Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství 62740@mail.muni.cz 1.Vyberte si libovolné pracovní místo a popište stručně, o jaké pracovní místo se jedná. Dále navrhněte motivační systém pro pracovníky na daném pracovním místě. Zaměřte se tedy postupně na vymezení zejména následujících položek: ØOcenění práce (např. procentuální poměr základní a nadstavbové složky) Ø Hmotné a společenské podmínky práce, zaměstnanecké výhody Ø Způsoby morálního ocenění práce Ø Způsoby zvyšování atraktivnosti a smysluplnosti práce ¡Všechny zvolené postupy odůvodněte. 2. 2.Co je kafeteria systém? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody? 1.Jaké komunikační programy (promotion) využívá FSS MU (případně jiná fakulta MU)? 2. 2.Podpora prodeje a její formy. ž 3.Co je to PR (Public Relations)? Jaké mohou být činnosti a úkoly PR? ž 6.12.2011 Management I Øpředstavuje řadu programů zaměřených na propagaci organizace, obhajobu image organizace nebo image jednotlivých produktů. ØCílem PR z by mělo být zajištění dobrých vztahů organizace s veřejností. ž ž Oddělení PR vykonává 5 hlavních činností: ØVztahy s tiskem ØPublicita produktu ØFiremní komunikace ØLobbování ØPoradenství 6.12.2011 Management I ž Příklady úkolů PR oddělení ØPomoc při zavádění nových produktů ØPropagace určité kategorie produkce ØOvlivňování konkrétních cílových skupin ØObhajoba produktů, které se dostaly do konfliktu s veřejností. 6.12.2011 Podniková ekonomika ØSoubor různých motivačních nástrojů převážně krátkodobého charakteru, vytvářených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých produktů zákazníky nebo obchodníky. ØReklama nabízí důvod, proč nakupovat, podpora prodeje je podnětem k nákupu. Ø ž 6.12.2011 Podniková ekonomika žPodpora prodeje 1.Spotřebitelům: Øvzorky, Øslevové kupony Øzvýhodněné ceny Øprémie a dárky Øodměny, Øvýhry, Øzáruky, Øvyzkoušení zboží zdarma Øpředvádění produktů 2.Obchodníkům: Ønákupní rabaty Øslevy za vystavované zboží apod. botky PR