Týden 9
Programy vzdělávání a pracovního výcviku – typy, cíle, efekty (Horáková)
Role vzdělání a kvalifikace v současné společnosti. Koncept lidského a sociálního kapitálu. Význam vzdělávacích a výcvikových programů v kontextu evropského pracovního trhu. Rekvalifikace v ČR, jejich efekty.
Povinná četba
· Horáková, M.; Rákoczyová, M. 2003. Přínosy rekvalifikací pro znevýhodněné skupiny nezaměstnaných. In Sirovátka, T., Mareš, P. (ed.): Trh práce, nezaměstnanost, sociální politika, Brno: Masarykova univerzita ( str. 202-219)
· Grubb, N. W., Ryan, P. 1999. The Role sof Evaluation for Vocational Education and Training. Kap. 1 Conception of vocational education and training: variety, kausality, and implications for evaluation. Pp. 8-20. Ženeva: ILO
· Hora, O., Sirovátka, T., Tomešová Bartáková, H., Vyhlídal, J. 2009. Hodnocení programů aktivní politiky zaměstnanosti realizovaných v roce 2007 se zaměřením na rekvalifikace (struktura, cílenost, krátkodobé a střednědobé efekty na opuštění evidence). Pp. 28-41. Brno: VUPSV (Dostupné on-line na http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_300.pdf)
Rozšiřující četba
· Horáková, M., Horák, P. 2010. Návrh mezinárodní komparace výcvikových a vzdělávacích programů. Fórum sociální politiky č. 5/2010, s. 2-10.
- Horáková, M., Hora, O., Vyhlídal, J. 2010. Hodnocení přínosu projektů Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Pp. 63-65. Brno: VÚPSV (Dostupné on-line na http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_312.pdf)