Ke splnění tohoto úkolu jsme využily data EU Kids, umístěná ve studijních materiálech předmětu Statistická analýza dat II (https://is.muni.cz/auth/el/1423/podzim2013/PSY252/um/). 1) Chí kvadrát Hypotéza: Předpokládáme, že počet domácností s jedním rodičem a se dvěma rodiči je stejný. Analýza: provedly jsme chí kvadrát test dobré shody, jehož výsledkem je, že tuto hypotézu na 5% hladině významnosti zamítáme, rozdíly mezi četnostmi proměnných jsou moc velké na to, aby byly způsobeny náhodou. 2) T- test pro závislé skupiny Hypotéza: Předpokládáme, že oba rodiče dítěte dosáhli stejné úrovně vzdělání. Analýza: Testovaly jsme na 5% hladině významnosti a po provedení párového t – testu jsme hypotézu zamítly. Párový t-test jsme mohly použít, jelikož se jednalo o intervalové proměnné (číslem 1 označeno nejnižší vzdělání a číslem 7 nejvyšší vzdělání). 3) T – test pro nezávislé skupiny Hypotéza: Dotazované ženy mají vyšší vzdělání než dotazovaní muži. Analýza: Testovaly jsme na 5% hladině významnosti a po provedení t – testu pro dva nezávislé výběry jsme hypotézu zamítly. Dotazované ženy nemají podle výsledků této analýzy vyšší vzdělání než dotazovaní muži. T-test pro nezávislé výběry jsme mohly použít, protože muži a ženy jsou v tomto případě nezávislé skupiny a vzdělání je intervalová proměnná (číslem 1 označeno nejnižší vzdělání a číslem 7 nejvyšší vzdělání).