PROJEKTOVÝ MANAGEMENT v NNO 4. BLOK PRÁCE V TÝMU Vedení porad ROZPOČET UZAVŘENÍ PROJEKTU / EVIDENCE ZADÁNÍ DO PŘÍŠTĚ 17.12.2014 VYPRACOVÁNO, ULOŽENO NA IS DO SLOŽKY PŘEDMĚTU; a sdílené souboru jsou již okomentovány od vašich kolegů !!! 1) ZAPRACOVAT POZNÁMKY K PŘEDCHOZÍ ČÁSTI opakuji: předchozí soubory s poznámkami všichni necháváme, jak jsou. Jde nám o to uchovat na sdíleném prostoru původní texty s poznámkami, aby mohli všem sloužit jako poučení. Všem ze skupiny tedy doporučuji podívat se na ostatní žádosti. Nemusíte komentovat, to už měli dělat jiní. Nyní nám jde o sdílení chyby, sdílení jako nástroj pro vzájemné učení. Dle poznámek v Žádosti č.2, zpracovat novou verzi a tu uložit spolu s novými zadáními pro Žádost část 3. 2) VYPRACOVÁNÍ TŘETÍ ČÁSTI ŽÁDOSTI. Za opravený text vložit vyplněné další položky žádosti. Vložit na IS a do sdíleného prostoru. Soubor bude mít jméno bloku, ze kterého byl úkol zadán a jméno týmu, který jej zpracoval: „blok 4 – tým 2 – zadost“. 3) Rozpočet Vypracovat rozpočet připravovaného projektu. Bude obsahovat všechny položky, u kterých předpokládáme vynaložení financí. Zpracovat v podobě excelové tabulky, např. dle vzoru: „rozpocet“. Tabulka slouží jako příklad, neboť jak jste viděli, každá žádost má svůj styl třídění a podrobnosti. Tato nám tedy poslouží hlavně k dodržení rozpočtových kapitol. Obsah řádků a je samozřejmě na vás. Tabulku uložit na IS a na sdílený prostor pod názvem: „blok 4 – tým 3 - rozpocet“. 4) Doplnění Naučit se základní funkce excelu pro práci s čísli / rozpočtem: * Funkce SUMIF * Jak nahrát MAKRO; tedy sled příkazů (kliknutí), který je spustitelný klávesovou zkratkou ( rovná se velké ušetření času) 1) PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ PROJEKTU / ŘEŠITELSKÝ TÝM Dosažené vzdělání, praxe a úspěchy v oboru jednotlivých členů týmu. 2) MATERIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ PROJEKTU Co všechno máme již k dispozici? Máme budovu, kancelář, počítače, nástroje… 3) ZAJIŠTĚNÍ MÍSTA REALIZACE / MÍSTO REALIZACE PROJEKTU - Popište místo, kde se bude projekt realizovat. - Je místo ve vašem vlastnictví, čí jste v podnájmu? - Jak zajistíte, aby mohl projekt na daném místě proběhnout? 4) ROZPOČET PROJEKTU / POŽADOVANÁ FINANČNÍ PODPORA / KOMENTÁŘ K ROZPOČTU - Popis všech nákladů, které se k projektu vztahuji, např. mzdy, materiálové náklady, služby, kancelářské potřeby, režijní náklady, cestovné, telekomunikační poplatky apod. - V případě, že má projekt i jiné finanční zdroje, je třeba uvést jaké, a jakými částkami projekt podporují. - Žádáme-li jen o část finančních prostředků z celku, je potřeba ukázat, jakou částí se Sponzor na projektu bude podílet. Často bývá totiž podmínkou, že dotace může pokrýt max. 80% celkových nákladů, či dále např. 50% režijních nákladů na provoz, apod. - Výška jednotlivých položek v rozpočtu musí odpovídat realizovaným aktivitám a cenám v místě realizace projektu. Bývají na to i tabulky, v jakých rozmezích se smí výdaje na platy pohybovat. - Tam kde nejsou tabulky dané, je dobré vyrobit vlastní PŘEHLEDNOU tabulku a dát ji přílohou. 5) SOULAD SE STRATEGICKÝMI DOKUMENTY - Soulad s… o politikami EU o krajským strategickým rozvojovým plánem o regionálními či městskými plány rozvoje … v dané oblasti, kde podáváme žádost (např. se Státní politikou životního prostředí, Strategií udržitelného rozvoje ČR, Strategií ochrany biologické rozmanitosti ČR, atd.). 6) UDRŽITELNOST PROJEKTU / POKRAČOVÁNÍ AKTIVIT PO SKONČENÍ PROJEKTU / NAVAZUJÍCÍ AKTIVITY PO SKONČENÍ PROJEKTU - Jestli to povaha projektu vyžaduje, dejte vědět, jak se budete o výsledky projektu starat dále. Pokud ne, tak uveďte též. - Plánujete na tento projekt navázat vlastní činností z jiných zdrojů, nebo bude potřeba dalších žádostí o podporu? … Dejte vědět, že to není jednorázová akce, ale že bude o peníze, které do toho byly vloženy, dále postaráno. … a v klidu si užijte nadcházející sváteční dny. A nezapomeňte na ukázku projektu Klidné vánoce! Jaký má cíl? Co vše je potřeba k jeho naplnění? Které termíny, kontrolní body a kritické body si stanovíte? ;-) Literatura: SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. * Kapitola 6: Řízení projektových prací s.173 ŠTEFÁNEK, Radoslav. Projektové řízení pro začátečníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011 · Financování projektu s.163 - 178 · Ukončení projektu s.229 - 144 · 5 Řízení projektové komunikace s.219 BARKER, Stephen a Rob COLE. Projektový management pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. · 6. Vedení týmu efektivně s.83 · 7. Produktivní komunikace s.99 · 8. Vedení týmové diskuze s.115 · 9. Poučte se! s.133 DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ a Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu :22 šablon klíčových dokumentů a 3 kompletní reálné projekty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. · 14 Zápisy z porad · 18 Seznam poučení