu práce aj. Vyrozumění o přijetí/nepřijetí bude uchazeči sděleno nejpozději do 5 dnů od doručení/předání. * Studenti na praxi (dobrovolníci) jsou přijímáni za podmínek dlouhodobější spolupráce, tj. minimálně na dobu čtyř měsíců (výjimky uděluje vedoucí KCA Brno), a to v rozsahu minim.: Ø jeden den v týdnu cca 6 hodin administrativní, organizační či koordinační práce dle konkrétní osobní domluvy a dle potřeb a pokynů pracovníků Anabell, s umožněním aktivní účasti v Klubu Anabell; Ø vypracování jednostránkového hodnocení průběhu praxe v Anabell pro interní potřeby organizace. * Na výkon výše uvedené práce studentem je nazíráno jako na dobrovolnou práci, za níž nenáleží žádná finanční odměna. * Recipročně Anabell za výše uvedenou formu pomoci/praxe nabízí: a) Po domluvě možnost účasti na Klubu Anabell nebo víkendových programech; b) možnost nahlédnout do záznamů Internetového poradenství, záznamů z jednání se zájemcem o službu v Anabell, záznamů Linky Anabell nebo frekventantů Korespondenčního kurzu (za dodržení a po podpisu pravidla mlčenlivosti); c) možnost konzultací s psycholožkou, nutriční specialistkou, vedoucím KCA Brno či výkonnou ředitelkou Anabell (po dohodě); d) možnost zapůjčení literatury, případně diplomových nebo seminárních prací z knihovny Anabell (po dobu praxe zdarma); e) možnost účasti na skupinové/individuální supervizi u odborných supervizorek Anabell MUDr. Taťjany Horké nebo MUDr. Heleny Hájkové (po domluvě na konkrétním termínu). Na konkrétním termínu nástupu na praxi/dobrovolnou činnost je nutno se předem dohodnout. Tyto podmínky vstupují v platnost 1. ledna 2010. V Brně dne 17. 12. 2009 PhDr. Ing. Jana Sladká Ševčíková předsedkyně Rady sdružení a výkonná ředitelka O. s. Anabell ________________________________ [1] Praxi je zapotřebí domlouvat s dostatečným časovým předstihem, nejlépe alespoň 6 měsíců! [2] Pro zjednodušení textu je v dalším sledu pod pojmem „student“, „dobrovolník“, „pracovník“, „uchazeč“, „klient“, „frekventant“,„poradce“ nebo „zájemce“ míněna vždy jak osoba mužského, tak osoba ženského pohlaví.