MNOHONÁSOBNÁ LINEÁRNÍ REGRESE Hypotéza: Velikost investice do reklamy, zajímavost reklamy a častost vysílání reklamy v TV má za následek navýšení výdělku firmy na konkrétním produktu[SJ1] . Závislá proměnná: výdělek firmy na konkrétním produktu Nezávislé proměnné: zajímavost reklamy, častost vysílání reklamy v TV za týden, velikost investice do reklamy N=200 Faktor síly testu: 50+8k= 50+8x3= 74 104+k= 104+3= 107[SJ2] Použitá metoda: ENTER Tabulka 1 M SD Výdělek firmy na konkrétním produktu (tisíce) 193,2 80,699 zajímavost reklamy 6,77 1,395 častost vysílání reklamy v TV za týden 27,5 12,27 velikost investice do reklamy (tisíce) 614,4123 485,65521[SJ3] Tabulka 2: Pearsonova korelace Výdělek firmy na konkrétním produktu Zajímavost reklamy Častost vysílání Investice do reklamy Výdělek firmy na konkrétním produktu 1,000 0,326 0,599 0,578[SJ4] Zajímavost reklamy 0,326 1,000 0,182 0,081 Častost vysílání 0,599 0,182 1,000 0,102 Investice do reklamy 0,578 0,081 0,102 1,000 PŘEDPOKLADY: 1) Závislá alespoň intervalová, prediktory intervalové i kategorické - splněno 2) Nenulový rozptyl prediktorů - splněno 3) Absence vysoké kolinearity – splněno Tabulka[SJ5] 3 Statistika kolinearity Tolerance VIF Zajímavost reklamy 0,963 1,038 Častost vysílání 0,959 1,043 Investice do reklamy 0,986 1,015 4) Neexistence intervenující proměnné, která by korelovala se závislou i prediktory - splněno[SJ6] 5) Homoscedascita – splněno Graf 1 6) Nezávislost reziduí - splněno Durbin-Watson – 1,950 (značí pozitivní korelaci, není tak problematické (těsně kolem hodnoty 0), jako kdyby se hodnota pohybovala nad 3 nebo pod 1) 7) Normálně rozložená rezidua – splněno Graf 2 8) Nezávislost jednotlivých případů - splněno 9) Linearita vztahu – splněno VÝSLEDKY Tabulka 3 Nestandardizované koeficienty Standardizované koeficienty B SD Beta (Konstanta) -26,613 17,350 Zajímavost reklamy 11,086 2,438 ,192 Častost vysílání 3,367 0,278[SJ7] ,512 Investice do reklamy 0,085 0,007 ,511 R^2 = 0,665, p < 0,05 Vlivné případy a outliery: Vyskytl se jeden případ se standardizovaným residuálem nad hodnotou 3, který v analýze zůstal, jelikož nejde o zjevnou chybu a testujeme hypotézu, tudíž nepotřebujeme zpřesňovat predikci[SJ8] . ________________________________ [SJ1]Něco podobného si pamatuju z Fielda, je to z něj? [SJ2]Super! Bylo by ale dobré uvést, co si myslíte, že to tady znamená. [SJ3]Opravdu chceme vidět tolik desetinných míst? [SJ4]Pěkné APA tabulky. První dvě by se daly sloučit do jedné. [SJ5]Tohle obvykle do reportu nedáváme. [SJ6]J Tohle je v sociálních vědách obvykle lež. Namátkou: kvalita či atraktivita produktu. Tzv. specifikační chyba je všudypřítomná. [SJ7]Chybí nula. [SJ8]Chybí mi text, který by mě prováděl těmi tabulkami. Co si myslíte, že vám vyšlo?