Kvalitativní výzkum v environmentalistice
Týden 8 / Cvičení IPA - Jana Kostínková / Přednáška - Výzkumný rozhovor II. (LG)
Cvičení na následující hodinu není. Věnujte se prosím zadané literatuře, promýšlení témat pro společný projekt a organizaci týmů, případně dopracování chybějících cvičení nebo výpisků.
Povinná četba:
Prosím nahlédněte do zkrácené verze manuálu k programu Atlas.ti. a zaměřte se na fungování programu a jeho základní ovládací prvky. Nemusíte se ho "učit", jde jen o to, abyste měli základní přehled a nevtupovali jsme příští týden do úplně neznámeho prostředí. Soustřeďte se na hlavní pojmy a procesy. Pro zájemnce a zájemkyně máte ve studijních materiálech k dispozici i jeho kompletní verzi - je užitečná hlavně kvůki konkrétním vizuálním náhledům a podrobným návodům, jak postupovat a jak se v prostředí programu orientovat.
Kaufman, J.C. 2010. "Část čtvrtá. Vytváření teorie." Pp. 85 - 117, in Chápající rozhovor. Praha: SLON. (prosím čtěte pozorně a podrobně - jde o důležitý a velmi inspirativní text, určitě se vám bude i dobře číst.)
Kapitola "Narativní analýza" Pp. 75 - 104, in Řiháček, Tomáš, Ivo Čermák, a Roman Hytych. (Eds.) Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita. (Nemusíte číst 100% pozorně celý text - věnujte se především tomu, jak je propojena charakteristika výzkumného přístupu a analýza, inspirujte se ukázkami analýzy, jako ostatně u předchozích kapitol.)
Ve studijních materiálech máte k dispozici částečně okódovaný rozhovor s Pavlem, jak jsme s ním pracovali na posledním semináři. Kódy jsou v komentářích, zaklikněte se tedy ve Wordu v záložce "revize" zobrazit "všechny revize". Pracovali jsme jak s kódy, které se objevovali ve vašich cvičeních, tak s jejich rozpracovanými variantami z hodiny.
Doporučená videa:
Povinná četba:
Prosím nahlédněte do zkrácené verze manuálu k programu Atlas.ti. a zaměřte se na fungování programu a jeho základní ovládací prvky. Nemusíte se ho "učit", jde jen o to, abyste měli základní přehled a nevtupovali jsme příští týden do úplně neznámeho prostředí. Soustřeďte se na hlavní pojmy a procesy. Pro zájemnce a zájemkyně máte ve studijních materiálech k dispozici i jeho kompletní verzi - je užitečná hlavně kvůki konkrétním vizuálním náhledům a podrobným návodům, jak postupovat a jak se v prostředí programu orientovat.
Kaufman, J.C. 2010. "Část čtvrtá. Vytváření teorie." Pp. 85 - 117, in Chápající rozhovor. Praha: SLON. (prosím čtěte pozorně a podrobně - jde o důležitý a velmi inspirativní text, určitě se vám bude i dobře číst.)
Kapitola "Narativní analýza" Pp. 75 - 104, in Řiháček, Tomáš, Ivo Čermák, a Roman Hytych. (Eds.) Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita. (Nemusíte číst 100% pozorně celý text - věnujte se především tomu, jak je propojena charakteristika výzkumného přístupu a analýza, inspirujte se ukázkami analýzy, jako ostatně u předchozích kapitol.)
Ve studijních materiálech máte k dispozici částečně okódovaný rozhovor s Pavlem, jak jsme s ním pracovali na posledním semináři. Kódy jsou v komentářích, zaklikněte se tedy ve Wordu v záložce "revize" zobrazit "všechny revize". Pracovali jsme jak s kódy, které se objevovali ve vašich cvičeních, tak s jejich rozpracovanými variantami z hodiny.
Doporučená videa:
Approaches to Coding (ATLAS.ti - Qualitative Data Analysis): https://www.youtube.com/watch?v=YibqDB0iO-0
ATLAS.ti channel on You Tube: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8CTEdsSSmZG7znMUsXLekGikQYrPB-v5
Tutorial: Qualitative Analysis in Word (MS Office): https://www.youtube.com/watch?v=FX9R6Y6fyfk
Keith Morrison on Qualitative Data Analysis: https://www.youtube.com/watch?v=KhgrY3ocjgY (záznam výukové hodiny)