Vývojová psychologie II: Skupinový úkol http://www.gbb.org/wp-content/uploads/2011/09/Working_Together_Teamwork_and-team-building-exercises .jpg Cíl •představit a prakticky si • vyzkoušet proces adaptace • zahraniční vývojově-psych. • metody do českého prostředí •vyzkoušet si administraci metody s dětmi v předškolním a mladším školním věku •rozšířit znalosti o separační úzkosti dětí v předškolním a mladším školním věku •posílit dovednosti týmové spolupráce • http://www.ivanasackova.cz/wp-content/uploads/2011/11/2137729430_11b29f9164_b.jpg Postup •1. vytvořte v rámci seminární skupiny pracovní týmy po cca 5 studentech • 2.pečlivě přečtěte studii: Dallaire, D. H., & Weinraub, M. (2005). Predicting children’s separation anxiety at age 6:The contributions of infant–mother attachment security, maternal sensitivity, and maternal separation anxiety. Attachment & Human Development, 7, 393 – 408. • •3. prostudujte materiály ve složce • Separation Anxiety v ISu • http://www.growingupwithpets.com/images/separation_sm.jpg Postup •4. přeložte položky z Child Puppet • Interview (CPI) • •5. proveďte zpětný překlad do ang. • jazyka (poproste o spolupráci • např. studenty vyšších ročníků • anglického jazyka a literatury FF MU) • •6. pokud by se zpětný překlad výrazně lišil od • originálu, tento postup (body 4. a 5.) zopakujte • • http://thebeerchaser.files.wordpress.com/2012/01/oxford-dictionary-2.jpg Child Puppet Interview (CPI) • Postup •7. připravte loutky pro administraci CPI • •8. připravte si schéma rozhovoru s dítětem • •9. připravte si pozorovací • schéma – pro pozorování • testové situace • •10. připravte návrh • informovaného souhlasu • pro rodiče • http://hippocampus.files.wordpress.com/2010/11/puppets-need-puppets1.jpg Postup •11. pro každou pracovní skupinu si „sežeňte“ jedno pětileté předškolní a jedno osmileté školní dítě pro administraci metody (pro každé dítě je nutné mít podepsaný informovaný souhlas jeho rodičů) • •12. s vybranými dětmi proveďte rozhovor podle předem připraveného schématu a administrujte s nimi svou verzi CPI • •13. proveďte záznam • testové situace do • pozorovacího schématu • http://www.anxietyuk.org.uk/wp-content/custom/legacy-images/condition_yp_separation.jpg Postup •14. vypracujte zprávu o administraci metody s každým z obou dětí se zvláštním zřetelem ke specifikům vývojových období • •15. do 7. 12. vložte do Odevzdávárny v IS složku (pojmenujte ji následujícím způsobem: SA/B/C dle seminární skupiny_příjmení členů pracovního týmu), do níž umístíte: • •znění inf. souhlasu •schéma rozhovoru •2 vyplněná poz. schémata •2 záznamy administrace • metody a rozhovoru • http://l.yimg.com/ea/img/-/130214/separation_anxiety_babies_1_cuddles_18ho9kn-18ho9qh.jpg?x=450&q=8 0&n=1&sig=YIdlLEnpy7Tw03tb3A4tNQ-- Postup •16. se stejnými materiály přijďte na vypsané termíny prezentací, kde budete vypracování úkolu prezentovat. Prezentace úkolu proběhne během zápočtového týdnu 8. - 12. 12. 2013 (termíny, na které se bude možno přihlásit, budou upřesněny v průběhu semestru). Prezentace se musí účastnit všichni členové skupiny (v případě nemoci - omluvenka v ISu). • http://childanxietytherapy.com/wp-content/uploads/2012/07/Child-holding-mom-skirt.jpg Literatura •Dallaire, D. H., & Weinraub, M. (2005). Predicting children’s separation anxiety at age 6:The contributions of infant–mother attachment security, maternal sensitivity, and maternal separation anxity. Attachment & Human Development, 7, 393 – 408. • •Eisen, A. R., & Schaefer, Ch. E. (2005). Nature of Separation Anxiety. In A. R. Eisen & Ch. E. Schaefer, Separation Anxiety in Children and Adolescents (pp. 3 - 22). New York/London: The Guilford Press. • •Creswell, C., Murray, L., Stacey, J., & Cooper, P. (2011). Parenting and child anxiety. In W. K. Silverman & A. P. Field (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 299 - 322). Cambridge: Cambridge University Press. • •Manassis, K. (2011). Child-parent relations: attachment and anxiety disorders. In W. K. Silverman & A. P. Field (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 280 - 298). Cambridge: Cambridge University Press. • •Silvermann, W. K., & Dick-Niederhauser, A. (2004). Separation Anxiety Disorder. In T. L. Morris & J. S. March (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 164 - 188). New York: The Guilford Press. • •Hodně štěstí! http://spiritandword.org/file/pic/group/2012/01/763df8d69bf0fd5f02fa165059784ef1.jpg