Hodnocení: 4 body (nejsem si ale jist, zda by ten, kdo článek nečetl, dobře porozuměl Vašim charakteristikám „první“ a „druhé“ vlny) Eva Kotašková, 332998 Collins Harry M., Evans Robert. 2002. The third wave of science studies: Studies of expertise and experience. Social Studies of Science, 32 (2), str. 235-96 Alternativní název: Pohyblivá hranice mezi experty a ne-experty: „nové“ typy expertízy ve vědních studiích Collins a Evans v článku poukazují na nedostatky, kterými se v rámci vědních studií řeší otázka expertízy[INS: , :INS] a navrhují směr, kterým by se mohlo řešení ubírat. Vycházejí přitom kriticky z tzv. první a druhé vlny STS. První rozděluje pravdu věd od „nevědomých“ laiků, druhá pak relativizuje pravdu, ale pracuje s dichotomií expert/ ne-expert. Autory navrhovaný posun tkví v zdůraznění perspektivy aktérů, v pojetí expertizy jako analytické kategorie, spíše než v popisu role expertizy ve veřejném světě. Do analýzy vědění zahrnují „certifikované“ i „necertifikované“ experty, přičemž oba mají svůj podíl na vytváření konečných technických rozhodnutí. Tuto normativní teorii kvalifikace, která posunuje hranice mezi dvěma typy expertů (certifikovanými a necertifikovanými) podle kontextu, ilustrují na řadě případových studií interakcí mezi aktéry s různými typy expertíz.