5. 10. 2016 O AGENTUŘE Historie AMI Communications 4 • Založení agentury • Založení APRA 1995 1999 2000 2002 2005 • Exkluzivní partnerství s agenturou Edelman • Zahájení činnosti AMI Communications Slovakia • Edelman Affiliate of the Year • Certifikát kvality řízení a poskytování služeb v oboru Public Relations PRCA/APRA • Založení dceřiné společnosti Design Communications (grafické studio) 2003 • Založení kanceláří v Rumunsku a Bulharsku 2008 • Ocenění Certificate of Excellence od SABRE Awards za projekt „Ochrana volně žijících ptáků“ pro klienta ČEZ, a. s. 2009 • Založení dceřiné společnosti Digital Communications (on-line komunikace) 2011 • Obhájen Certifikát kvality řízení a poskytování služeb v oboru Public Relations PRCA/APRA • Třetí absolutní vítězství v Českých cenách za PR za projekt BEZKOLA.cz 2014 ÚSPĚCHY A OCENĚNÍ 5 • Česká cena za PR • 2016: 11 ocenění včetně prvního místa za korporátní komunikaci • 2015: 11 ocenění včetně zvláštní ceny poroty • 2014: 13 ocenění a absolutní vítěz za projekt BEZKOLA.cz • 2013: 8 ocenění • 2012: 9 ocenění a absolutní vítěz za projekt Komunikace projektu „Čtení pomáhá“ • 2010: První titul absolutního vítěze získává projekt Bílé šrotovné • SABRE Awards 2014 • AMI Bulgaria vítězem kategorie krizová komunikace • European Excellence Awards • 2015: 1. místo za projekt „Filmový festival Febiofest – Jaké je to mít Alzheimera?“ v kategorii Maďarsko, Slovensko, ČR • 2014: Umístění v shortlistu za projekt Škola úsměvu pro značku Orbit a projekt Energie našich sportovců společnosti ČEZ • 2013: 1. místo za projekt „Soutěž o nejlepší školní oběd“ realizovaný pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu a umístění v shortlistu za projekt BEZKOLA.cz (Česká pojišťovna) 6 • Dceřiná společnost • Vlastní DTP studio • Specializace na vydavatelskou a grafickou činnost DESIGN COMMUNICATIONS • Dceřiná společnost • Služby v oblasti digitální komunikace • Nabízí také školení a implementaci on-line komunikačních strategií AMI DIGITAL Partnerské a dceřiné společnosti • Služby v oblasti Public Affairs a Networkingu • Nejvýznamnější PA firma v ČR PAN SOLUTIONS 7 • Založení: 1999 • Třetí největší PR agentura na Slovensku • Významní klienti: Microsoft, Heineken, ŠKODA Auto, Wrigley, Ferrero, HTC, Poštovná banka nebo zdravotní pojišťovna Dovera AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA • Založení: 2005 • Jedna z největších PR agentur zdejšího trhu • Za projekt krizové komunikace pro ČEZ Bulgaria v roce 2013 získala ocenění v nejvýznamnější světové soutěži PR projektů SABRE Awards 2014 AMI COMMUNICATIONS BULGARIA Zahraniční přesah • AMI od roku 1999 zastupuje globální agenturu Edelman • Největší světová PR agentura, lídr globálního trhu PR • Nejlepší agentura uplynulé dekády podle Holmes Report EDELMAN OBLASTI PŮSOBNOSTI REPUTACE •Corporate Reputation Management •Media relations •CSR •Mediální tréninky CONSUMER •Eventy •Celebrity PR •Produktové PR •Community Management KRIZE •Řízení krizové komunikace •Příprava a krizové tréninky pro management INTERNÍ •Interní komunikace •Audit a strategie interní komunikace •Komunikační kanály a nástroje ON-LINE •Digitální komunikace •E-commerce •Sociální sítě •Web, jeho vývoj a tvorba DESIGN •Komunikace obrazem •Corporate Identity •Publikace •Reklamní kampaně PUBLIC AFFAIRS •Government Relations •Networking •Strategické poradenství •Monitoring Co umíme? 10 REFERENCE 12 Klienti AMI Communications TÝM Milan Hejl Managing Partner Marek Stránský Managing Partner Managing Partner Jan Kučmáš Partner 23 Jana Marco 29 Otočit tón konverzace a přesvědčit stakeholdery, novináře i veřejnost, že ostravská huť patří mezi nejmodernější v Evropě a má v Ostravě své oprávněné místo. Zapojili jsme do komunikace třetí strany, abychom nezužovali téma životního prostředí a průmyslu jen na našeho klienta (např. Svaz průmyslu a dopravy, Hutnictví železa). Vzdělávali jsme novináře a stakeholdery ohledně ekologizace a emisních limitů. Podporovali jsme nová ekologická témata (např. lokální topeniště; klient se stal partnerem tzv. kotlíkových dotací). Zaměřili jsme se také na přímou komunikaci se stakeholdery a pozvali jsme je na exkurzi do hutě. Ekologii jsme zařadili do veškeré komunikace. Tiskové konference, setkání s odborníky a press tripy do huti jsme podpořili řadou atraktivních materiálů: připravili jsme zajímavé infografiky, vzdělávací film a letáky. Zaměřili jsme se také na individuální komunikaci s novináři. Přestože ekologii medializujeme převážně v Moravskoslezském kraji, dokázali jsme najít zajímavá témata i pro celostátní média. Výrobu oceli si dokáže představit málokdo, natož filtr pro odprášení provozu v ceně miliardy Kč. Exkurze do huti a přímá komunikace se stakeholdery pomohly ekologizaci vysvětlit. Printové i outdoorové ATL kampaně vyvolávaly emoce. ArcelorMittal Ostrava je největší hutní podnik v ČR, zároveň je největším průmyslovým producentem prachu. Přestože dodržuje legislativu a snižuje své emise, potýká se na veřejnosti s negativním vnímáním a v posledních letech se na firmu soustřeďují útoky ekologických aktivistů. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE Jsem ráda, že se nám otevřenou a srozumitelnou komunikací složitého tématu daří ukázat, že se naše huť má čím pochlubit. Barbora Černá Dvořáková tisková mluvčí, ArcelorMittal Ostrava EKOLOGIZACE HUTI 2011–2014 35 Informovat média o šikanování konkurencí v zájmu konkurenčního boje a využít situace k rozšíření povědomí o unikátnosti zabavené lokomotivy. Bezodkladně jsme informovali média a veřejnost o krizové situaci. Využili jsme, že protivníkem byla kanadskoněmecká firma, která chce zabránit úspěchu české firmě. Zároveň jsme komunikovali nepochopitelnost „šikanózního“ kroku, kdy ve sporu za cca 10 milionů korun byla zabavena lokomotiva za 130 milionů. Rozložením komunikace do delšího období jsme chtěli zlepšit vnímání Škody Transportation i zvýšit povědomí o samotné lokomotivě Škoda 380. Ve čtvrtek 19. 5. jsme během cca dvou hodin od přijetí informace o zabavení lokomotivy vydali tiskovou zprávu „Konkurence se neštítí ničeho“. Bombardier se zmohl na reakci: „Nebudeme záležitost komentovat.“ Později jen potvrdil, že lokomotivu nechal na základě námi uvedených důvodů zabavit. V neděli 22. 5. jsme vydali TZ doplněnou o fotografie zabavené lokomotivy stojící na pozemku, kam měla přístup i firma Bombardier. Vyslovili jsme obavu, že účelem zabavení mohla být špionáž a že lokomotiva stále není zapečetěna. Škoda Transportation vyvinula vysokorychlostní, vysokovýkonnou, třísystémovou lokomotivu Škoda 380, která 18. 5. 2011 odjela na testování do Rakouska. 19. 5. čekal u stroje právník konkurenční firmy Bombardier s exekutory a se soudním rozhodnutím o zabavení lokomotivy. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE Česká cena za PR 2011: 1. místo v kategorii Průmysl o c e něníUKRADENÁ LOKOMOTIVA 2011 36 Edukovat veřejnost v oblasti užívání nosních kapek a zároveň představit Olynth, a nosní kapky obecně, jako bezpečný přípravek pro léčbu rýmy. Jádrem naší strategie byla edukace o léčbě rýmy a nutnosti řídit se při užívání volně prodejných léků příbalovým letákem. Využili jsme zájmu médií o dané téma a aktivně jej posunuli dál pomocí třetích stran (ORL lékařů) místo standardní krizové komunikace zaměřené na defenzivní obhajování a minimalizaci viditelnosti brandu. U všech aktivit jsme dbali na důvěryhodnost sdělení. Problém závislosti na kapkách jsme prezentovali jako závislost na pocitu prázdného nosu, nikoli na účinné látce kapek. Cíleným průzkumem na startu kampaně jsme prokázali, že lidé užívají nosní kapky bez ohledu na příbalový leták. Zjištění jsme komunikovali tiskovou zprávou. V práci s médii jsme navázali řadou tiskových materiálů, např. Desaterem proti rýmě nebo Mýty o rýmě. Pro poradny a on-line chaty s odborníky i jejich citace do článků jsme připravili QaA (přípravu na reaktivní komunikaci). Následně jsme vytvořili brandovaný microsite (jako záložku ženského serveru Žena-in.cz) www.bezrymy.cz o léčbě a prevenci rýmy, mýtech o rýmě, důležitosti příbalového letáku a o závislosti na pocitu prázdného nosu. Spuštění kampaně předcházelo několik článků a reportáž v Událostech ČT s názvem „Pozor na závislost na nosních kapkách“ doprovázená brandem Olynth. Ta poukázala na negativní aspekty dlouhodobého užívání kapek do nosu a přirovnala je k užívání kokainu. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE Česká cena za PR 2012: 1. místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor o c e nění ZÁCHRANA REPUTACE NOSNÍCH KAPEK OLYNTH 2011–2012 37 Přesvědčili jsme veřejnost, aby chápala uzavření metra nikoli jako omezení veřejné služby, ale jako příležitost pro Prahu se zviditelnit. Zabránili jsme potenciálně negativní kampani, v níž hrozilo, že média budou srovnávat soukromý (komerční pronájem metra pro hollywoodské filmaře) a veřejný zájem (služba pro cestující hrazená částečně z rozpočtu města). Využili jsme třetí strany před oznámením uzavírky – pobídky pro filmaře, pracovní příležitosti, 500 mil. Kč pro české dodavatele. Zastřešili jsme komunikaci dobrým jménem Ridleyho Scotta, producenta filmu. Ukázali jsme médiím „běžnost“ uzavírek díky úzké spolupráci s hollywoodským studiem Stillking, které film v Praze natáčelo. Poprvé v historii pražského metra se měla na několik dní uzavřít část linky B kvůli filmování hollywoodského štábu. Doposud za uzavření metra mohly jen povodně či opravy výhybek, komerční natáčení probíhalo doposud jen v noci. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE Česká cena za PR 2013: 3. místo v kategorii Krizová komunikace o c e nění Spolupráce s AMI byla přímo ukázková. Mediální výstupy o uzavírce metra pro nás byly snazší, zejména díky vyjednávání AMI s třetími stranami. Aneta Řehková tisková mluvčí DPP Spolupracovali jsme se třetími stranami (Czech Film Commission a Státní fond kinematografie) a medializovali pobídky pro filmaře a dopady na zaměstnanost. Navázali jsme kontakty s producenty a filmaři ze společnosti Stillking. Připravili jsme press kit s podrobným přehledem uzavírek v zahraničí. Napsali jsme tiskové zprávy pro Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) k zahájení uzavírky a k jejímu ukončení. Pro média jsme nafotili exkluzivní fotografie z natáčení filmu. Pozvali jsme televizní štáby na začátek a ukončení filmování. Fotografovali jsme GŘ Milana Křístka s režisérem Danielem Espinozou pro life-style média. Uspořádali jsme tiskovou konferenci v metru ke skončení uzavírky. CHILD 44 – UZAVŘENÍ PRAŽSKÉHO METRA 2013 43 Prezentovat společnost ArcelorMittal Ostrava jako sociálně odpovědného partnera, kterému záleží na osudu zaměstnanců, kteří se rozhodnou dobrovolně odejít.. Vytvoření pozitivního příběhu, v němž samotné dobrovolné odchody byly jen kulisou. Hlavními aktéry byly centrum pomoci (zaměstnanci se mohli poradit ohledně napsání životopisu, obdrželi důchodové poradenství, kontakty na úřady práce, atd.), vysoké odstupné (až 24 platů dle odpracovaných let) a produktivita práce, která zaostává za Západem. To vše v prostředí boje o přežití na evropských trzích, kde kvůli hrozbě dluhové krize přežijí jen ti nejsilnější. Schůzky tête-à-tête v Praze a v Ostravě s nejvýznamnějšími průmyslovými novináři místo společné tiskové konference. Tiskovou zprávu médiím a tiskovým agenturám jsme rozeslali až odpoledne po těchto individuálních schůzkách. Novináři měli příběh rámovaný námi, nikoli tiskovými agenturami. Schůzky tête-à-tête v Praze a v Ostravě s nejvýznamnějšími průmyslovými novináři místo společné tiskové konference. Tiskovou zprávu médiím a tiskovým agenturám jsme rozeslali až odpoledne po těchto individuálních schůzkách. Novináři měli příběh rámovaný námi, nikoli tiskovými agenturami. Ostravská huť se rozhodla na konci roku 2011 snižovat stavy formou dobrovolných odchodů. Od roku 2005 odešlo již 6000 zaměstnanců. Hrozilo opakování série negativních výstupů obdobně jako v minulosti. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE Česká cena za PR 2012: 1. místo v kategorii Průmysl o c e něníDOBROVOLNÉ ODCHODY ZAMĚSTNANCŮ 2011–2012 Tisková zpráva, rozsáhlé Q&A, exkluzivní rozhovor s CEO Tapasem Rajderkarem pro Hospodářské noviny, komunikace na místní politiky a úřady práce, interní komunikace (nástěnky, intranet). Barbora Černá Dvořáková tisková mluvčí, ArcelorMittal Ostrava Oceňujeme strategický přístup agentury k otázce, která se nekomunikuje lehce. Pečlivou komunikací se i přes citlivost tématu podařilo udržet počet negativních výstupů na minimu. 59 Uchránit dobré jméno prsních implantátů Mentor i celé kategorie výrobků a prezentovat je jako bezpečnou a účinnou možnost zvětšení poprsí. Pomocí třetích stran (renomovaných plastických chirurgů) jsme se rozhodli edukovat veřejnost ohledně zásad výběru prsních implantátů i kvalitního chirurgického pracoviště. Den po vydání původně zamýšleného tiskového materiálu „Připravte si prsa do plavek“ svět obletěla zpráva o mastektomii Angeliny Jolie. Média náhle neakceptovala estetické hledisko zvětšení poprsí. Během jednoho týdne jsme tedy zcela přepracovali kampaň se zaměřením na hledisko rekonstrukce poprsí po mastektomii pomocí prsních implantátů. Bleskově jsme připravili nový tiskový materiál, nazvaný „Průvodce rekonstrukcí prsu“, v němž jsme vyzdvihli důležitost výběru kvalitních a bezpečných prsních implantátů s certifikací FDA (v ČR jen dvě značky, jedna z nich je Mentor). Řada výstupů byla brandovaných, včetně OnaDnes.cz nebo Deníků VLP. Důvěryhodnost sdělení byla zaštítěna předními plastickými chirurgy. Zorganizovali jsme press trip pro novináře na chirurgické pracoviště na skutečnou rekonstrukci poprsí po mastektomii a zajistili poradny a online chaty s odborníky v předních médiích (MF Dnes, Deníky VLP, Český rozhlas). Po aféře s vadnými prsními implantáty PIP se ocitlo v ohrožení dobré jméno celé kategorie prsních implantátů. Klient Mentor (dceřiná společnost Johnson&Johnson) si proto přál cílenou komunikační kampaní ukázat veřejnosti výhody a kvalitu svých produktů. 1 ZADÁNÍ 2 CÍL 3 STRATEGIE ZÁCHRANA KOMUNIKACE ZNAČKY MENTOR PO KAUZE ANGELINY JOLIE 2013 DĚKUJEME ZA POZORNOST