STATISTICKÁ ANALÝZA DAT II. ÚKOL Č.2 S2 14.10.2013 Jana Vránová 415038, Miroslava Menšíková 415081 K regresní analýze jsme si zvolili data od Andyho Fielda (2009), konkrétně soubor s názvem childagression.sav. Výzkumník zkoumal šest proměnných[VK1] (agresi, čas strávený sledováním tv, styl výchovy apod.). Výzkumný vzorek tvořil 666 osob (N=666). Jako závislou proměnnou jsme si zvolily agresivitu dětí a jako nezávislé proměnné jsme si zvolily styl výchovy rodičů(t(665)=3,37,p<0,05)[VK2] , čas strávený sledováním tv (t(665)=1,24,p>0,05) a hraní počítačových her (t(665)=3,77,p<0,05). Naše výzkumná otázka tedy zní, že se agresivita dětí dá predikovat z rodičovského stylu, času stráveného sledováním tv nebo hraní počítačových her[VK3] . Z regresní analýzy jsme zjistili, že korelace mezi agresivitou a časem stráveným sledováním televize je nízká [VK4] (r=0,16, p<0,05), dále jsme zjistili, že korelace mezi agresivitou a hraním počítačových her je také nízká (r=0,19,p<0,05) a nakonec korelace mezi agresivitou a stylem rodičovské výchovy je o něco vyšší, ale stále nízká (r=0,21, p<0,05 ). I přesto, že nám nejvyšší korelace agresivity vyšla s proměnnou styl rodičovské výchovy (r=0,21,p<0,05), [VK5] tento vztah není signifikantní a tak z něho tedy nemůžeme vyvozovat žádné závěry. Z tabulky jsme vyčetly[VK6] , že R=0,26 a R² = 0,067, tři nezávislé proměnné tedy vysvětlily pouze 7% rozptylu z agresivity. Naše výzkumná otázka se tedy potvrdila pouze ze 7%[VK7] , což je velmi nízká hodnota a tak si dovolujeme tvrdit, že se agresivita nedá spolehlivě předpovědět ani jednou z námi vybraných proměnných. Chválím, už to začíná připomínat zprávu o výzkumu agresivity dětí a ne jen úkol do statistiky ;) Ale strašně moc věcí tu chybí: popis proměnných, vyjádření se k předpokladům lineární regrese a hlavně souvislost nezávisle proměnných se závislou, mrkněte do Fielda či Morganové, klíčové slovo je „koeficient“. Přepracovat prosím. ________________________________ [VK1]Proměnné se nezkoumají. Zkoumají se jevy. Proměnnou se to stávají až v procesu zpracování dat. Důležité je ale to, co je v závorce, tedy jaké jevy byly zkoumány. [VK2]Uznávám úsporný styl, ale tady zrovna nevím, co tím myslíte. [VK3]Toto není výzkumná otázka. [VK4]Toto jste nezjistili z regresní analýzy, ale z korelační alaýzy. To, že SPSS vyplivne po regresním příkazu výsledky několika analýz, neznamená, že to jsou všechno regrese. Tady je to prostě korelační analýza. [VK5]Toto se nemusí opakovat. [VK6]Zakázaná formulace ;) Představte si, že některé statistické programy neprodukují tabulky ;) [VK7]Toto je velmi smutné tvrzení. A v mnoha ohledech špatné: podpora nebo vyvrácení se vztahuje k hypotézám. Na výzkumnou otázku formuluje odpověď, obvykle celou větou.