scr-aaa Òspeciální diagnostická metoda ÒPoužívá se pro výběr uchazečů o práci ÒJejí součástí je psychodiagnostika a modelové situace ÒAssessment- hodnocení Òcíl: vybrat nejvhodnější uchazeče na příslušnou pozici (zpravidla ze skupiny, která již prošla předvýběrem) (nejlepší nemusí znamenat nejvhodnější) Ò 1.Stanovení cíle AC – tzn. Kriterií výběru (to závisí na požadavcích firmy, její kultuře charakteru prac. místa apod.) (např: výběr zaměstnance pro styk se zákazníky: a – zákaznická orientace ÎB – komunikační dovednosti ÎC - odolnost vůči zátěži ÎD - analytické myšlení ÎE – argumentační dovednosti ÎAtd.) Î 2.Předvýběr uchazečů do AC 3.AC 4.Hodnocení, vyhotovení zpráv o jednotlivých uchazečích a doporučení k výběru 5. 5. Î ÒModerátor ÒZadavatel ÒHodnotitelé – interní a externí ÒÚčastníci Ò ÒUvítání a informace o programu ÒPsychodiagnostika ÒIndividuální pohovory ÒIndividuální modelové situace ÒSkupinové modelové situace ÒUkončení Assessment Centra ÒPorada hodnotitelů ÒVyhotovení hodnotících zpráv ÒVýkonové testy (Wechsler, Raven, Vídeň. maticový test) ÒOsobnostní testy (ICL, MBTI, IHAVEZ, FIRO, MMPI) ÒTesty speciálních oblastí (např. dotazníky motivace, výkonová orientace apod.) ÒKaždá z nich je více zaměřena na 1-2 sledované schopnosti/dovednosti ÒKaždá schopnost by měla být sledovatelná ve více modelových situacích ÒPestrá škála metod ÒHodnotitelé – záznamové archy – rozlišit popis od pocitu a interpretace Ò ÒVelmi důležité pozice (manažerské) ÒPozice, kde jsou zapotřebí specifické dovednosti (např. piloti) ÒObecně pozice, kde hrají větší roli „měkké“ dovednosti ÒKombinace metod – větší validita, odhalení tendencí k sociálně žádoucímu chování ÒKombinace hodnotitelů – jistější úsudek ÒPřímá interakce jednotlivých uchazečů, týmová práce ÒPorovnatelnost díky současnému hodnocení ÒZpětná vazba (zpráva i pro neúspěšné uchazeče) Ò ÒNáročnost a cena ÒČas ÒUrčité skupiny osob mohou mít zábrany např. před skupinovými modelovkami Ò ÒAC použité pro rozvojové účely ÒCílem je identifikace rozvojového potenciálu ÒNebo trénink specifických (např. manažerských) dovedností ÒVýstup: např. zpráva a rozvojový plán ÒPřipravte výběrové řízení na nového vedoucího obchodního týmu. Zaměřte se především na: qKritické a doplňující požadavky qCílovou skupinu a techniku jejího oslovení qDoba trvání qVolba kritérií výběru É ÒPopis firmy: Rodina česky vlastněná firma s 150 zaměstnanci ze sídlem v jihomoravském kraji, které se zabývá prodejem baget na čerpacích stanicích. Ò ÒCharakteristika pracovního místa: Ò- Řídí tým cca 6 obchodních zástupců. Ò- Pracovními povinnosti: qKontrola práce OZ qRozvoj pracovníků qSpoluúčast na tvorbě obchodní a marketingové strategie qNadřízený – obchodní ředitel Ò- Pracovní prostředky qOsobní automobil qMobilní telefon qNotebook – vybavení MS Office a přístupy na IS a další podnikové aplikace OPVK_MU_min_rgb.bmp