Logistická regrese V této seminární práci jsme vycházeli z EUKO dat. Pokoušeli jsme se predikovat, zdali dítě má nebo nemá profil na sociální síti, tedy jsme se snažili odhadovat hodnotu proměnné „Máš v současnosti profil na sociální síti, který používáš, nebo ne?“, to vše na základě nezávislých proměnných „Jak často používáš internet", „Myslíš, že jsou na internetu věci, které jedince tvého věku obtěžují?", „Kolik myslíš, že toho rodiče ví o tom, co děláš na internetu?", „Ignoroval jsi někdy, co ti rodiče řekli, když jsi používal internet, nebo ne?", „Víš o internetu více než tvoji rodiče?", „Víš toho hodně o používání internetu?", „Myslíš, že je na internetu hodně dobrých věcí pro děti tvého věku?". Vzhledem ke skutečnosti, že všechny naše proměnné byly kategorické, neověřovali jsme předpoklady použití. Tabulka 1.1 Tabulka četností proměnné „Máš v současnosti profil na sociální síti, který používáš, nebo ne?“ Jak často používáte internet[SJ1] ? Četnosti Relativní četnosti Každý den nebo téměř každý den 13730 73,4 Jednou či dvakrát za týden 4258 22,8 Jednou či dvakrát za měsíc 497 2,7 Méně než jednou za měsíc 159 0,8 Celkem platné 18644 99,7 Nevím (chybějící hodnoty) 65 0,3 Celkem 18709 Tabulka 1.2 Tabulka četností proměnné „Jak často používáš internet?“ Máte profil na sociální síti, který v současnosti používáte, nebo ne? Četnost Relativní četnost Ano 13518 72,3 Ne 5114 27,3 Celkem platné 18632 99,6 Nevím (chybějící hodnoty) 77 0,4 Celkem 18709 Tabulka 1.3 Tabulka četností proměnné „Víš o internetu více než tvoji rodiče?“ Vím o internetu více, než moji rodiče (11+) Četnosti Relativní četnosti Není pravda 4100 21,9 Částečně pravda 5921 31,6 Zcela pravda 8326 44,5 Celkem platné 18347 98,1 Chybějící 362 1,9 Celkem 18709 Tabulka 1.4 Tabulka četností proměnné „Víš toho hodně o používání internetu?“ Vím mnoho věcí o používání internetu (11+) Četnosti Relativní četnosti Není pravda 1951 10,4 Částečně pravda 9029 48,3 Zcela pravda 7539 40,3 Celkem platné 18519 99,0 Chybějící 190 1,0 Celkem 18709 Tabulka 1.5 Tabulka četností proměnné „Myslíš, že je na internetu hodně dobrých věcí pro děti tvého věku?“ Na internetu je mnoho věcí dobrých pro děti mého věku (11+) Četnosti Relativní četnosti Není pravda 1187 6,3 Částečně pravda 7972 42,6 Zcela pravda 8956 47,9 Celkem platné 18115 96,8 Chybějící 594 3,2 Celkem 18709 Tabulka 1.6 Tabulka četností proměnné „Myslíš, že jsou na internetu věci, které jedince tvého věku obtěžují?“ Myslíte si, že na internetu jsou věci, které by jakkoliv obtěžovaly lidi tvého věku? Četnosti Relativní četnosti Ano 11100 59,3 Ne 6367 34,0 Celkem platné 17467 93,4 Nevím (chybějící hodnoty) 1242 6,6 Celkem 18709 Tabulka 1.7 Tabulka četností proměnné „Kolik myslíš, že toho rodiče ví o tom, co děláš na internetu?“ Kolik si myslíš, že tví rodiče ví o tom, co děláš na internetu? Četnosti Relativní četnosti Hodně 4992 26,7 Celkem dost 7268 38,8 Pouze trochu 4638 24,8 Nic 1235 6,6 Celkem platné 18133 96,9 Chybějící hodnoty 1 0,0 Nevím 575 3,1 Celkem 18134 Tabulka 1.8 Tabulka četností proměnné „Doporučoval ti někdy některý z tvých rodičů, jak používat internet bezpečně?“ Doporučoval ti někdy některý z tvých rodičů, jak používat internet bezpečně? Četnosti Relativní četnosti Ano 7191 38,4 Ne 10690 57,1 Celkem platné 17881 95,6 Nevím 827 4,4 Chybějící hodnoty 1 0,0 Celkem 18709 Tabulka 1.9 Tabulka četností proměnné „Ignoroval jsi někdy, co ti rodiče řekli, když jsi používal internet, nebo ne?“ Ignorujete, co vám vaši rodiče říkají o používání internetu, nebo ne? Četnosti Relativní četnosti Ano, hodně 1253 6,7 Ano, trochu 5458 29,2 Ne 11058 59,1 Celkem platné 17769 95,0 Nevím 940 5,0 Celkem 18709 Tabulka 2 – Tabulka regresních koeficientů B SE Wald df p poměr šancí model konstanta -0,08 0,23 0,13 1 0,72 0,92 Jak často používáš internet? Méně než 1x za měsíc (ref.) 1122,64 3 <0,001 x Každý den/téměř každý den -1,80 0,09 409,55 1 <0,001 0,17 x 1x/2x za týden -0,58 0,09 39,22 1 <0,001 0,56 x 1x/2x za měsíc 0,02 0,14 0,02 1 <0,001 1,02 Myslíš, že jsou na internetu věci, které by lidi tvého věku jakkoliv obtěžovaly? Ano x ne -0,15 0,04 13,17 1 <0,001 0,86 Jak moc si myslíš, že tví rodiče ví o tom, co děláš na internetu? Nic (ref.) 47,24 3 <0,001 x Hodně -0,16 0,09 1,77 1 0,183 0,89 x Docela dost -0,29 0,08 12,09 1 0,001 0,75 x Trošku -0,46 0,09 27,88 1 <0,001 0,63 Vím více o internetu, než mí rodiče Pravda (ref.) 177,66 2 <0,001 x Není to pravda 0,76 0,06 171,76 1 <0,001 2,14 x Trochu pravda 0,27 0,05 26,05 1 <0,001 1,31 Vím hodně o používání internetu Pravda (ref.) 206,68 2 <0,001 x Není to pravda 0,97 0,08 167,01 1 <0,001 2,64 x Trochu pravda 0,60 0,05 145,61 1 <0,001 1,83 Na internetu je mnoho věcí, prospěšných pro děti mého věku Pravda (ref.) 3,29 2 0,19 x Není to pravda -0,15 0,08 3,28 1 0,07 0,86 x Trochu pravda -0,01 0,04 0,09 1 0,76 0,97 Ignoruješ, co ti rodiče říkají, když používáš internet nebo ne? Ne (ref.) 10,72 2 0,01 x Ano, hodně -0,20 0,09 5,46 1 0,02 0,82 x Ano, trochu -0,12 0,05 7,09 1 0,01 0,88 Myslíš, že jsou na internetu věci, které by lidi tvého věku jakkoliv obtěžovaly? Ano x ne 0,16 0,04 13,18 1 <0,001 1,17 Náš model se celkově ukázal být signifikantním R^2 = 0,324 (Cox & Snell), 0,432 (Nagelkerke), χ^2 (16, 15151) = 5925,96, p < 0,00, přičemž i většina prediktorů je signifikantní. Signifikance nebyla prokázána jen u dummy proměnných "Jak často používáte internet? - Jednou až dvakrát měsíčně", "Kolik myslíš, že toho rodiče vědí o tom, co děláš na internetu? - Hodně". Dále signifikantní nebyli všechny dummy proměnné u "Myslíš, že na internetu je hodně dobrého pro děti tvého věku?", takže tato proměnná v žádné kategorii nepřispívá predikci. Všechny ostatní prediktory jsou signifikantní, přičemž nejvýraznější je dummy proměnná "Víš o internetu víc než tvoji rodiče - Není pravda", u dětí, které o internetu vědí méně než jejich rodiče, se šance, že nebude mít profil na sociální sítí zvyšuje o 2,14 (pokud ve všech ostatních proměnných spadá do referenční kategorie). Ještě výraznější je dummy proměnná "Víš toho hodně o používání internetu? - Není pravda", u dětí, které dle svého mínění nevěděli mnoho o používání internetu, se šance, že nemají profil na sociální síti, zvyšuje o 2,64 (pokud ve všech ostatních proměnných spadá do referenční kategorie). ________________________________ [SJ1]Seznamte se s APA formátem tabulek. U zkoušky ho budu očekávat. Jinak zbytek zpětné vazby si přečtěte u Hoa a Vaška. Už jsme si to vysvětlovali, ale je připomínám, že tohle je 100% plagiátorství, takové, za jaké je horní sazba vyhazov ze školy.