Tiskový odbor MU 1 Tiskový mluvčí ZUR 295 seminární skupina: úterý Tematické okruhy 1.Práce tiskového mluvčího /náplň práce TM, role TM v media relations organizace, zařazení ve struktuře organizace, kompetence a předpoklady…/ 2.Tisková zpráva /pravidla pro psaní TZ, jazyk a styl, načasování, typologie, distribuce, praktické ukázky/ 3.Tisková konference /volba tématu, účastníků, termínu, místa, pozvánka, příprava tiskových materiálů a obrazových materiálů, realizace, fotodokumentace, zpětná vazba/ Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 2 Tematické okruhy § 4.Ostatní metody práce s médii /individuální kontakty s novináři, exkluzivní témata, expertní stanoviska, astroturfing a spin doctoring…/ 5.Specifika komunikace v TV a rozhlase /základní pravidla pro vystupování v TV a rozhlase, mediální trénink 6.Krizová komunikace /identifikace krizových situací, zásady komunikace při krizových situacích, typologie, nástroje pro krizovou komunikaci…/ 7.Vyhodnocení – monitoring /monitoring médií, ohlasy, hodnocení mediálního obrazu organizace…/ 3. § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 3 Tematické okruhy 8.Tiskový mluvčí a nová média /webové stránky organizace, sekce pro média, newslettery, blogy, sociální sítě…/ 9.Komunikační agentury a PR agentury /výhody a stinné stánky nabízených služeb, jak vybrat správnou agenturu a jakou oblast jí svěřit…/ 10.Legislativní rámec pro činnost tiskových mluvčích a kodexy /jak opravit chybu v médiích, tiskový zákon, zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon na ochranu osobních údajů/ Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 4 Podmínky pro zisk zápočtu 1.Tisková zpráva §Forma: písemně, společně vyhodnocení na semináři §Termín: konec října § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Podmínky pro zisk zápočtu 2.Absolvování a následné hodnocení reálné TK §Forma: ústní přímo na semináři §/Přehled o konání TK je k dispozici v servisu ČTK/ §Termín: polovina listopadu § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 6 Podmínky pro zisk zápočtu 3.Návrh scénáře tiskové konference §/Téma, místo a čas konání, účastníci, seznam médií, návrh obsahu vystoupení mluvčích/ §Forma: písemně s následnou prezentací vybraných prací (možná práce ve skupinách) § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 7 Podmínky pro zisk zápočtu 4.Zdravice nadřízeného na akci/úvodní slovo do firemního časopisu/katalogu §Forma: písemně §Termín: polovina prosince § § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 8 Podmínky pro zisk zápočtu §5. Účast na semináři – workshop před kamerou §Forma: nácvik vystoupení před kamerou v TV studiu Varianty termínu: §čtvrtek od 18.45 §pátek od 13:00 § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 9 Literatura •Bednář, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Grada Publishing. Praha 2012 •Ftorek, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada Publishing. Praha 2012 •L´Etang, Jacquie. Public relations. Portál. Praha 2009 •Tomadl, Jan. Jak účinně oslovit média. Computer Press. Brno 2011 •Věrčák, Vladimír – Girgašová, Jana – Liškařová, Renata. Media Relations není manipulace. Ekopress. Praha 2004 § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 10 Kontakt: §Tereza Fojtová §E-mail: fojtova@muni.cz §Tel.: 549 49 4949 §Mobil: 724 517 335 § Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 11