PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 1 PONDĚLÍ 9. 10. 2017 9.00–18.00 hod. KONTAKT-KONTRAKT (DEN 1) Kontakt-Kontrakt se koná v rámci projektu Enterprise Europe Network, který je podporován Evropskou komisí a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR Místo konání: Pavilon A2 Odborný garant: Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV), 648 04, Brno, Mgr. Oto Hrdlička, vedoucí oddělení vnějších vztahů Organizační zajištění: Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV), 648 04, Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz 9.00–18.00 hod. MSV TOUR Místo konání: Pavilon C, stánek 039 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Mgr. Jana Opluštilová, tel.: +420 731 644 726, e-mail: jana.oplustilova@trademedia.cz Registrace: www.msvtour.cz Program: • organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE • komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata • jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat • program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C 10.00–12.00 hod. SETKÁNÍ KLUBU MANAŽERŮ ROKU Místo konání: Administrativní budova, sál 103 Odborný garant: Česká manažerská asociace, Václavské náměstí 831/21, 113 60 Praha 1, Ing. Veronika Pávišová, Projektový manažer MR, tel. +420 725 353 796, e-mail: pavisova@cma.cz Organizační zajištění: Česká manažerská asociace, Václavské náměstí 831/21, 113 60 Praha 1, Ing. Veronika Pávišová, Projektový manažer MR, tel. +420 725 353 796, e-mail: pavisova@cma.cz 10.30–13.00 hod. SEMINÁŘ PODPORY EXPORTU VÝSLEDKŮ VÝZKUMU A VÝVOJE Místo konání: Exportní dům, volná plocha K Odborný garant: Technologická agentura ČR, Evropská 1692/37, 160 00 Praha 6, Milena Vicenová, tel. +420 602 632 507, e-mail: vicenova@tacr.cz Organizační zajištění: Exportní garanční a pojišťovací společnost, a.s., Vodičkova 34/701, 111 21 Praha 1, David Havlíček, tel. +420 777 949 607, e-mail: havlicek@egap.cz Vstup: zdarma po registraci na havlicek@egap.cz do 20.9.2017 Program: 10.30 – 10.40 Zahájení za účasti generálního ředitele EGAP a předsedy Technologické agentury ČR 10.40 – 11.10 Detektor životních funkcí PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 2 11.10 – 11.40 Analýza zbytkových napětí rentgenovou difrakcí – nástroj k zavedení laserových technologií v dopravní technice 11.40 – 12.30 Hybridní nanokompozity 12.30 – 13.00 Diskuse a závěr 12.00–18.00 hod. ROBOT A ČLOVĚK V JEDNOM TÝMU Odborná konference o průmyslové robotice v praxi Místo konání: Pavilon E, sál E2 Odborný garant: Vydavatelství Nová média, s. r. o., Výstaviště 1, 60300 Brno, Ing. Jan Homola, tel. +420 724 659 048, e-mail: jan.homola@novamedia.cz Organizační zajištění: Move up, s.r.o., Preslova 63, 60200 Brno Registrace: www.odborne-konference.cz/robotika 13.30–16.00 hod. SNĚM SVAZU PRŮMYSLU A DOPRAVY ČESKÉ REPUBLIKY Místo konání: Pavilon A, Rotunda Odborný garant: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, p. Lukáš Martin, tel. +420 720 358 840, e-mail: lmartin@spcr.cz Organizační zajištění: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, pí. Irena Tauerová, tel. +420 734 132 061, e-mail: itauerova@spcr.cz Vstup: výhradně po předchozí registraci 14.00-14.20 hod. SHOP FLOOR MANAGEMENT A ZÁSADY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Místo konání: Pavilon A2, st. 42 Odborný garant: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Organizační zajištění: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Přednášející: Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE, 17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta 12.00, 14.00 a 16.00 hod. GABEN PACKAGING LIVE (DEN 1) Místo konání: Pavilon Z Odborný garant: EQUICom s.r.o. a odborní partneři viz www.packaginglive.cz, Výstaviště 1 (KC), 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Organizační zajištění: EQUICom s.r.o. (KC), Výstaviště, 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Program: • Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice • Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 3 ÚTERÝ 10. 10. 2017 9.00–18.00 hod. KONTAKT-KONTRAKT (DEN 2) Kontakt-Kontrakt se koná v rámci projektu Enterprise Europe Network, který je podporován Evropskou komisí a Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR Místo konání: Pavilon A2 Odborný garant: Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV), 648 04, Brno, Mgr. Oto Hrdlička, vedoucí oddělení vnějších vztahů Organizační zajištění: Regionální hospodářská komora Brno/Enterprise Europe Network, Výstaviště 1 (areál BVV), 648 04, Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz 8.00–10.00 hod. SWISS BUSINESS BREAKFAST Místo konání: Holiday Inn, Brno, sál Alfa Odborný garant: HST Obchodní komora Švýcarsko –Česká republika, Jankovcova 1569/2c, Praha 7, 170 00, Ing. Tereza Koudelková, tel. +420 222 516 614, email: tkoudelkova@hst.cz 9.00–13.00 hod. BUDOUCNOST STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ V ČESKU – ABSOLVENTI A VÝZKUMNÉ KAPACITY POTENCIÁL ABSOLVENTŮ STROJNÍCH OBORŮ V PRAXI Místo konání: Pavilon P, sál P1 Odborný garant: MAFRA EVENTS, K. Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, Růžena Rousková, tel. +420 776 866 716, e-mail: ruzena.rouskova@mafra.cz Organizační zajištění: MAFRA EVENTS, K. Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, Hana Partyková, tel. +420 723 948 472, e-mail: hana.partykova@mafra.cz Program: 9.00–9.30 registrace & snídaně 9.30–11.00 I. panel – Vysoké školy – děkani Jaroslav Katolický, děkan, Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství Michael Valášek, děkan, ČVUT Praha, Fakulta strojní Ivo Hlavatý, děkan, Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní Petr Lenfeld, děkan, Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní Milan Edl, děkan, Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta strojní 11.15–12.30 II. panel – Představitelé byznysu Václav Pixa, jednatel, Robert Bosch Vítězslav Moťka, jednatel, Meopta Optik Viktor Schubert, Developer and Product Manager for Industrie 4.0, Seeburger Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens Česká republika Jiří Duspiva, Engineering & Technology Manager, ABB Robotika 12.30–13.00 networking & oběd Moderátor: Luděk Vokáč, redaktor LN 9.00–17.00 hod. MEETING POINT CZECHTRADE Místo konání: Kongresové centrum, sál A Organizační zajištění: Česká agentura na podporu obchodu - CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Zuzana Pluhařová, tel.: +420 224 907 508, +420 724 281 110, e-mail: zuzana.pluharova@czechtrade.cz Program: Individuální půlhodinové konzultace zástupců českých firem s vedoucími zahraničních zastoupení agentury CzechTrade. Možnost pojednat exportní aktivity a seznámit se se specifiky trhů vybraných teritorií. Účast na akci je zdarma. Účast je možná jen na základě předem vzájemně potvrzené rezervace. PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 4 Teritoriální zaměření: Argentina, Ázerbájdžán, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Černá Hora, Čína, Dánsko, Finsko, Chorvatsko, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Kanada, Kazachstán, Lucembursko, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Spojené arabské emiráty, Spojené státy americké, Španělsko, Švédsko, Turecko, Ukrajina a Velká Británie. 9.00–18.00 hod. Největší česká konference o technologiích 3D tisku 3D TISK – TRENDY, ZKUŠENOSTI A OBCHODNÍ PŘÍLEŽITOSTI Místo konání: Pavilon E, sál E1 Odborný garant: Ing. Jan Homola, viceprezident Klastru aditivní výroby, tel. +420 724 659 048, e-mail: jan.homola@prumysl.cz Organizační zajištění: Vydavatelství Nová média, s. r. o., Výstaviště 1, 60300 Brno Registrace: www.odborne-konference.cz/3d 9.00–18.00 hod. MSV TOUR Místo konání: Pavilon C, stánek 039 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Mgr. Jana Opluštilová, tel.: +420 731 644 726, e-mail: jana.oplustilova@trademedia.cz Registrace: www.msvtour.cz Program: • organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE • komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata • jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat • program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C 9.30–13.30 hod. BUSINESS DEN RUSKÉ FEDERACE Místo konání: Pavilon A, sál Morava Odborný garant: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Ing. František Masopust, výkonný ředitel, tel.: +420 266 721 814, fax: +420 266 721 813 Organizační zajištění: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz Záštita: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Velvyslanectví ruské federace v ČR, Obchodní zastoupení Ruské federace v ČR Program: 09.30 – 09.35 Zahájení Business dne Ruské federace 09.35 – 09.45 Vystoupení předsedy představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k. Jiřího Demiše 09.45 – 10.30 Pozdravná vystoupení: • Jiří Havlíček – ministr průmyslu a obchodu ČR • Georgij Vladimirovič Kalamanov - náměstek ministra průmyslu a obchodu RF • Alexander Vladimirovič Zmejevskij - velvyslanec RF v ČR • Miloslav Stašek – náměstek ministra zahraničních věcí ČR • Svetlana Jurjevna Orlova – gubernátorka Vladimirské oblasti • Jevgenij Borisovič Lulin - vicegubernátor Nižegorodské oblasti • Vasilij Vladimirovič Starkov – ministr dopravy a spojů Sverdlovské oblasti • Iľdar Raviljevič Mingalejev – náměstek ministra průmyslu a obchodu Republiky Tatarstán 10.30 – 10.55 Pozdravná vystoupení: • Vladimír Dlouhý – prezident Hospodářské komory ČR • Jaroslav Hanák – prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 5 • Thomas Stärtzel - předseda vedení Asociace evropského obchodu v RF • Martin Bašta – obchodní rada velvyslanectví ČR v RF 10.55 – 11.10 Prezentace investičních a exportních možností v Nižegorodské oblasti 11.10 – 11.25 Prezentace produktů ČEB a.s. pro české exportéry do Ruské federace – Karel Bureš, GŘ ČEB a.s. 11.25 – 11.40 Prezentace možností spolupráce společnosti ROSATOM s českými firmami – Leoš Tomíček, vicepresident Rusatom Overseas 11.40 – 11.55 Prezentace služeb EGAP a.s. pro české exportéry do Ruské federace - Jan Procházka, generální ředitel EGAP a.s. 11.55 – 12.10 Stav a perspektivy spolupráce v oblasti strojírenství - Georgij Vasilievič Samodurov, prezident Asociace STANKOINSTRUMENT 12.10 – 12.25 Česko – ruská spolupráce v oblasti leteckého průmyslu – Milan Šlapák, ATP programový ředitel, GE Aviation Czech s.r.o. 12.25 – 12.40 Prezentace investičního a průmyslového potenciálu a exportních možností pro české firmy ve Sverdlovské oblasti 12.40 – 12.55 Prezentace investičních a exportních možností ve Vladimirské oblasti 12.55 – 13.10 Informace o novinkách v zákonodárství RF pročeské exportéry do RF a podnikání v RF pro zahraniční subjekty, služby poskytované exportérům, advokátní kancelář Becker a Poliakoff s.r.o. - JUDr. Jan Kotík, advokát 13.10 – 13.15 České centrum - Český dům Moskva „Aktuální nabídka pro české podnikatele“ – Jiří Podhola, ředitel ČC – ČDM 9.30–14.00 hod. ENERGIE PRO BUDOUCNOST XXII. ENERGETICKÁ EFEKTIVITA V PRŮMYSLOVÉ SFÉŘE PRO RŮST PODNIKU Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce c+d Organizační zajištění: FCC Public, s. r. o., Pod Vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8 Ing. Emil Širůček, tel.: +420 603 847 023, e-mail: public@fccgroup.cz Program: • Úloha státních orgánů v oblasti hospodaření energiemi • Podíl energií na provozních a výrobních nákladech průmyslových podniků • Specifické požadavky na elektrickou energii v souvislosti s koncepcí Průmysl 4.0 • Otázky bezpečnosti a zabezpečení, zejména v komunikační technice pro řízení • Význam kvality elektřiny pro její efektivní využití • Měření a monitorování spotřeby – podmínka pro efektivní hospodaření s energiemi, • Technická opatření na straně uživatele k využití energie s maximální účinností • Integrace elektrotechniky, elektroniky a komunikační techniky v průmyslových provozech za účelem efektivního využívání energie • Energie získaná z vlastních lokálních zdrojů, ekonomický význam akumulace energie • Způsoby nákupu energií a jejich vliv na cenu, význam poradenství pro nákup a využívání energií 10.00–12.00 hod. ČESKÉ TECHNOLOGIE NA KUBĚ: TRADICE A NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI Místo konání: Kongresové centrum, sál C Odborný garant: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Politických vězňů 20, 112 49 Praha 1, Ing. Martina Jeníčková, tel. +420 225 852 049, e-mail: jenickovam@mpo.cz Organizační zajištění: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, Ing. Petra Šeráková, tel. +420 225 279 404, e-mail: pserakova@spcr.cz Program: Prezentace náměstkyně ministra zahraničního obchodu a zahraničních investic Kuby (MINCEX) paní Ileany Nunez Mordoche a zástupců podniků zahraničního obchodu. PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 6 10.30-12.00 hod. INVESTIČNÍ PLÁN PRO EVROPU: JAK SE ÚSPĚŠNĚ ZAPOJIT? Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce a+b Odborný garant: CEBRE – Česká podnikatelská reprezentace při EU, Avenue des Arts 19 A/D, B-1000 Brussels, Tomáš Hartman, tel. +420 246 031 707, e-mail: tomas.hartman@cebre.cz Organizační zajištění: CEBRE – Česká podnikatelská reprezentace při EU, Avenue des Arts 19 A/D, B-1000 Brussels, Tomáš Hartman, tel. +420 246 031 707, e-mail: tomas.hartman@cebre.cz Registrace: do 5. října 2017 na brussels@cebre.cz Program: 10.30 Zahájení semináře - Zdeněk Čech, ekonomický poradce, Zastoupení Evropské komise v České republice 10.35 Evropská investiční banka – evropský portál investičních projektů - Hana Nylander-Kaloudová, vedoucí zastoupení EIB v Praze 10.45 Možnosti spolupráce s českými bankami - Michal Pluta, Ředitel odboru Strategie a marketingu, Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. 11.00 Financování MSP s podporou EIB/ Evropského fondu pro strategické investice - Jan Hanuš, manažer KB EU Point, Komerční banka 11.10 Jak připravit kvalitní projekt? - Jana Klementová, jednatelka, Business Innovation Centre Plzeň 11.30 Čerpání z EFSI v praxi - Stanislav Němeček, jednatel, RAPTECH, s.r.o. 11.40 Panelová diskuze a debata 12.00 Shrnutí a networking 11.00–14.00 hod. ČESKO-INDICKÉ PODNIKATELSKÉ FÓRUM, B2B MEETINGS Místo konání: Pavilon E, sál E2 Odborný garant: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, pí. Sabina Tančevová, tel. +420 605 089 599, e-mail: stancevova@spcr.cz Organizační zajištění: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, Freyova 948/11, 190 05 Praha 9, pí. Sabina Tančevová, tel. +420 605 089 599, e-mail: stancevova@spcr.cz Přihláška: http://www.spcr.cz/aktivity/proexportni-servis/podnikatelske-mise-a-seminare/11096- pozvanka-cesko-indicke-podnikatelske-forum-v-ramci-msv-brno-10-10-2017 Program: 11.00 Zahájeni fóra moderátorem a představeni řečníků 11.05 Uvítací projev, pan Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR 11.10 proslov předsedy EEPC 11.15 proslov předsedy Výboru pro střední Evropu Svazu indického průmyslu a předsedy The Hi-Tech Group India pana Deepa Kapurii 11.20 Hlavni projev, pan Jiří Havlíček, ministr průmyslu a obchodu ČR 11.30 Hlavni projev, náměstek ministryně obchodu a průmyslu, Indie (bude upřesněno) 11.40 Poděkovaní, pan Jaroslav Hanák Plenární zasedání Česko-indického partnerství pro obchod a investice 11.45 Zahájeni moderátorem 11.50 vystoupení generálního ředitele České exportní banky Karla Bureše 12.00 prezentace řečníků z Indie a České republiky, prezentující příležitosti v oblasti automobilového, vodního a odpadového hospodářství, logistiky apod.: Česka strana: Ing. Michal Nevrly, manažer pro vývoj podnikaní, společnost Kuhne + Nagel ČR Indická strana 12.30 Úspěšné firmy Česka společnost v Indii: Home Credit Mr.David Minol, Regional Executive Director, Home Credit Mr. Rajeeb Ranjan Mallick, Chief Corporate Affairs Officer, Home Credit India Indická společnost v České republice 13.00 Q & A 13.15 Networking, B2B Moderátor: p. Lukáš Martin, ředitel Sekce mezinárodních vztahů (Svaz průmyslu a dopravy ČR) PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 7 12.00 –15.00 hod DEN RUSKÝCH REGIONŮ Místo konání: Pavilon A1, stánky 06, 12, 13 Organizační zajištění: Euro-Grand s.r.o., Glinkova 7, 623 00 Brno, Ing. Galina Dobrovolskaja, zástupce BVV v Rusku, tel.: +420 543238448, +420 602506504, e-mail: fairsbrno@eurogrand.eu Odborný garant: Veletrhy Brno, a.s. Program: V rámci této akce budou představeny ruské výrobní společnosti, jejích exportní produkce, inovační a investiční projekty regionů RF. 12.00 – 12.30 Prezentace Nižněgorodské oblasti (stánek A1-06) 12.30 – 13.00 Prezentace Republiky Tatarstán (stánek A1-12) 13.00 – 13.30 Prezentace Vladimirské oblasti (stánek A1-13) 13.00–14.50 hod. NOVÉ EXPORTNÍ PŘÍLEŽITOSTI V ASII - VIETNAM A JAPONSKO Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Cílem semináře je představit firmám aktuální stav vyjednávání a budoucí implementace dohod o volném obchodu EU-Vietnam a EU-Japonsko a příležitosti, které tyto obchodní dohody nabízí českým exportérům. Akce je organizována ve spolupráci s CEBRE - Českou podnikatelskou reprezentací při EU. Závěrem semináře bude firmám představena Market Access Database, které zahrnuje informace o podmínkách exportu zboží na důležité světové trhy. 13.00–15.30 hod. STROJÍRENSKÝ A PLASTIKÁŘSKÝ PRŮMYSL V NĚMECKU – PŘÍLEŽITOSTI PRO ČESKÉ FIRMY Místo konání: Kongresové centrum, sál E Odborný garant: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz Organizační zajištění: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz Program: 13.00 – 13.15 Přivítání Martin Pospíšil, ředitel odboru zahraničně ekonomických politik, Ministerstvo průmyslu a obchodu Tomáš Jan Podivínský, Velvyslanec ČR ve Spolkové republice Německo 13.15 – 13.25 Servis pro české exportéry Představení služeb CzechTrade na podporu českých exportérů Radomil Doležal, Generální ředitel CzechTrade 13.25 – 13.35 Vývoj a trendy v německém průmyslu a podpora ze strany zastupitelských úřadů Tomáš Ehler, vedoucí obchodně-ekonomického úseku Velvyslanectví České republiky v Berlín 13.35 – 14.15 Jak se prosadit na německém trhu Jak hledat a oslovit obchodní partnery Praktické marketingové tipy pro obchodování s německými firmami Pohled úspěšné firmy na praktické obchodování s Německem Tipy pro úspěšný export Adam Jareš, ředitel německého zastoupení CzechTrade v Düsseldorfu Filip Ambrož, obchodní ředitel fortell s.r.o Po skončení akce příležitost pro individuální konzultace s přednášejícími PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 8 13.30–17.00 hod. VELKÁ BRITÁNIE – ČTVRTÝ NEJVĚTŠÍ OBCHODNÍ PARTNER ČESKA Místo konání: Pavilon E, sál E4 Odborný garant: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničních věcí, Exportní garanční a pojišťovací společnost, British Chamber of Commerce, London Market Organizační zajištění: HATcom s.r.o., Vinohradská 33/89, 120 00 Praha 2, Hana Hikelová, tel.: 222 103 154, e-mail: hikelova@hatcom.cz Vstup: volný, registrace na info@hatcom.cz, tel. +420 222 103 154 Program: Britové opouštění Evropskou unii, ale ne Evropu. Jak se BREXIT dotkne obchodních vztahů a exportu? Na to se pokusí najít odpovědi panelisté odborné konference. Hlavními vystupující budou: • Jiří Havlíček, ministr průmyslu a obchodu ČR • Dominic Meikljohn - britské Ministerstvo obchodu – Director European Partnerships Delivery • Jan Thompson – velvyslankyně Velké Británie v ČR • Martin Tlapa – náměstek ministra zahraničních věcí ČR • Jan Procházka – předseda představenstva EGAP • Aleš Opatrný – vedoucí obchodně-ekonomického úseku/Velvyslanectví ČR v Londýně • Petr Karel – London Market • Michal Kadera – Škoda Auto • Jana Kubínová – Rolls Royce • Robert David – Allen & Overy 13.00–18.00 hod. SMART FACTORY INTRALOGISTICKÁ ŘEŠENÍ A SYSTÉMY Česko-Saské technologické fórum Místo konání: Holiday Inn, Konferenční sál Alfa Organizační zajištění: AHK Services s.r.o. / Česko-německá obchodní a průmyslová komora, Václavské náměstí 40, 110 00 Praha 1, Lucie Křelinová, tel.: +420 221 490 315, fax: +420 224 222 200, e-mail: krelinova@dtihk.cz Program: 13.00 – 13.10 Zahájení, Bernard Bauer / René Harun – Česko-německá obchodní a průmyslová komora 13.10 – 13.40 Úvodní statement, RNDr. Josef Černý – ICZ, a.s. 13.40 – 14.00 Automatizované výrobní, montážní a zkušební technologie pro mechatronické systémy, Dr. Hartmut Freitag - XENON Automatisierungstechnik GmbH 14.00 – 14.20 Manipulační systémy a příklady jejich využití v průmyslové praxi Peter Süßmilch - AFT-Förderanlagen Bautzen GmbH & Co. KG 14.50 – 15.10 Optimalizace a kontrola Vaší výroby pomocí RFID & Automation, Jochen Kinauer - camLine Dresden GmbH 15.10 – 15.30 Koncepty a řešení pro chytrou výrobu, Prof. Dr.-Ing. Egon Müller – TU Chemnitz 15.30 – 15.50 Potenciál, který otevírá digitalizace výroby – nejaktuálnější vývoj Dr.-Ing. Tino Langer – Fraunhofer Institut für Werkzeugmaschinen und Umformtechnik IWU 15.50 – 16.10 Digitalizace intralogistického toku pomocí technologie přesné průmyslové lokalizace jako nástroj pro zavedení Průmyslu 4.0 ve výrobních podnicích, Milan Šimek - Sewio Networks, s.r.o. 16.10 – 16.30 Diskuse a závěrečné shrnutí 16.30 – 18.00 Česko-saské networkingové setkání s ratem Moderuje: Claudia Baldauf / Dr. Uwe Lienig – Wirtschaftsförderung Sachsen GmbH Fórum bude simultánně tlumočeno čj/nj. 14.00-14.20 hod. MAXIMALIZUJTE POTENCIÁL KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ POMOCÍ VIZUALIZACE V PROVOZU/HALE/DÍLNĚ Místo konání: Pavilon A2, st. 42 Odborný garant: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Organizační zajištění: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Přednášející: Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE, 17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 9 14.00-16.00 hod. SLOVENSKÝ NÁRODNÍ DEN Místo konání: Pavilon A, galerie Rotundy Odborný garant: Ministerstvo hospodářství SR Organizační zajištění: Slovenská agentura pro rozvoj investicí a obchodu 15.00–16.00 hod. PODPORA EXPORTU A RŮSTU FIREM S VYUŽITÍM PRÁV PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Informativní workshop v rámci podpory exportu ČR, který pořádá MPO ve spolupráci s Úřadem průmyslového vlastnictví (ÚPV), by měl poskytnout návštěvníkům užitečné informace o patentové ochraně v ČR i zahraničí. Workshop představí výhody a možná rizika patentové ochrany a její marketingové využití. Návštěvníci workshopu se dozvědí o specificích patentové ochrany na vybraných exportních trzích a o možnosti podpory aplikovaného výzkumu z fondů EU. Cílovou skupinou workshopu jsou malé a střední podniky, které jednak nabízí inovativní produkty a jednak se snaží prorazit na zahraničních trzích. 15.30-17.20 hod. OBCHODOVÁNÍ S KAMBODŽOU A LAOSEM Místo konání: Exportní dům, volná plocha K Organizační zajištění: Hospodářská komora České republiky, Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1 10.00, 12.00, 14.00 a 16.00 hod. GABEN PACKAGING LIVE (DEN 2) Místo konání: Pavilon Z Odborný garant: EQUICom s.r.o. a odborní partneři viz www.packaginglive.cz, Výstaviště 1 (KC), 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Organizační zajištění: EQUICom s.r.o. (KC), Výstaviště, 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Program: • Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice • Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce STŘEDA 11. 10. 2017 8.00–14.00 hod. ŘEŠENÍ ELEKTRICKÝCH ROZVODŮ S OHLEDEM NA SOUBĚH S DATOVÝMI ROZVODY Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce c+d Odborný garant: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jiří Horák, tel. +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpe.cz Organizační zajištění: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz Vložné: 950 Kč Program: 8.30 – 9.15 Posouzení souběhu vedení NN s datovými rozvody a slaboproudými vedeními, norma ČSN EN 50174-2 ed2 A2:2015, Ing. Jiří Horák 9.15 – 10.15 Parapetní kanály Tehalit pro instalace v kancelářských prostorách PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 10 - Návrh a volba lištových a parapetních kanálů v souvislosti s požadavky norem, - Optimalizace množství silových kabelů při použití různých typů instalačních zásuvek - Správné pospojování kanálů a příslušenství Štěpán Tyc, Hager Electro s.r.o. 10.45 – 12.15 Přepěťové ochrany pro rozvody nn a slaboproud – nové požadavky norem (SPD pro datové rozvody, MaR a sběrnice technologických zařízeních, ochrana POE, omezení v instalaci ochran, datový tok atd.) Radoslav Rieger, HAKEL s.r.o. 12.15 – 13.15 Datové rozvody v průmyslu – chyby v návrhu a provedení, Ing. Jiří Kasner 13.15 – 14.00 Pospojování v budovách s informačními technologiemi - nová ČSN 50310 ed.2 a její novela v ed.3, Ing. Lubor Horák 9.00–14.30 hod. DIGITÁLNÍ BUDOUCNOST ČESKÉ REPUBLIKY Místo konání: Hotel Holiday Inn Odborný garant: Skupina ČEZ Záštita: Jan Bartošek, místopředseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Pavel Bělobrádek, místopředseda vlády pro vědu a výzkum Organizační zajištění: Společně o.p.s., Mendlovo náměstí 1a, 60300 Brno, tel. +420 511 110 573, e-mail: info@spolecne.info Program: 9.00 Úvod - Jan Bartošek, Místopředseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 9.30 Průmysl 4.0 - Kde se vzal a co to je - Roman Pašek, Czechinvest 10.00 Využití cloud computingu při optimalizaci strojů - Ing. Tomáš Halva, Beckhoff Česká republika s.r.o., jednatel 11.00 Možnosti a řešení spolupráce robotů s lidmi a nové produkty v robotice - Lukáš Fikar, KUKA Roboter CEE GmbH 11.30 Průmysl 4.0 – Digitální Dvojče - Ing. Leoš Dvořák, ředitel pro digitalizaci společnosti Siemens ČR 13.15 Naděje a hrozby iniciativy Průmysl 4.0 – Prof. Ing. Petr Vavřín, Dr.Sc., VUT Brno 13.45 Společnost a Průmysl 4.0 - doc. Dr. Ing. Vladimír Kebo, VŠB-TU Ostrava, Technologická agentura 9.00–17.00 hod. INTEGROVANÉ SLUŽBY PRO PODNIKATELE NA VNITŘNÍM TRHU EU Místo konání: Expozice MPO, Pavilon P, st.č. 90 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Informace o službách pro podnikatele na vnitřním trhu EU – Jednotné kontaktní místo, SOLVIT, PROCOP (kontaktní místo pro výrobky). Individuální konzultace na stánku MPO pro návštěvníky veletrhu. 9.00–18.00 hod. MSV TOUR Místo konání: Pavilon C, stánek 039 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Mgr. Jana Opluštilová, tel.: +420 731 644 726, e-mail: jana.oplustilova@trademedia.cz Registrace: www.msvtour.cz Program: • organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE • komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata • jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat • program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 11 9.00–18.00 hod. SOURCING DAY PRO GENERAL ELECTRIC Místo konání: Regionální hospodářská komora Brno, Výstaviště Odborný garant: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Bc. Hana Štičková, tel.: +420 224 907 852, e-mail: hana.stickova@czechtrade.cz Organizační zajištění: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Bc. Hana Štičková, tel.: +420 224 907 852, e-mail: hana.stickova@czechtrade.cz Program: Termínovaná osobní jednání českých firem z oblasti obnovitelných zdrojů energie s nákupčími maďarského zastoupení General Electric. 9.30–12.00 hod. PODPORA PODNIKATELSKÉHO PROSTŘEDÍ AGENTUROU CZECHINVEST Místo konání: Kongresové centrum, sál C Organizační zajištění: Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Martina Řehořová, e-mail: martina.rehorova@czechinvest.org Vstup: po předchozí registraci na e-mailu michaela.hnizdilova@czechinvest.org nebo telefonicky na čísle + +420 296 342 485 Program: • Úvod a představení služeb CzechInvestu – úvodní slovo, krátké představení CzechInvestu, AfterCare služeb a toho, co na semináři zazní, Mgr. Ivan Dzido (moderátor semináře) • Zákon o investičních pobídkách – představení obecných podmínek, aktuální mapa podpory atp., Ing. Markéta Tomková • Podpora v oblasti výzkumu a vývoje – finanční nástroje podpory a poradenství CzechInvestu v oblasti VaV, Mgr. Roman Pašek / Eva Bartoňová M.A. • Podpora v oblasti lidských zdrojů – přehled toho, jak CzechInvest pomáhá firmám řešit nedostatek pracovní síly HR podpora: HR Point semináře, informační podpora, spolupráce se školami a ÚP Vízová podpora: vízové semináře, konzultace, projekty usnadňující vízový proces (Welcome Package, Fast Track, Projekt a Režim Ukrajina, Ing. Klára Černá • Podpora dodavatelů a CzechLink – představení toho, jak CzechInvest pomáhá investorům propojovat se s lokálními dodavateli a se strategickými nebo investičními partnery, Ing. Jan Pernikář, Bc. Tomáš Fibich • Q&A, networking 9.30–13.00 hod. BUSINESS DEN BĚLORUSKA Místo konání: Pavilon A, sál Morava Odborný garant: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Ing. František Masopust, výkonný ředitel, tel.: +420 266 721 814, fax: +420 266 721 813 Organizační zajištění: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz Za podpory: Velvyslanectví Běloruska v ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, ČSOB a.s., ČEB a.s., EGAP a.s., PETERKA&PARTNERS advokátní kancelář s.r.o. Program: 09.30 – 09.35 Zahájení Business dne Běloruska 09.35 – 09.45 Jiří Demiš, předseda představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS 09.45 – 10.30 Pozdravná vystoupení hostů: - Valerij Kurdjukov, mimořádný a zplnomocněný velvyslanec Běloruska v České republice - Milan Ekert, mimořádný a zplnomocněný velvyslanec České republiky v Bělorusku - Miloslav Stašek, náměstek ministra zahraničních věcí ČR - Jevgenij Šestakov, náměstek ministra zahraničních věcí Běloruska, spolupředseda bělorusko-české smíšené komise PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 12 - Jiří Koliba, náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR, spolupředseda česko-běloruské smíšené komise - Evgenij Kovalenko, ředitel Národního centra pro právní informace Běloruska Odborná vystoupení: 10.30 – 10.45 Minská oblast - prezentace podnikatelského prostředí a možností pro české firmy 10.45 – 11.00 Michal Sedmera, úvěrový manažer ČEB a.s. - prezentace produktů pro české exportéry do Běloruska 11.00 – 11.15 Brestská oblast - prezentace podnikatelského prostředí a možností pro české firmy 11.15 – 11.30 Marek Dlouhý, místopředseda představenstva EGAP a.s. – Prezentace služeb při exportním financování operací do Běloruska 11.30 – 11.45 Monika Šimůnková Houšková, partner PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o. - Výkon rozhodnutí zahraničního soudu a rozhodčích soudů v Bělorusku 11.45 – 12.05 Aleš Machatý, pracovník pro specializované financování obchodu, Československá obchodní banka, a. s. – Prezentace služeb ČSOB, a.s. pro společnosti vyvážející do Běloruska 12.05 – 12.15 Aleksandr Achremčik, vedoucí administrace, volná ekonomická zóna Minsk – prezentace SEZ 12.15 – 12.25 Aleksandr Žilin, zástupce Společnosti pro rozvoj průmyslového parku a.s. – prezentace služeb Individuální jednání představitelů českých a běloruských firem. 9.30–15.00 hod. REVIZE NORMY ISO/IEC 17025 – ZMĚNY A IMPLEMENTACE Místo konání: Kongresové centrum, sál A Odborný garant: Český institut pro akreditaci, o.p.s., Olšanská 54/3, 130 00 Praha 3, Ing. Gabriela Šimonová, tel.: +420 272 096 212, e-mail: simonovag@cai.cz Organizační zajištění: Český institut pro akreditaci, o.p.s., Olšanská 54/3, 130 00 Praha 3, Helena Chroustová, tel.: +420 272 096 222, e-mail: chroustovah@cai.cz Vložné: 2 200 Kč Program: 10.05–10.45 Revize ISO/IEC 17025 - Záměry a cíle, Ing. Gabriela Šimonová 10.45–11.45 Revize ISO/IEC 17025 - Změny v normě, Ing. Gabriela Šimonová 13.00–13.30 Analýza rizik, Ing. Pavel Nosek 13.30–14.15 Zajištění metrologické návaznosti ve zkušebních a kalibračních laboratořích, Ing. Martin Matušů, CSc. 14.15–14.45 Implementace revidované normy ISO/IEC 17025, Ing. Pavel Nosek 10.00-12.00 hod. EXPORT DO INDIE – VÝZVA I PŘÍLEŽITOST Místo konání: Exportní dům, volná plocha K Odborný garant: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz Organizační zajištění: Česká agentura na podporu exportu CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Mgr. Monika Dostálová, tel.: +420 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz Program: Exportní panelová diskuse 10.00 - 10.05 Úvodní slovo moderátora a představení panelistů 10.05 - 10.30 Blok 1: Obchodní příležitosti v Indii – teritorium na vzestupu 10.30 - 10.50 Blok 2: Podnikatelský inkubátor pro dobrý „start-up“ 11.00 - 11.40 Blok 3: Je snadné podnikat v Indii? Rozdíly v indické a české (obchodní) mentalitě, překážky pro dovoz… 11.40 - 11.55 Dotazy z publika, moderované dotazy 11.55 - 12.00 Závěrečné slovo: Má smysl se pokusit působit na indickém trhu? Moderátor: Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR Panel: Ivan Kameník, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Bangalore Tomáš Rousek, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Mumbai Libor Musil, předseda představenstva LIKO-S, a.s. Tomáš Pártl, marketingový manažer Watersavers, s.r.o. C. S. Prakash, majitel PUSHPAK Ltd. PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 13 10.00-12.00 hod. MES – MODERNÍ SYSTÉM PRO ŘÍZENÍ VÝROBY Místo konání: Kongresové centrum, sál D Odborný garant: dataPartner s.r.o., Senovážné nám. 241/15, 370 01 České Budějovice, Mgr. Radka Korčáková, tel.: +420 724 379 531, e-mail: korcakova@datapartner.cz Organizační zajištění: dataPartner s.r.o., Senovážné nám. 241/15, 370 01 České Budějovice, Ing. Jana Jánová, tel.: +420 607 025 712, e-mail: janova@datapartner.cz Vstup: zdarma, doporučená registrace na janova@datapartner.cz nebo na www.datapartner.cz/seminare kvůli omezenému počtu míst Program: 10.00-10.30 Modularita systému MES a jeho přínosy pro výrobu Mgr. Radka Korčáková, obchodní ředitelka dataPartner s.r.o. 10.30-12.00 Efektivní plánování Ing. Vladimír Volko, specialista na optimalizaci výrobních procesů 10.00–13.00 hod. AKTUÁLNÍ SITUACE ČESKÉHO ENERGETICKÉHO ŠKOLSTVÍ V KONTEXTU SOCIÁLNÍHO DIALOGU Místo konání: Kongresové centrum, sál E Odborný garant: Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Ing. Štěpán Harašta, tel.: +420 737 203 655, e-mail: vortep@seznam.cz Organizační zajištění: Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Mgr. Kristýna Bendelová, tel.: +420 602 309 052, e-mail: bendelova@csze.cz 10.00–14.00 hod. DIGITALIZACE V ÚDRŽBĚ Místo konání: Pavilon P, sál P1 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Ing. Tereza Chwastková, tel.: +420 773 277 506, e-mail: tereza.chwastkova@trademedia.cz Registrace: http://www.konference-tmi.cz/program-udrzba-msv-2017.html Program: • Údržba 4.0. nezbytnost nebo nesmysl? • Servis a jeho funkce v moderní továrně • Jak funguje chytrá údržba? • Condition monitoring a virtuální realita v lisovnách Škoda auto • Inovativní využiti umělé inteligence v údržbě • Sběrem dat údržba nekončí • Efektivní využití prediktivní údržby • … a další Nejenom výroba a řízení procházejí postupnou transformací, digitalizací a automatizací. Nové trendy pronikají také do oblasti údržby. Na semináři zazní aktuální témata, představení a možnosti využití dostupných technologií a aplikací - virtuální realita, inovativní využití umělé inteligence v údržbě, efektivní využití prediktivní údržby, monitorování výrobních strojů a další. Program vyplní dodavatelé technologií, chybět nebudou odborní přednášející a zástupci z provozů, kteří program doplní případovými studiemi.“ 10.30–12.00 hod. PODPORA PRŮMYSLOVÉHO DESIGNU NA CESTĚ KE ZVÝŠENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PROFESIONÁLNÍ DESIGN VÝROBKU JE VÝHODA, KTEROU MŮŽEME PLNĚ VYUŽÍT! Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: CzechTrade, Dittrichova 21, 128 01 Praha 2, Bc. Zuzana Sedmerová, tel.: +420 724 009 829, e-mail: zuzana.sedmerova@czechtrade.cz Program: 10.30 – 10.45 Možnosti podpory průmyslového designu Představení zvýhodněných designérských služeb a Adresáře designérů CzechTrade Zuzana Sedmerová, manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost 10.45 – 11.15 Design prodává! 170 tunový Red Dot Winner TOS FRU Martin Tvarůžek, zakladatel studia MARTIN TVARŮŽEK DESIGN a jediný český držitel Red Dot Award PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 14 ve strojírenské kategorii 11.15 – 11.45 Jak úspěšně spolupracovat s designérem Příklady z praxe Michal Červa, zakladatel a majitel firmy Červa Design 11.45– 12.00 NOVUMM, NOVUMM KET Představení plánovaných zahraničních veletrhů s podporou Možnost individuálních konzultací po skončení akce. 10.30–12.00 PŘÍLEŽITOSTI V INDICKÝCH STÁTECH Místo konání: Indický pavilon, Pav. A1 Organizační zajištění: EEPC India, Vanijya Bhavan, ITFC, 1st Floor II 1/1, Wood Street, Kolkata-700 016, India, Email: ed@eepcindia.net, https://www.eepcindia.org Vstup: zdarma Program: • Příležitosti v indických státech • Snadné obchodování s Indií • Příležitosti partnerství České republiky a Indie 13.00–13.30 hod. ODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ PODNIKŮ Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Seminář na téma společensky odpovědného podnikání by měl přispět k plnění usnesení vlády č. 779/2013, kterým bylo na MPO zřízeno Národní kontaktní místo (NMK) pro implementaci Směrnice OECD pro nadnárodní podniky (Směrnice). NKM je zodpovědné mimo jiné za zvyšování povědomí o Směrnici a napomáhá smírnému řešení případů, ve kterých je namítáno porušení Směrnice. Cílem semináře bude seznámit účastníky s významem a posláním Směrnice jako jednoho z nejvýznamnějších mezinárodních instrumentů v oblasti společenské odpovědnosti firem. Cílovou skupinou workshopu jsou nadnárodní podniky, ale také podniky zapojené do globálních dodavatelských řetězců, případně podniky, které mají zájem odpovědně podnikat či již odpovědně podnikají. 13.00-15.00 hod. PLATFORMA RTX RTOS – VÝVOJ VYSOCE VÝKONNÝCH, SPOLEHLIVÝCH A PŘESNÝCH REAL-TIME APLIKACÍ S WINDOWS A POUŽITÍ HW MODULU PRO RTX RTOS Místo konání: Kongresové centrum, sál D Odborný garant: dataPartner s.r.o., Senovážné nám. 241/15, 370 01 České Budějovice, Ing. Hana Polaufová, tel. +421 724 379 537, e-mail: polaufova@datapartner.cz Organizační zajištění: dataPartner s.r.o., Senovážné nám. 241/15, 370 01 České Budějovice, Ing. Hana Polaufová, tel. +421 724 379 537, e-mail: polaufova@datapartner.cz Vstup: zdarma, doporučená registrace na polaufova@datapartner.cz – kvůli omezenému počtu míst Program: 13.00 – 13.45 Platforma RTX RTOS Využití RTX pro vývoj kritických aplikací ve Windows Řízení v reálném čase Využití průmyslových sběrnic - Ethernetu (EtherCAT) Novinky ve verzi RTX64 3.2 - podpora Windows 10 Creators Update Version 1703, RT-TCP/IP stack umožňuje přiřadit více IP adres pro jeden síťový adaptér, nové ovladače pro síťové adaptéry Intel Ing. Milan Kaše, dataPartner, s.r.o. 13.45 – 14.30 Příklad z praxe Použití HW modulu pro RTX RTOS Rozhraní a sběrnice PCI Express, CAN, LIN, Ethernet 1G-10Gbit, EtherCAT, JEDS204B, GigE v RTX RTOS Přenos dat po sběrnici PCI Express a ovládáni periferních zařízení, BUS Master, Card to Card komunikace Ing. Soběslav Valach, Ing. Petr Bastl, DFC Design, s.r.o. 14.30 – 15.00 Odborná diskuze s vývojáři PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 15 13.00–16.00 hod. ÍRÁN: PERSPEKTIVNÍ TRH PRO ČESKÉ FIRMY Místo konání: Pavilon E, sál E4 Odborný garant: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničních věcí, Exportní garanční a pojišťovací společnost, Hospodářská komora České republiky, Česká exportní banka Organizační zajištění: HATcom s.r.o., Vinohradská 33/89, 120 00 Praha 2, Hana Hikelová, tel.: 222 103 154, e-mail: hikelova@hatcom.cz Vstup: volný, registrace na info@hatcom.cz, tel. +420 222 103 154 Program: Íránský trh představuje obrovský potenciál pro české firmy. Kromě strojírenství, důlního průmyslu nebo farmaceutického průmyslu je v této zemi zájem o energetiku, ochranu životního prostředí nebo vědecký výzkum. Exportéři ale stále narážejí na překážky ve financování exportu. Informace k nejnovějšímu vývoji poskytnou hlavní panelisté: • Vladimír Bärtl - náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR • Miloslav Stašek - náměstek ministra zahraničních věcí ČR • Vladimír Dlouhý - prezident Hospodářské komory ČR • Karel Bureš – předseda představenstva ČEB • Marek Dlouhý – místopředseda představenstva EGAP • Pavel Kalina - obchodní rada velvyslanectví ČR v Teheránu • Zástupci firem 13.00–17.30 hod. PROBLÉMY ZNALOSTNÍHO MANAGEMENTU V PODNIKU 21. STOLETÍ 18. konference v rámci cyklu INTEGROVANÉ INŽENÝRSTVÍ V ŘÍZENÍ PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ Místo konání: Kongresové centrum, sál B Odborný garant: ČVUT Fakulta strojní, Ústav řízení a ekonomiky podniku, Karlovo nám. 13, 12135 Praha 2, Doc. Ing. Theodor Beran, PhD., tel +420 724 986 940, e-mail: theodor.beran@fs.cvut.cz Organizační zajištění: ČVUT, Fakulta strojní, Ústav řízení a ekonomiky podniku, sekretariát, tel. +420 224 355 798 Západočeská univerzita, Fakulta ekonomická, Katedra podnikové ekonomiky a managementu, tel. +420 377 638 401, ŠKODA AUTO vysoká škola, sekretariát rektora, tel. +420 326 823 024 13.40–14.50 hod. WORKSHOP K IMPLEMENTACI DOHOD O VOLNÉM OBCHODU (VČETNĚ OCHRANY ZAHRANIČNÍCH INVESTIC) Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Workshop organizuje MPO ve spolupráci s Generálním ředitelstvím cel. Jeho záměrem je na příkladu dohody o volném obchodu s Koreou a Kanadou prezentovat firmám jednoduchý návod, jak dohody využívat, zaměřit se na praktické dopady – pravidla původu a regulatorní spolupráci (možnosti vzájemného uznávání). Zájemcům - českým investorům v zahraničí budou v případě zájmu také poskytnuty informace o právní úpravě ochrany investic v zahraničí, jež poskytují současné dohody o ochraně a podpoře investic, které má uzavřené ČR nebo které aktuálně sjednává Evropská unie jménem všech členských států. Účastníci budou informování nejen o nových trendech v oblasti investiční ochrany (návrh EU na vytvoření mezinárodního investičního soudu), ale také aktuálních rizicích (vypovězení dohody o podpoře a ochraně investic ze strany Indie). Cílovou skupinou workshopu jsou podniky, které investují v zahraničí, případně mají záměr takto v budoucnu učinit. 14.00-14.20 hod. SHOP FLOOR MANAGEMENT A ZÁSADY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Místo konání: Pavilon A2, st. 42 Odborný garant: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Organizační zajištění: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Přednášející: Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE, 17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 16 14.00–15.30 hod. KULATÝ STŮL PRO EXPORTÉRY – BUDOVÁNÍ OBCHODNÍCH TÝMŮ V ZAHRANIČÍ Místo konání: Kongresové centrum, sál C Odborný garant: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, p. Lukáš Martin, tel. +420 720 358 840, e-mail: lmartin@spcr.cz Organizační zajištění: Svaz průmyslu a dopravy České republiky, pí. Irena Tauerová, tel. +420 734 132 061, e-mail: itauerova@spcr.cz Kulatý stůl probíhá s moderátorem panem Voseckým z firmy Catro s.r.o. (globální headhunteři, kteří se specializují na podporu exportu českých firem). 14.00–17.00 hod. DEN UKRAJINY A ČESKO-UKRAJINSKÉ PODNIKATELSKÉ FÓRUM Místo konání: Pavilon A, sál Morava Odborný garant: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Ing. František Masopust, výkonný ředitel, tel.: +420 266 721 814, fax: +420 266 721 813 Organizační zajištění: Komora pro hospodářské styky se SNS, s.o.k., Freyova 27, 190 00 Praha 9, Jana Kordačová, zástupce výkonného ředitele, tel.: +420 266 721 815, fax: +420 266 721 813, e-mail: kordacova@komora.cz, ve spolupráci s Velvyslanectvím Ukrajiny v ČR, Hospodářskou komorou ČR a OPK Ukrajiny, PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o. Záštita: Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR Program: 14.00 – 14.05 Zahájení Dne Ukrajiny 14.05 – 14.15 Vystoupení předsedy představenstva Komory pro hospodářské styky se SNS, s.o.k. Jiřího Demiše 14.15 – 14.45 Pozdravná vystoupení: • Jiří Havlíček – ministr průmyslu a obchodu ČR • Yevhen Perebyinis - velvyslanec Ukrajiny v ČR • Miloslav Stašek - náměstek ministra zahraničních věcí ČR, náměstek ministra ekonomického rozvoje a obchodu Ukrajiny (bude upřesněno) • Oleg Sinjutka - gubernátor Lvovské oblasti • Bořivoj Minář - viceprezident HK ČR • Valerij Korol – viceprezident OPK Ukrajiny 14.45 – 15.00 Prezentace investičních a exportních možností pro české firmy ve Lvovské oblasti 15.00 – 15.15 Prezentace služeb EGAP a.s. pro české exportéry na Ukrajinu - Jan Procházka, generální ředitel 15.15 – 15.25 Prezentace služeb Lvovské obchodně průmyslové komory pro zahraniční firmy – Dmitro Aftanas, prezident 15.25 – 15.40 Prezentace produktů ČEB a.s. pro české exportéry na Ukrajinu – Monika Vilhelmová, ředitelka odboru exportního financování a trade finance 15.40 – 15.55 Novinky v ukrajinském zákonodárství, služby ve prospěch českých exportérů – Monika Šimůnková Hošková, partner PETERKA &PARTNERS advokátní kancelář s.r.o. 15.55 – 16.05 Spolupráce s EBRD: Financování obchodních příležitosti českých subjektů na Ukrajině – Dagmar Rančáková, Cross Border Business Development Consultant 16.05 – 16.15 Prezentace služeb agentury CzechTrade – Oksana Antonenko, zástupce CzechTrade na Ukrajině 16.15 – 16.25 Prezentace služeb Ukraine International Airlines – Jana Mitkovová, obchodní manažer Discover Travel s.r.o. Individuální jednání českých a ukrajinských firem Pracovní jazyky: ukrajinština a čeština (zabezpečeno simultánní tlumočení) 14.00-17.00 hod. KONFERENCE TECHNOLOGICKÉ AGENTURY ČR – SMART LIFE Místo konání: Pavilon P, sál P3 Odborný garant: Technologická agentura ČR, Evropská 1692/37, 160 00 Praha 6 Ivana Drábková, tel. +420 234 611 501, e-mail: drabkova@tacr.cz Organizační zajištění: Technologická agentura ČR, Evropská 1692/37, 160 00 Praha 6 Tomáš Synek, tel. +420 234 611 312, e-mail: synek@tacr.cz PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 17 14.00–18.30 hod. VIZE V AUTOMATIZACI – INDUSTRY 4.0 Místo konání: Pavilon E, sál E1 Odborný garant: Prof. Ing. Petr Vavřín, DrSc, emeritní rektor Vysokého učení technického v Brně Organizační zajištění: Sdělovací technika spol. s r.o., Uhříněveská 40, 100 00 Praha 10, Mgr. Eva Metelková, tel. +420 734 201 212, e-mail: metelkova@stech.cz Program: Před šesti lety německý profesor a podnikatel Henning Kagermann zavedl pojem Industrie 4.0, který definuje další průmyslovou revoluci – digitalizaci průmyslových procesů prostřednictvím smart senzorů a robotiky, čímž vznikají kyberfyzické průmyslové systémy. Hlavní zkratkou popisující nový technologický trend se rychle stává IIoT (Industrial Internet of Things). Pokročilá technologická řešení, která průmyslový Internet věcí nabízí, rozšiřují výkonnost výrobních linek, umožňují lepší řízení výroby a údržby, snižují náklady na pracovní sílu a zlepšují kvalitu výrobků. Klíčoví průmysloví hráči, kteří ustavičně hledají přidanou hodnotu a konkurenční výhody již implementují tyto pokročilé technologie ve svých výrobních závodech. K hlavním kategoriím aktivit na této pestré scéně patří: • prediktivní údržba, • optimalizace operací, • kybernetická bezpečnost, • optimalizace logistiky, • robotika, • inteligentní senzory, • technologické platformy. 14.30–17.00 KULATÝ STŮL NA TÉMA INDO-ČESKÉ SPOLUPRÁCE V OBLASTI POKROČILÉ VÝROBY Místo konání: Indický pavilon, Pav. A1 Organizační zajištění: EEPC India, Vanijya Bhavan, ITFC, 1st Floor II 1/1, Wood Street, Kolkata-700 016, India, E-mail: ed@eepcindia.net, https://www.eepcindia.org Vstup: pouze na pozvánku Program: • Spolupráce a rozvoj těžkého strojírenství a výroby • Testování, hodnocení a certifikace • Lokalizace výroby • Investice a přenos technologií 15.00–16.00 hod. WORKSHOP O MOŽNOSTECH LEVNÉHO DOVOZU Místo konání: Pavilon P, sál P2 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Workshop připravovaný ve spolupráci s Generálním ředitelstvím cel by měl informovat firmy o možnostech, které nabízí celní suspenze a systém všeobecných celních preferencí (GSP). Jeho cílem je osvětlit praktické využití těchto nástrojů a vysvětlit přínosy Dohody WTO o usnadňování obchodu (TFA). 10.00, 12.00, 14.00 a 16.00 hod. GABEN PACKAGING LIVE (DEN 3) Místo konání: Pavilon Z Odborný garant: EQUICom s.r.o. a odborní partneři viz www.packaginglive.cz, Výstaviště 1 (KC), 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Organizační zajištění: EQUICom s.r.o. (KC), Výstaviště, 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Program: • Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice • Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 18 ČTVRTEK 12. 10. 2017 8.00–13.15 hod. BEZPEČNOST STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ 2017 - POŽADAVKY NA ELEKTRICKÉ ROZVÁDĚČE STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ A ROZVODY NA STROJÍCH Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce c+d Odborný garant: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, František Kosmák, tel. +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpe.cz Organizační zajištění: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz Vložné: 1 050 Kč Program: • požadavky na dokumentaci, dokumenty k instalaci, schémata (přehledová, funkční, obvodová, …) • rozváděče nn – konstrukce, pracovní a provozní podmínky, pevné a odnímatelné části, spínací přístroje a součásti, obvody, vodiče, EMC, • ověřování návrhu, ověření podle čl. 18 ČSN EN 60204-1 ed.2: 2007, postupy podle ČSN 33 2000-6 ed.2, • návrh stroje a odhad rizik, bezpečnost strojních zařízení, • bezpečnostní části ovládacích systémů, funkční bezpečnost elektrických/elektronických/programovatelných elektronických systémů a další Přednášející: František Kosmák 9.00–17.00 hod. PREZENTACE O POUŽITÍ DATABÁZE MADB (MARKET ACCESS DATABASE) - INFORMACE O VSTUPNÍCH PODMÍNKÁCH NA TRHY NEČLENSKÝCH ZEMÍ EU Místo konání: Stánek MPO, pavilon P, st.č. 90 Organizační zajištění: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ing. Vladimír Bomberovič, tel. +420 224 852 919, e-mail: bomberovic@mpo.cz Program: Prezentaci bude možno zhlédnout na stánku MPO, jejím cílem je podat firmám informaci o databázi, ve které zdarma naleznou podmínky pro export zboží na všechny důležité světové trhy. Individuální konzultace na stánku MPO. Možnost vyzkoušení Market Access Database pro návštěvníky veletrhu. 9.00–18.00 hod. MSV TOUR Místo konání: Pavilon C, stánek 039 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Mgr. Jana Opluštilová, tel.: +420 731 644 726, e-mail: jana.oplustilova@trademedia.cz Registrace: www.msvtour.cz Program: • organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE • komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata • jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat • program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 19 9.15–13.30 hod. STROJNÍ ZAŘÍZENÍ: POSOUZENÍ RIZIKA, FUNKČNÍ BEZPEČNOST A ZMĚNY V HARMONIZOVANÝCH NORMÁCH Místo konání: Pavilon E, sál E3 Odborný garant: Bc. Jaroslav Bubeníček - ElektroPrůmysl.cz, Holzova 2846/23, 628 00 Brno, tel. +420 608 883 480, e-mail: jb@elektroprumysl.cz Vložné: 650 Kč Program: 9.15 – 9.30 Zahájení semináře 9.30 – 10.15 Posouzení rizik dle ČSN EN ISO 12100 – základní pojmy, principy, obsah a požadavky. Postupy při navrhování ochranných opatření – třístupňová metoda. 10.15 – 11.00 Navrhování vhodných ochranných opatření k zajištění bezpečnosti – aplikace platných harmonizovaných norem. Aplikace ochranných opatření k zajištění bezpečnosti dle ČSN EN ISO 12100 a požadavků "NOVÝCH" norem ČSN EN ISO 13850 (Nouzové zastavení), ČSN EN ISO 14120 (Ochranné kryty) s návazností na ČSN EN ISO 13857 (Bezpečné dosahové vzdálenosti do nebezpečných prostorů strojů) a ČSN EN ISO 14119 (Blokovací zařízení spojená s ochrannými kryty). 11.25 – 12.30 Novinky v legislativě – normy ČSN EN ISO 13849-1 a normy ČSN EN ISO 12100 a oblasti, kam v budoucnu budou směrovat, základní a osvědčené principy při navrhování bezpečnostních obvodů a jejich ověřování. 12.30 – 13.20 Praktické příklady pro pomoc s výpočtem rizik pomocí softwaru zdarma Safety Automation Builder a Sistema. Praktické ukázky komplexního vytváření posouzení rizik pomocí softwaru RASWin v souladu s požadavky výše uvedených harmonizovaných norem. 13.20 – 13.30 Individuální diskuse a konzultace s přednášejícím Přednášející: Filip Němeček, SYSTEMOTRONIC, s.r.o., technický poradce v oblasti bezpečnosti strojních zařízení, TÜV Functional Safety Technician 094/14 (dopolední blok) Karel Stibor, Rockwell Automation s.r.o., Solution Architect Safety, TÜV Functional Safety Engineer 4224/11 (odpolední blok) 9.30 –13.00 hod. MŮŽE ČESKÁ ENERGETIKA EXISTOVAT PO ROCE 2030 BEZ VÝZNAMNÉHO PODÍLU KONVENČNÍCH ZDROJŮ (UHLÍ, JÁDRA A ZEMNÍHO PLYNU)? Místo konání: Pavilon E, sál E4 Odborný garant: Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Ing. Jan Klas, MBA, tel.: +420 266 753 565, e-mail: klas@csze.cz Organizační zajištění: Český svaz zaměstnavatelů v energetice, Partyzánská 7, 170 00 Praha 7, Ing. Zdeněk Zörkler, +420 728 010 739, e-mail: zorkler@csze.cz Program: 9.30 – 9.40 Zahájení konference – její cíle, Ing. Jan Klas, MBA, člen představenstva a ředitel ČSZE 9.40 – 10.00 Předpokládaný vývoj a úloha fosilních paliv v energetické bilanci České republiky ve vztahu ke Státní energetické koncepci ČR, Ing. Ladislav Havel, ředitel sekce elektroenergetiky, MPO ČR 10.00 – 10.30 Může česká energetika existovat po roce 2030 bez fosilních paliv? Ing. Jan Vondráš, specialista, Invicta BOHEMICA, s.r.o., Praha 10.30 – 11.00 Nenahraditelná role jaderné energetiky v českém energetickém mixu, Ing. Radek Škoda, jaderný vědec, Ústav energetiky Strojní fakulty ČVUT 11.00 – 11.25 Kritický pohled na budoucí podmínky provozu teplárenských soustav Ing. Josef Karafiát, CSc., ORTEP, s. r. o. Praha 11.25 – 11.50 České a evropské plynárenství na rozcestí, Ing. Oldřich Petržilka, energetický specialista, člen DR OTE 11.50 – 12.30 Konkrétní dopady ekologických opatření, omezování spotřeby fosilních paliv na ekonomiku a provoz elektráren, tepláren a průmyslové energetiky a na ceny elektřiny a tepla pro obyvatelstvo Ing. Luboš Pavlas – generální ředitel Sev. en. EC – Elektrárna Chvaletice Ing. Petr Jeník – předseda představenstva Teplárna Otrokovice, a. s. 12.30 – 13.00 Diskuse, závěry z konference, Ing. Jan Klas, MBA, člen představenstva a ředitel ČSZE PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 20 9.30–13.30 hod. POSUZOVÁNÍ SHODY A POŽADAVKY NA STROJNÍ ZAŘÍZENÍ Místo konání: Pavilon RHK Brno, Výstaviště 1, Brno Odborný garant: Strojírenský zkušební ústav, s.p., Hudcova 424/56b, 621 00 Brno, Ing. Josef Pacovský Organizační zajištění: RHK Brno, Výstaviště 1, 648 04 Brno, Jana Šindelková, tel. +420 532 194 922, e-mail: sindelkova@rhkbrno.cz Program:  Zákon č. 90/2016 o posuzování shody stanovených výrobků při jejich uvádění na trh • Aktuální legislativa ES a ČR – nový legislativní rámec ES • Dovozce a distributor - nová odpovědnost hospodářských subjektů • Nové směrnice ES související s oblastí strojních zařízení (PED, LVD, EMC) • Zákon č. 22/1997 o technických požadavcích na výrobky  NV č. 176/2008 pro strojní zařízení (směrnice 2006/42/ES) • Oblast platnosti • Oddělení strojních zařízení a elektrických zařízení nízkého napětí • Požadavky na strojní zařízení pro uvádění na trh nebo do provozu • Základní požadavky na strojní zařízení • Posuzování rizik • Technická dokumentace • Návod k používání • ES prohlášení o shodě a Prohlášení výrobce neúplného strojního zařízení • Postupy posuzování shody  Zákon č. 22/1997 Sb. – o technických požadavcích na výrobky, Harmonizované normy • Závaznost • Rozdělení • Příklady často používaných harmonizovaných norem 9.30 –16.00 hod. ZNALOSTNÍ NÁKUP A PRŮMYSL 4.0 Místo konání: Kongresové centrum, sál D Odborný garant: www.znalostninakup.cz, Ing. František Němeček, MBA, tel. +420 606 720 440, e-mail: frnemecek@seznam.cz Organizační zajištění: Prescom, s.r.o., Čechova 871, 665 01 Rosice, Ing. Pavel Stehlík, tel. +420 739 535 921, e-mail: stehlik@pres-com.cz Vložné: 500 Kč bez DPH Program: • Vyvíjej, inovuj, zlepšuj – jinak nepřežiješ (odborný panel Ing. František Němeček) • Digitalizace nákupu • Trendy Průmyslu 4.0 a nákup • Elektronizace nákupu • Diskutujte a zkuste si sami (panelové stoly s odborníky, ukázky) 10.00–13.00 hod. KONTROLY A TESTOVÁNÍ VČETNĚ ZAMĚŘENÍ NA VYBRANÁ ZAŘÍZENÍ PRO JADERNOU ENERGETIKU A OBLAST ASME Místo konání: Kongresové centrum, sál C Odborný garant: TÜV NORD Czech, s.r.o., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9 Organizační zajištění: TÜV NORD Czech, s.r.o., Českomoravská 2420/15, 190 00 Praha 9, Mgr. Ladislava Kadlčíková, tel. +420 724 454 615, e-mail: kadlcikova@tuev-nord.cz, www.tuev-nord.cz Vložné: 1 100 Kč Program: 10.00 - 10.15 Úvod, Tomáš Havránek 10.15 - 10.45 Testování a zkoušky jako základ pro inspekční činnosti, RNDr. Alice Kotlánová 10.45 - 11.30 Tlaková zařízení – jejich kontroly a testování a uvádění na trh v USA a Kanadě, Ing. David Duba 11.30 - 12.00 Novinky Vyhlášky č. 358/2016 Sb. v praxi – aplikace požadavků na zajišťování kvality a technické bezpečnosti v oblasti jaderných zařízení z pohledu posuzování a prověřování shody, Ing. Pavel Pánek PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 21 10.00–14.00 hod. ČIŠTĚNÍ A PŘEDÚPRAVY POVRCHU VE STROJÍRENSTVÍ A ENERGETICE Místo konání: Administrativní budova, sál 102 Odborný garant: Fakulta strojní ČVUT v Praze, Ústav strojírenské technologie, Technická 4, 166 07 Praha 6, Doc. Ing. Viktor Kreibich, CSc., tel.: +420 602 341 597, e-mail: viktor.kreibich@fs.cvut.cz Organizační zajištění: Fakulta strojní ČVUT v Praze, Ústav strojírenské technologie, Technická 4, 166 07 Praha 6, Ing. Jiří Kuchař, tel. +420 720 108 375, e-mail: jiri.kuchar@fs.cvut.cz Program: • Progresivní technologie čištění povrchů • Čištění vnitřních povrchů chladičů a energetických zařízení • Nové poznatky v čištění povrchů ve strojírenství a energetice • Kontrola kvality a čistoty povrchu Aktuální názvy přednášek a jména přednášejících na www.povrchari.cz 10.30–14.30 hod. OPPIK – AKTUÁLNÍ MOŽNOSTI PODPORY PROJEKTŮ EFEKTIVNÍHO NAKLÁDÁNÍ S ENERGIEMI Místo konání: Pavilon P, sál P3 Organizační zajištění: Agentura pro podnikání a inovace API, Žitná 18, 120 00 Praha 2, Lukáš Jiříček e-mail: lukas.jiricek@agentura-api.org Program: • Prezentace vyhlášených a připravovaných výzev programů OPPIK zaměřených na úspory energií, podporu energeticky efektivních budov, využití fotovoltaických systémů a dalších obnovitelných zdrojů energie či na podporu zavádění inovativních nízkouhlíkových technologií • Možnost konzultace s odborníky na oblast podpory energetických projektů Agentury pro podnikání a inovace a Ministerstva průmyslu a obchodu. 10.30 – 10.40 Úvodní slovo: Mgr. Renata Kořínková (API) 10.40 – 11.10 Nízkouhlíkové technologie: Mgr. Petr Lukeš (API) 11.10 – 11.30 Obnovitelné zdroje energie – Výzva III: Ing. Zdenek Hála (API) 11.30 – 11.50 Úspory energie – Výzva III: Ing. Zdenek Hála (API) 11.50 – 12.10 Úspory energie – Fotovoltaické systémy s/bez akumulace pro vlastní spotřebu – Výzva II: Ing. Zdenek Hála (API) 12.30 – 13.00 Úspory energie – Energeticky efektivní budovy – Výzva I: Ing. Jana Bilková (MPO) 13.00 – 13.20 Úspory energie – zvýhodněné úvěry CMZRB: Ing. Mgr. Pavel Laube (MPO) 13.20 – 13.50 Nejčastější chyby v žádostech do programu PO3: Ing. Pavel Zdenek (MPO) 13.50 – 14.30 Závěrečná diskuze 14.00-14.20 hod. MAXIMALIZUJTE POTENCIÁL KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ POMOCÍ VIZUALIZACE V PROVOZU/HALE/DÍLNĚ Místo konání: Pavilon A2, st. 42 Odborný garant: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Organizační zajištění: Vizuline s.r.o., Poděbradská 61a/261, 198 00 Praha 9, Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, tel. +420 604 217 036, +420 605 233 892, e-mail: info@vizuline.com Přednášející: Dipl.-Wirtsch.-Ing. David Kovarik, VIZULINE, 17 let zkušeností v automobilovém průmyslu na pozicích programového manažera a konzultanta 10.00, 12.00, 14.00 a 16.00 hod. GABEN PACKAGING LIVE (DEN 4) Místo konání: Pavilon Z Odborný garant: EQUICom s.r.o. a odborní partneři viz www.packaginglive.cz, Výstaviště 1 (KC), 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Organizační zajištění: EQUICom s.r.o. (KC), Výstaviště, 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Program: • Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice • Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce PROGRAM ODBORNÝCH KONFERENCÍ A SEMINÁŘŮ k datu 25.9.2017, změny vyhrazeny 22 PÁTEK 13. 10. 2017 8.00–13.15 hod. BEZPEČNOST STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ 2017 - KONTROLA BEZPEČNOSTI STROJNÍCH ZAŘÍZENÍ A NOVÁ ČSN NA REVIZE ELEKTRICKÉ INSTALACE Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce c+d Odborný garant: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jiří Sluka, tel. +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpe.cz Organizační zajištění: LPE s.r.o., Nad Přehradou 2, 635 00 Brno, Ing. Jitka Hřebačková, tel.: +420 775 933 894, e-mail: seminare@lpelektro.cz, www.lpelektro.cz Vložné: 1 050 Kč Program: • revize elektrických rozvodů v průmyslu • nová ČSN EN 33 2000-6 ed. 2 • kontroly elektrických částí strojních zařízení Přednášející: Ing. Jiří Sluka, Ing. Leoš Koupý 9.00–16.00 hod. MSV TOUR Místo konání: Pavilon C, stánek 039 Organizační zajištění: Trade Media International s.r.o., Lípová 1131, 737 01 Český Těšín, Mgr. Jana Opluštilová, tel.: +420 731 644 726, e-mail: jana.oplustilova@trademedia.cz Registrace: www.msvtour.cz Program: • organizované prohlídky vybraných vystavovatelů na tři klíčová témata – PRŮMYSL 4.0 / ROBOTIZACE / AUTOMATIZACE • komentované prohlídky vybraných vystavovatelů s krátkými přednáškami na aktuální témata • jedinečný způsob, jak si užít veletrh, aniž byste museli cokoliv plánovat nebo hledat • program sestavíme za vás, stačí se registrovat na stránkách tour, vybrat si trasu a v daný čas se dostavit ke stánku TMI číslo 039 v pavilonu C 10.00, 12.00 a 14.00 GABEN PACKAGING LIVE (DEN 5) Místo konání: Pavilon Z Odborný garant: EQUICom s.r.o. a odborní partneři viz www.packaginglive.cz, Výstaviště 1 (KC), 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Organizační zajištění: EQUICom s.r.o. (KC), Výstaviště, 647 00 Brno, Michaela Zachová, tel.: +420 603 278 091, e-mail: zachova@equicom.cz Program: • Prezentace technologií v praxi – roboticky řízená balicí linka doplněná odborným komentářem, balení hraček pro dětské nemocnice • Robotizace, značení, balení, manipulace, identifikace, paletizace, distribuce