PROJEKTOVÝ MANAGEMENT v NNO 3 BLOK TIMEMANAGEMENT DŮLEŽITÉ x NALÉHAVÉ PRIORITY + CÍLE PARETOVO PRAVIDLO (Paret = Italský ekonom) DALŠÍ TECHNIKY… HARMONOGRAM WBS (Work breakdown structure /struktura rozpadu práce) RIZIKA Způsoby mapování; např. 1) seznamy: Rozvrh Kompatibiita Technologie Životní cyklus Organizace Přeumělkování Zdroje Uživatelé Metody Závislosti Dodavatelé 2) mentální mapa; s otázkami: Co všechno se může stát?; Proč se to stane?; Co s tím můžeme udělat? 3) analytický přístup; s otázkami: můj tým; lidé v okolí; postupy; materiál; okolní prostředí Analýza rizik (viz tabulka v příloze) ZADÁNÍ DO PŘÍŠTĚ 17.11.2014 VYPRACOVÁNO, ULOŽENO NA IS DO SLOŽKY PŘEDMĚTU; a sdílené souboru jsou již okomentovány od vašich kolegů !!! 1) ZAPRACOVAT POZNÁMKY K PRVNÍ ČÁSTI ŽÁDOSTI / NOVÁ VERZE První soubor s poznámkami všichni necháváme jak je. Jde nám o to uchovat na sdíleném prostoru původní texty s poznámkami, aby mohli všem sloužit jako poučení. Všem ze skupiny tedy doporučuji podívat se na ostatní žádosti. Nemusíte komentovat, to už měli dělat jiní. Nyní nám jde o sdílení chyby, sdílení jako nástroj pro vzájemné učení. Nově pak: dle poznámek a připomínek v první verzi vaší žádosti zpracovat novou verzi. Tuto uložit jako NOVÝ SOUBOR, společně se zadáním z tohoto bloku – viz níže. 2) VYPRACOVÁNÍ DRUHÉ ČÁSTI ŽÁDOSTI. Za opravený text vložit vyplněné další položky žádosti. Vložit na IS a do sdíleného prostoru vyplněné nové zadání pro žádost. Soubor bude mít jméno bloku, ze kterého byl úkol zadán a jméno týmu, který jej zpracoval: „blok 3 – tým 3 - zadost“. Rozpracovanou žádost se hodí mít během výuky k dispozici – tisk, nebo skrze notebook. 1) DOBA TRVÁNÍ PROJEKTU Od kdy do kdy plánujeme, že bude projekt probíhat. 2) PLÁN AKTIVIT / PRŮBĚH PROJEKTU / HARMONOGRAM ČINNOSTÍ Hrubý náčrt termínů (na měsíce) a činností, které se mají odehrát. ÚKOL: Rozpracovat podrobné WBS pro celý projekt. Vypracovat do samostatného souboru – viz samostatná excel tabulka „wbs-terminy“. Přikládám i „wbs – mapa“ pro názornost. Její vypracování vám pomůže v rozpletení co k čemu či pod co patří. Netřeba však odevzdávat. Výsledek bude vidět v xls tabulce. Sdílená tabulka pro vytvoření vlastní: https://docs.google.com/spreadsheets/d/17gncApcQbSYVNGGAkWNETJsN313b8l41qODx-wVyvdI/edit?usp=sharin g Tabulku uložit na IS a do sdíleného prostoru pod názvem ve formátu: „blok 3 – tým 3 - wbs“. ÚKOL: Do žádosti popsat hrubý harmonogram k činnostem, které bude potřeba v rámci projektu vykonat (v kterém měsíci to chci mít hotové). 3) OPATŘENÍ PRO DOSAŽENÍ DOPADU / RIZIKA A OPATŘENÍ Popište možná rizika, kterých jste si vědomi a jak jim hodláte předejít? Např.: o jak zjistíme, aby se nám na školení nedostali účastníci bez potřebných kompetencí? o Jak předejdeme malému zájmu ze strany cílové skupiny? o apod. ÚKOL: Pojmenovat min 6 rizik, které mohou u realizace projektu nastat a vymyslet cesty, jak se jim budeme snažit předejít. Jako vzor použít přiloženou tabulku PDF „rizika-tabulka“ – přitom využijte všechny 4 způsoby řešení rizika. Sdílená tabulka pro vytvoření vlastní: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fg7h86q5xvggpcnT7EwirCySbfQ_UPzayqi_UL36-iY/edit?usp=sharin g Tabulku uložit na IS pod názvem ve formátu: „blok 3 – tým 3 - rizika“. ÚKOL: Do žádosti (v odrážkách) popište rizika, která vnímáte a jak k nim chcete přistoupit. V žádosti stačí tři, která vnímáte jako nejdůležitější. LITERATURA: SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. · Kapitola : Řízení rizik v iniciační fázi projektu s.87 – 88 · Kapitola 5: Plánování projektu s.133 – 172 o Časový rozpis projektu o Obsazení projektu o Rozpočet projektu o Ostatní části plánu projektu ŠTEFÁNEK, Radoslav. Projektové řízení pro začátečníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011 · Řízení rizik s.85 - 104 · Realistické plánování s.105 – 136 · Time management aneb jak se neupracovat s.181 - 192 BARKER, Stephen a Rob COLE. Projektový management pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. · 3 Řízení rizik a problémů projektu s.33 - 47 · 5 Řízení rizik a problémů projektu s.65 - 81 DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ a Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu :22 šablon klíčových dokumentů a 3 kompletní reálné projekty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. · 4 Registr zainteresovaných stran · 5 Tabulka souvislostí · 6 WBS · 7 Plán řízení projektu · 8 Matice odpovědnosti · 12 Registr rizik · 13 Harmonogram