414757, Barbora Sichová; 414614, Vendula Horčičková Analýza 1 Rozhodly jsme se analyzovat data z výzkumu EU Kids Online z roku 2010. Chí – kvadrát test H[1]: Poměr mezi uživateli a neuživateli internetu je rozdílný mezi chlapci a děvčaty. H[0]: Poměr mezi uživateli a neuživateli internetu je stejný mezi chlapci a děvčaty.[VK1] Gender of child? * Do you personally use the internet? Crosstabulation[VK2] Do you personally use the internet?[VK3] Total Yes No Gender of child? Male Count 7423 1894 9317 Expected Count 7425,3 1891,7 9317,0 Female Count 7438 1892 9330 Expected Count 7435,7 1894,3 9330,0 Total Count 14861 3786 18647 Expected Count 14861,0 3786,0 18647,0 Chi-Square Tests Value df Asymp. Sig. (2-sided) Exact Sig. (2-sided) Exact Sig. (1-sided) Pearson Chi-Square ,007^a 1 ,933 Continuity Correction^b ,004 1 ,947 Likelihood Ratio ,007 1 ,933 Fisher's Exact Test ,942 ,474 Linear-by-Linear Association ,007 1 ,933 N of Valid Cases 18647 a. 0 cells (,0%) have expected count less than 5. The minimum expected count is 1891,68. b. Computed only for a 2x2 table Jelikož pravděpodobnost, vycházející z výsledku chí-kvadrát testu je 0,933, je větší než α=0,05, H[0 ]zůstává platná[VK4] . Tudíž neexistuje statisticky významný rozdíl v používání internetu mezi děvčaty a chlapci. T-test pro nezávislé výběry Použité proměnné: QP201b, DCtimeuse[VK5] H[1:] Děvčata a chlapci se liší v průměru hodin strávených na internetu každý den. H[0: ]Průměr hodin strávených na internetu každý den se mezi děvčaty a chlapci neliší. Pravděpodobnost v t-testu vyšla 0,000, což je menší než α=0,05, a proto naši H[0] zamítáme. Znamená to, že děvčata a chlapci se v průmětu hodin strávených na internetu každý den odlišují. [VK6] Párový t-test Použité proměnné: DCSDQppMN, DCSDQepMN H[1]: Průměrné výsledky v SDQ dotazníku zkoumající emoční problémy a problémy s vrstevníky jsou stejné.[VK7] H[0]: Průměrné výsledky v SDQ dotazníku zkoumající emoční problémy a problémy s vrstevníky se odlišují. Pravděpodobnost v t-testu vyšla 0,000, což je menší než α=0,05, a proto naši H[0] zamítáme. Z toho vyplývá, že se u dětí průměrně stejně často vyskytují problémy s vrstevníky jako emocionální problémy.[VK8] Nesplněno prosím přepracovat. Na semináři jsme probírali nedostatky vašeho úkolu, nemělo by tedy pro vás být těžké je napravit. Nemusíte přepočítávat statistiky, stačí o nich správně poreferovat. VK ________________________________ [VK1]Ač se to nezdá, i „výsledková“ část výzkumné zprávy má podobu souvislého textu. [VK2]Už nikdy! [VK3]EUKO data jsou složitá, pozor na proměnné, které analyzujete. Toto je používání internetu rodiči, ne dětmi. [VK4]Toto není standardní formulace popisující výsledek chí-kvadrátu, a ani není obsahově správně. Kdyžtak už „pravděpodobnost takovéhleho výsledku, pokud platí nulová hypotéza…“, ale jak jsem se zmínila, referujeme o statistice úplně jinak. [VK5]Tomuto by rozuměli lidé pracující s EUKO daty. A ještě jen někteří. Publikem vaší zprávy je široká vědecká vceřejnost. [VK6]Toto nestačí, co nám tu chybí? [VK7]Velký pozor na to, jaké hypotézy si kladete. A jak je testujete. Nulová hypotéza u t-testu je vždy o tom, že NENÍ rozdíl. [VK8]A takhle to dopadá, když se na dobře spočítané statistice provede chybný závěr (viz předchozí komentář).