PROJEKTOVÝ MANAGEMENT v NNO 1. BLOK ÚVOD PROJEKT — PŘEDMĚT PROJEKTU — NÁKLADY — DOSTUPNOST ZDROJŮ — OKOLÍ PROJEKTU — ČAS ŽIVOTNÍ CYKLUS PROJEKTU (fáze) PROJEKTOVÝ MANAGEMENT STUKTURY ŘÍZENÍ OBSAH ROLE PROJEKTOVÉHO MANAŽERA PROJEKTOVÝ TÝM V ČEM LZE PRACOVAT : SOFTWARE Viz seznam níže. ZADÁNÍ DO PŘÍŠTĚ VŠE VYPRACOVAT A ULOŽIT NA IS, DO SLOŽKY PŘEDMĚTU, DO: 20.10.2014 Ustavení organizační struktury / týmů * Vytvořit strukturu organizace a týmů. Organizace má jednoho „šéfa“ a několik týmů (jednotlivé části organizace). Lze pracovat v týmech s min. velikostí 2 a maximální velikostí 3 členů (při lichém počtu). * Obsah role „šéfa“: dohlédnout na fungování organizace. V rámci předmětu to znamená, že dohlíží na práci v částech organizace/týmech – že je vše tak jak má být podle zadání a je to odevzdáno v čas. * Software pro spolupráci a komunikaci – TRELLO – viz níže na seznamu „PRO SPOLUPRÁCI“. * Vypracovat názornou mapu organizační struktury organizace / týmů (pojmenování týmů; rozdělení rolí; zodpovědnosti) a rozhodnutí v kterém „nástroji“ bude tým pracovat (jak bude probíhat komunikace a organizace týmů). Vložit na IS, do složky předmětu. Zadání pro týmy: ohlédnutí za prvním blokem / jak je to v praxi: Navázat kontakt s konkrétní neziskovou organizací a zjistit následující informace: * Kdo se v organizaci stará o realizaci projektů / psaní žádostí o granty a následnou realizaci? * Jaká je v organizaci organizační struktura a rozdělení rolí? (liniová, projektová, maticová) * Má-li organizace pracovní pozici „projektový manažer“, jaký je obsah jeho pracovní náplně? * Ve kterém počítačovém programu spravuje projekty jejich projektový manager / či vedoucí? Zpracovat do textu; maximálně A4 textu a vložit na IS, do složky předmětu. Soubor bude mít jméno bloku ze kterého byl úkol zadán a jméno týmu, který jej zpracoval; např. „blok 1 – tým 3 - ohlednuti“. Přípravu donést na 2. blok. Vytištěnou či na notebooku, tabletu, apod. Zadání pro týmy: příprava na druhý blok: * Sehnat formulář žádosti o podporu / grant (v oblasti neziskového sektoru), která vás zajímá. * Sehnat od neziskové organizace příklad podaného a realizovaného projektu (např. vyplněnou žádost). Může být bez konkrétních jmen, rozpočtu či dalších dat, které organizace považuje za citlivé a nebude je chtít otevřeně sdílet. Formuláře / soubory nahrát na IS, do složky předmětu. Soubor bude mít jméno bloku, ze kterého byl úkol zadán a jméno týmu, který jej zpracoval; např. „blok 1 – tým 3 - formular“. Přípravu donést na 2. blok. Vytištěnou či na notebooku, tabletu, apod. DOPORUČENÁ LITERATURA (vybrané kapitoly) SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. * s.17-55: Kapitola 2: Přehledová témata * s.57-70: Kapitola 3: Procesy projektového managementu ŠTEFÁNEK, Radoslav. Projektové řízení pro začátečníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011 * s.11-24: Základní pojmy a životní cyklus projektu * s. 279-285: Softwarová podpora DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ a Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu :22 šablon klíčových dokumentů a 3 kompletní reálné projekty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. * s. 19-39: I.krok IDETIFIKACE BARKER, Stephen a Rob COLE. Projektový management pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. * s. 17-32: Umění plánování projektu SOFTWARE (vybraný; je toho určitě více ;-) ) PRO SPOLUPRÁCI · Google Sites : https://sites.google.com/ (zdarma) · Asana : https://app.asana.com/ (do 15 členů týmu zadarmo) · Trello : https://trello.com/ (zdarma) · Murally : https://mural.ly/ (zdarma) · BaseCamp : https://37signals.com/ (nutno platit i základní verzi) Toto jsou ty známější, ale je jich daleko více. PROGRAMY PRO PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ * Microsoft Project * Primavera (od firmy Oracle) http://www.oracle.com/cz/products/applications/primavera/overview/index.html * Project Libre : http://www.projectlibre.org/ (zdarma) dříve, 2012, OpenProj : http://www.openproj.cz/ SYNCHRONIZACE SOUBORŮ * DropBox / SugarSync / Copy.com (jen pro sdílení souboru) * Google drive (… i práce s dokumenty) * OneDrive (Microsoft) (… i práce s dokumenty)