Vážení respondenti, jsme rádi, že jste si našli čas na tento kráký dotazník[JP1] . Tento dotazník je určen pouze vysokoškolsým studentům, takže pokud do této kategorie nespadáte, prosíme vás, abyste ho nevyplňoval/a[JP2] . Našim cílem je zjistit, jakou roli hraje barevné provedení [JP3] ve vnímání loga. Nyní vás čeká 12 jedoduchých otázek. V každé otázce naleznete 4 různě barevná loga finančních istitucí. Vaším úkolem je seřadit je podle toho ,které logo na vás působí nejdůvěryhodněji Všechny vaše odpovědi jsou samozřejmě anonymní. Ještě než ale začnete vyplňovat, potřebujeme od vás vědět 2 základní údaje: 1. a) Jsem VYsokoškolský student B) nejsem vysokoškolský student( po výběru této odpovědi by buď nebyl výběr zaznamenán beo by to automaticky s díky ukončilo dotazník. 2. jsem A) žena B) muž 1. část: finanční poradenství. Předtavte si, že jste obdrželi větší množství peněz. váháte co s nimi a tak chcete zajít k finančnímu poradci. Zahleďte [JP4] se vždy na následující 4 loga a seřaďte, které logo poradce by ve vás vzbuzovalo důvěru. Loga seřaďte od 1 do 4, kdy 1 je nejdůvěryhodnější poradce a 4 nejméně důvěryhodný. 2. část: Banky Představte si, že se na trhu objevila nová banka a vy váháte, zda jí svěřit své peníze. Zahleďte se prosím vždy na následující 4 loga a seřaďte je od 1-4, kdy Banka s logem č. 1 by na vás působila nejdůcvěryhodněji a banka s č. 4 naopak nejméně důvěryhodně. část 3. pojišťovny Obdrželi jste darem dům i auto. Chcete si jej tedy nechat pojistit. Zahleďte se vždy na následující 4 loga a určete, logo které pojišťovny na vás působí nejdůvěryhodněji. Opět používáte škálu od 1 do 4, kdy 1 je pro vís nejvíce důvěryhodná pojišťovna a 4 nejméně. Děkujeme za váš čas! ________________________________ [JP1]Odvedli jste velký kus práce! Líbí se mi, jak jste si vyhráli z metodami a jak jste svůj výzkum podrobně promysleli. Má klíčová připomínka se týka intervenující proměnné “prozrazení výzkumného zámeru”. [JP2]Co tak to nechat vyplnit všechny a analyzovat vysokoškoláky a nevysokoškoláky zvlášť? Třeba mezi skupinami nebude rozdíl. [JP3]Zde prozrazujete výzkumný záměr – viz. intervenující proměnná prozrazení výzkumného záměru. Když respondent poznají, o co vám jde, budou dál už jen cíleně vybírat podle barev. To byste se rovnou mohli zeptat, jaká barva je nejdůvěryhodnější. Doporučuji výzkumnýá záměr skrýt – v instrukcích I v dotazníku. Nyní je poznat I z dotazníku. Vybírám mezi stejnými logy, která se liší jen v barvě. Vybírám tedy vědomě podle barvy. Co by se dalo udělat… například: 1. Řeknete jen, že se jedná o výzkum důvěryhodnosti log finančních institucí 2a. Dáte srovnávat mírně odlišná loga stejných společností – budou mist stejný název, ale mírně odlišný tvar. Kontrolní skupina bude mít loga černobílá, experimentální barevná. Toto by bylo obtížné dělat tou lavinovou metodou, neměli byste kontrolu nad přiřazením člověka do kontrolní nebo experimentální skupiny (kolovaly by 2 různé odkazy). Museli byste změnit metodu distribuce dotazníku nebo zajistit, aby dotazník sám náhodně přiděloval experimentální nebo kontrolní podmínky. Nebo: 2b. Pokud mate kamaráda šikovného programátora: U každé položky budete mít mírně odlišná loga stejných společností, které budou proměnlivé barvy. Dotazník bude naprogramován tak, aby každému logu přiřadil pro každého respondenta náhodnou barvu (tak, aby byly přiděleny vždy stejné barvy, ale každá barva vždy jinému logu). Toto je náročnější na přípravu, ale méně náročné na vzorek. Taky je tento design experimentální, zatímco ten 2a. není. Výzkum dělaný takovýmto designem by nabídl hodně zajímavá data. [JP4]Co použít “prohlédněte si” místo zahleďte se?