Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU Tiskový mluvčí ZUR 295 > Tematické okruhy 1.Práce tiskového mluvčího /náplň práce TM, role TM v media relations organizace, zařazení ve struktuře organizace, kompetence a předpoklady…/ 2.Tisková zpráva /pravidla pro psaní TZ, jazyk a styl, načasování, typologie, distribuce, praktické ukázky/ 3.Tisková konference /volba tématu, účastníků, termínu, místa, pozvánka, příprava tiskových materiálů a obrazových materiálů, realizace, fotodokumentace, zpětná vazba/ 4.Ostatní metody práce s médii /individuální kontakty s novináři, exkluzivní témata, expertní stanoviska, astroturfing a spin doctoring…/ 5.Specifika komunikace v TV a rozhlase /základní pravidla pro vystupování v TV a rozhlase, mediální trénink/ Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU > Tematické okruhy 6.Krizová komunikace /identifikace krizových situací, zásady komunikace při krizových situacích, typologie, nástroje pro krizovou komunikaci…/ 7.Vyhodnocení – monitoring /monitoring médií, ohlasy, hodnocení mediálního obrazu organizace…/ 8.Tiskový mluvčí a nová média /webové stránky organizace, sekce pro média, newslettery, blogy, sociální sítě…/ 9.Komunikační agentury a PR agentury /výhody a stinné stánky nabízených služeb, jak vybrat správnou agenturu a jakou oblast jí svěřit…/ 10.Legislativní rámec pro činnost tiskových mluvčích a kodexy /jak opravit chybu v médiích, tiskový zákon, zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon na ochranu osobních údajů…/ Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU > Podmínky pro zisk zápočtu 1. Tisková zpráva Forma: písemně, následně společně vyhodnotíme na semináři Termín: konec října 2. Absolvování a následné hodnocení reálné TK Forma: ústní přímo na semináři /Přehled o konání TK je k dispozici v servisu ČTK/ Termín: polovina listopadu • Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU > Podmínky pro zisk zápočtu 3. Návrh scénáře tiskové konference /Téma, místo a čas konání, účastníci, seznam médií, návrh obsahu vystoupení mluvčích/ Forma: písemně s následnou prezentací vybraných prací (možná práce ve skupinách) Termín: polovina listopadu 4. Zdravice nadřízeného na akci/úvodní slovo do firemního časopisu/katalogu Forma: písemně Termín: polovina prosince 5. Účast na seminářích Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU > Literatura •Bednář, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Grada Publishing. Praha 2012 •Ftorek, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada Publishing. Praha 2012 •L´Etang, Jacquie. Public relations. Portál. Praha 2009 •Tomadl, Jan. Jak účinně oslovit média. Computer Press. Brno 2011 •Věrčák, Vladimír – Girgašová, Jana – Liškařová, Renata. Media Relations není manipulace. Ekopress. Praha 2004 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU > Kontakt: Tereza Fojtová E-mail: fojtova@muni.cz Tel.: 549 49 4949 Mobil: 724 517 335 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU f >