POL505: TEORIE A KONCEPTY POLITICKÉHO MARKETINGU NEKONEČNÝ PŘÍBĚH KAMPANÍ eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz POTŘEBA BUDOVAT STRANU JAKO ZNAČKU KOMUNIKACE MUSÍ BÝT POZITIVNÍ A KONZISTENTNÍ - IMAGE LEADRA - IMAGE STRANY - MYŠLENKY AVÍRA - POLITIKY - KOMUNIKACE “pokud nepřijdete s příběhem sami, nějaký zatracený novinář si ho vymyslí...” (John Chen, konzultant, Clinton. 2003) eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz POTŘEBA BUDOVAT STRANU JAKO ZNAČKU IDEOLOGIE ETHOS A HODNOTY PRODUKT LIDÉ A POLITIKY KOMUNIKACE SDĚLENÍ, SYMBOLY,VIZUÁL eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz - dostát volebním slibům je málo - potřeba neustálé komunikace (co strana dělá, proč to dělá a kde a jak to dělá) “je třeba voličům poskytovat viditelné signály, aby pochopili, co se děje” PATRICK CADDELL PERMANENTNÍ KAMPAŇ eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz - dostát volebním slibům je málo - potřeba neustálé komunikace (co strana dělá, proč to dělá a kde a jak to dělá) “je třeba voličům poskytovat viditelné signály, aby pochopili, co se děje”“vládnutí se souhlasem veřejnosti si žádá kontinuální politickou kampaň” PATRICK CADDELL PERMANENTNÍ KAMPAŇ eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz - dostát volebním slibům je málo - potřeba neustálé komunikace (co strana dělá, proč to dělá a kde a jak to dělá) “je třeba voličům poskytovat viditelné signály, aby pochopili, co se děje”“vládnutí se souhlasem veřejnosti si žádá kontinuální politickou kampaň” “je třeba vědět, kdo jsi - jestli to nevíš, mlč” “je třeba vědět, co chceš říst a uvědomit si, že sdělení je třeba stále opakovat” MICHAEL DEAVER PATRICK CADDELL PERMANENTNÍ KAMPAŇ eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz 1980 PERMANENTNÍ KAMPAŇ KOMBINACEVYTVÁŘENÍ IMAGE A STRATEGICKÉ KALKULACE; VLÁDNUTÍ = PROCES/NÁSTROJ K ZAJIŠTĚNÍ VEŘEJNÉ PODPORY PRO ZVOLENÉ ZÁSTUPCE SIDNEY BLUMENTHAL od každého, kdo chce zůstat v úřadu, je prozíravé, aby chápal svůj nástupní projev po volbách jako zahajovací řeč k dalším volbám eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz 1980 PERMANENTNÍ KAMPAŇ KOMBINACEVYTVÁŘENÍ IMAGE A STRATEGICKÉ KALKULACE; VLÁDNUTÍ = PROCES/NÁSTROJ K ZAJIŠTĚNÍ VEŘEJNÉ PODPORY PRO ZVOLENÉ ZÁSTUPCE SIDNEY BLUMENTHAL od každého, kdo chce zůstat v úřadu, je prozíravé, aby chápal svůj nástupní projev po volbách jako zahajovací řeč k dalším volbám “vedení kampaně (campaigning) je politická ideologie dnešních dnů” eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz HUGH HECLO PK je zcela něco jiného než neustálá potřeba vlády získávat podporu veřejnosti; každý den = volební den takový způsob vedení kampaně usiluje o manipulaci zdrojů veřejného souhlasu k tomu, aby se mohlo vládnout eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz HUGH HECLO PK je zcela něco jiného než neustálá potřeba vlády získávat podporu veřejnosti; každý den = volební den takový způsob vedení kampaně usiluje o manipulaci zdrojů veřejného souhlasu k tomu, aby se mohlo vládnout - slabé politické strany - systém politiky zájmových skupin - moderní komunikační technologie - vyspělé techniky volebních profesionálů - obrovská finanční náročnost - sázky na “aktivistickou vládu” eibl@fss.muni.czeibl@fss.muni.cz absence ideologického základu politiky prostá orientace na průzkumy riziko (pro) pro stranické odbočky nechuť k unifikaci a distribuci sdělení např. na nižších úrovních krátkodobost - vládnutí jako série minikampaní reklamní charakter - strany soupeří o agendu politická komunikace = propaganda