Tiskový odbor MU 1 Public relations Obsah § Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. § Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 2 Obsah § PR a moc. Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, § Media relations I. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami. § Specifika PR v různých oblastech. Byznys, kultura, sport, správa a samospráva, neziskový sektor, ekologie. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 3 Obsah § Krizová komunikace Pravidla, metody, strategie, taktické varianty. Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe. § Interní komunikace. § Rekapitulace a vyhodnocení praktických úkolů. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 4 Povinná literatura: § HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. § TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média :media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru § FTOREK, Jozef. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Literatura: § SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha § L'ETANG, Jacquie. Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy. § BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 6 Podmínky pro zisk zápočtu § aktivní účast na přednáškách § každý student musí během semestru odevzdat dva úkoly Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 7