PROJEKTOVÝ MANAGEMENT v NNO 3. BLOK D R U H Á Č Á S T Ž Á D O S T I : P R O J E K T O V Ý C Y K L U S H A R M O N O G R A M / G A N T T Ů V D I A G R A M R I Z I K A W B S ŽIVOTNÍ CYKLUS PROJEKTU Zahájení projektu – iniciace Plánování projektu Řízení a koordinace projektu Monitorování a kontrola Uzavření projektu ŽIVOTNÍ CYKLUS PROJEKTU  PLÁNOVÁNÍ:  Řiditelnost procesů a předvídatelnost situací v souladu s cíli a plánem  KOORDINACE A KONTROLA:  Koordinaci pracovního úsilí (dílčích výstupů) směrem ke vzniku výstupů  Udržování požadovaných parametrů v koridoru (čas, peníze, monitorované výstupy…)  VZTAHY MEZI ÚČASTNÍKA A OKOLÍM PROJEKTU:  Podchycení požadavků na výkon role  Rozdělení zodpovědností  Zajištění komunikace uvnitř týmu  Komunikace mezi projektem a okolím HARMONOGRAM  Slouží především pro:  plánování a zjištění časových možností  porovnání skutečného stavu oproti plánu  přehled o vytížení týmu (obzvláště při více projektech)  Harmonogram…  … projektu  … projektového manažera WBS Work Breakdown Structure Seznam práce  „work“ / práce = výsledek, nikoliv proces  Pomůže při:  plánování harmonogramu  rozdělení činností mezi pracovníky  rozeznání rizik  naplánování rozpočtu  … dále pro:  přehlednost: co je před námi a co je za námi  v při odměňování (rozdělení úkolů); ROWE WBS Projekt Výstup 1 Výstup 1.1 Pracovní balík 1.1.1 Pracovní balík 1.1.2 Pracovní balík 1.1.3 Výstup 1.2 Pracovní balík 1.2.1 Pracovní balík 1.2.2 Výstup 2 Výstup 3 Výstup 4 Pracovní balík 4.2. Pracovní balík 4.1. RIZIKA Riziko X Problém Riziko = je něco špatného, co se může stát Problém = je něco špatného, co se už stalo Primárním smyslem řízení rizika je problémům předcházet.  Tři kroky pro práci s riziky  1) Identifikace rizik  2) Plánování činností  3) Monitorování a kontrola RIZIKA : 1) Identifikace rizik  Čeho si všímat:  Co ohrožuje podobu cíle?  Co ohrožuje rozpočet?  Co ohrožuje termíny?  Kde brát inspiraci:  Poučení z minulosti  Seznamy  Zvážit předpoklady RIZIKA : 1) Identifikace rizik Příklad struktury seznamů Rozvrh Kompatibilita Technologie Životní cyklus Organizace Přeumělkování Zdroje Uživatelé Metody Závislosti Dodavatelé RIZIKA : 1) Identifikace rizik Volná mentální mapa CO VŠECNO SE MŮŽE STÁT? PROČ SE TO STANE CO S TÍM MŮŽEME DĚLAT RIZIKA : 2) Plánování činností  Rozvržení práce s Riziky a Problémy  Externí / žádost : často stačí popis  Interně: podrobněji, např. skrze tabulku ZADÁNÍ DO PŘÍŠTĚ  Harmonogram  Vypracovat hrubý harmonogram (v kterém měsíci to chci mít hotové) – k činnostem, které bude potřeba v rámci projektu vykonat.  WBS  Rozpracovat podrobné rozdělení činností, které bude na projektu potřeba udělat.  Rizika  Pojmenovat rizika, které mohou u realizace projektu nastat a vymyslet cesty, jak se jim budeme snažit předejít.