HSEXISTICKÉ REKLAMY A NÁSILÍ NA ŽENÁCH KURZ NÁSILÍ NA ŽENÁCH 26. 11. 2018, FSS, BRNO SEXISTI CKÁ REKLAM A PETRA NOVÁKOVÁ, 45 LET "muži se neumí postarat o děti & nebrečí." JAN NOVOTNÝ, 30 LET "ženy neumí parkovat & jsou hysterky." SEXISTICKÁ REKLAMA používá stereoty py o vlastnost ech mužů & žen. SEXISTICKÁ REKLAMA dává muže & ženy do jasně oddělený ch rolí. SEXISTICKÁ REKLAMA dělá z člověka věc. SEXISTICKÁ REKLAMA využívá kusy lidských těl. SEXISTICKÁ REKLAMA stojí na principu "sex sells". SEXISTICKÁ REKLAMA propaguj e násilí. SEXISTICKÁ REKLAMA vytváří mýtus krásy. SEXISTICKÁ REKLAMA používá jazykový sexismus . SEXISTICKÁ REKLAMA reklamy & ženy. SEXISTICKÁ REKLAMA reklamy & ženy. NESEXISTICKÁ REKLAMA reklamy & muži. SEXISTICKÁ REKLAMA reklamy & muži. [ https://www.youtube.com/watch? time_continue=2&v=RL4uWx-OazA ] NESEHNUTÍ a Čtvrtá vlna [ https://www.youtube.com/watch? v=HaB2b1w52yE ] Kanada S E X I S T I C K É R E K L A M Y - prezentuje hodnoty, mužství a ženství - zpětně ovlivňuje náš pohled na svět i nás samotné - udržování sexistického prostředí - přehlížení širokého spektra rolí, zkušeností a vlastností reálných žen a mužů - formování identity dívek a mladých žen a mužů - ovlivňují jejich životy a rozhodnutí, jakou kariéru si zvolíJak na nás působí? S E X I S T I C K É R E K L A M Y Dlouhodobé vystavování se obrazům a scénám, které ukazují ženskou potěchu mužskou sexuální agresivitou, vede u mužů k větší akceptaci sexuálního obtěžování. Muži vystaveni reklamám prezentující ženy jako sexuální objekty jsou náchylnější ke stereotypizování genderových rolí a přijímání mýtů o znásilnění, více akceptují násilí na ženách. Jak na nás působí? S E X I S T I C K É R E K L A M Y - útočí na obavy mladých lidí, používá falešné sliby - ukazuje, jak být populární, co je aktuálně trendy - prodává myšlenku, kým by žena měla být, jak by se měla oblékat, chovat - ovlivňují mužské vnímání žen a očekávání vůči nim - „ženské“ časopisy – 1/3 – ¼ reklamy Jak na nás působí? S E X I S T I C K É R E K L A M Y Ideál krásy se stává normou, normou je vypadat perfektně, perfektnost ale není dosažitelná, protože je fikcí. Jak na nás působí? S E X I S T I C K É R E K L A M Y https://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U  https://www.youtube.com/watch?v=17j5QzF3kqE  Jak na nás působí? S E X I S T I C K É R E K L A M Y VÝZKUMY - negativní dopad na ženy - kultura štíhlosti - depresivní, více nespokojené se svým tělem - negativní dopad na muže - kultura muskulatury - depresivní reakce, nespokojenost s muskulaturou Jak na nás působí? ZNAMENAJÍ VŽDY SEXISMUS? sex & nahota. CVVM: Vnímání sexistické reklamy českou veřejností NESEHNUTÍ - anticena Sexistické prasátečko: prasatecko.cz - aktivita každodenní sexismus: sexismy.cz