Žádost o grant Metoda fundraisingu 1. Průvodní dopis  Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.  Jasně říká, co posíláte, komu a proč (např. se můžete odvolat na vyhlášený grantový konkurs).  Dopis je podepsán koordinátorem nebo výkonným vedoucím organizace. 2. Souhrn  Není delší než 1 strana.  Nastiňuje problém, který chcete řešit a navrhované řešení.  Udává celkové náklady projektu a částku, o kterou sponzora žádáte. 3. Představení  Stručně popisuje organizaci.  Vyzdvihuje úspěchy dosažené vaší organizací.  Vysvětluje, jaké máte finanční zdroje pro vaše další programy a projekty.  Uvádí seznam dalších institucí, které jste žádali o podporu na tento projekt.  Přesvědčuje o způsobilosti, důvěryhodnosti a odpovědnosti vaší organizace. Mise – poslání organizace  CO A  PRO KOHO NABÍZÍME  Podáváme pomocnou ruku neziskovým organizacím, aby tu svou mohly podat vám. Vize organizace  Dlouhodobě platné tvrzení, strategie.  Společnost Neziskovky.cz je uznávanou a ekonomicky zdravou organizací, poskytující vzdělávací, informační a poradenské služby pro nekomerční a komerční subjekty v oblasti rozvoje neziskového sektoru a filantropie. 4. Definice problému  Udává, v čem daný problém spočívá.  Popisuje příčiny vzniku problému.  Poukazuje na jeho závažnost a na možné následky, nebude-li řešen.  Ukazuje na jeho rozšíření a četnost výskytu.  Obsahuje základní data o daném problému (vč. zdroje těchto informací)  Uvádí, kolika postiženým osobám projekt pomůže a jakým způsobem.  Definice problému ukazuje, jak vaše organizace problém chápe. 5. Cíl  Logicky vyplývá z definice problému.  Stanovuje v širším měřítku, čeho chce organizace dosáhnout.  Uvádí, jak dosažení tohoto cíle zmenší či zcela odstraní daný problém.  Je realistický. Cíle organizace  S pecific  M easurable  A chievable  R esult oriented  T ime determined 6. Dílčí cíle  Logicky navazují na stanovený cíl.  Jsou specifické a zahrnují již konkrétní aktivity.  Za každý dílčí cíl je někdo zodpovědný, stejně jako za dodržení jeho časového rámce.  Úspěchy i chyby jsou měřitelné.  Je možné jich dosáhnout ve stanoveném rámci a čase. 7. Metody  Logicky souvisí s dílčími cíli.  Popisují, jak bude jednotlivých dílčích cílů dosaženo.  Vysvětlují, proč byly dané metody vybrány a uvádí, které další metody byly zvažovány a nakonec zamítnuty.  Vyjmenovávají potřebné odborníky, jejich odbornost, kvalifikaci a kompetence.  Dále jsou zde vyjmenovány materiály, zařízení a prostory potřebné pro realizaci projektu.  Je zde třeba mimo jiné uvést, jak bude projekt koordinován.  Vysvětlete, jak mohou projekt ovlivňovat vaši klienti, tedy příjemci poskytovaných služeb. 8. Hodnocení  Uvádí, jak budete měřit úspěch projektu.  Metody pro hodnocení.  Určete, co bude hodnoceno průběžně a co až na závěr projektu.  Uveďte, kdo bude hodnocení provádět.  Popište způsob, jak se budou na hodnocení podílet vaši klienti.  Vysvětlete, jak budou využity výsledky projektu, jak a s kým se o ně podělíte. 9. Rozpočet  Odpovídá dílčím cílům a vybraným metodám projektu.  Musí být srozumitelný.  Všechny položky rozpočtu jsou oprávněné.  Obsahuje očekávané náklady a předpokládané příjmy.  Uvádí výčet nefinančních darů a příjmů (např. materiál nebo služby poskytnuty zdarma pro tento projekt).  Vyhýbá se chybným kalkulacím.  Je srovnatelný s rozpočty podobných projektů. 10. Minulé a budoucí financování projektu  Uvádí zdroje, kterými byl projekt financován v minulosti.  Stanovuje, jak velkou finanční podporu (a z jakých zdrojů) musíte zajistit pro pokračování projektu v budoucnu.  Vysvětluje, jaká je pravděpodobnost získání finančních prostředků z těchto zdrojů. 11. Materiály podporující organizaci  Doporučující dopisy od klíčových osob a organizací.  Životopis klíčových pracovníků.  Zahrnuje podporujících materiály jako např. novinové články, brožury, programové příručky.  Poslední výroční zpráva.  Přiložte zápis ze schůzek, kde byl projekt projednáván a odsouhlasena jeho realizace.