MARKETING NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH eibl@fss.muni.cz eibl@fss.muni.cz KDO JE CÍLOVÉ CO MÁ BÝT CÍLEM JAKMILE TO VÍM, MOHU HLEDAT VHODNÝ KOMUNIKAČNÍ KANÁL A VÉST KOMUNIKACI ŠITOU NA MÍRU WEB 1.0 vs. 2.0 eibl@fss.muni.cz s t r a n i c k ý web v l a s t n í poslanci veřejnostmédia straníci• kalendář událostí • stranické novinky • nástroje k organizaci • archiv TZ • detailní kontakty • HQ fotografie (PR) • archiv řečí • jasné vymezení cílů • profily leadrů • aktuální komentáře • pozice strany k určitým tématům • možnost podpory • kontakt na místní organizace • policy papery • informace o kampaních • a r c h i v s t r a n i c k ý c h dokumentů s t r a n i c k ý web v l a s t n í poslanci veřejnost média straníci sociální sítě single issue microsites stránky evropských poslanců stránky regionálních poboček stránky poslanců stránky místních poboček blogy příznivců zpravodajské servery stránky leadrů WEB 2.0 DYNAMICKÝ A PROMĚNLIVÝ STŘEDOBODEM JE UŽIVATEL WEB 2.0 uživate l videa novink y fotky blog y komentář e přátelé události skupiny eibl@fss.muni.cz WEB 2.0 vs Social eibl@fss.muni.cz MARKETING A KOMUNIKACE VE Α+Ω: • AKTIVNÍ PARTICIPACE A VYTVÁŘENÍ OBSAHU • SDÍLENÍ A VÝMĚNA INFORMACÍ • DIALOG ZTRÁTA KONTROLY NAD OBSAHEM - PROBLÉM? UŽIVATELÉ MAJÍ MOŽNOST POSOUVAT (VÝZNAMY) SDĚLENÍ h o d n o c e n í / ratingvlastní obrázky č a s t o k o u p e n é společněa m a z o n - r a t i n g prodeje přidej na seznam u p o z o r n i přátele z á k a z n í c i k u p u j í společně u p d a t e i n f o r m a c í o produktu o t a g u j produktzhodnoť produkt uživatelské recenze uživatelské diskuse r e c e n z e mimo amazon Listmania “průvodci” 15 MOŽNOSTÍ INTERAKCE SE STRÁNKOU ASTROTURFING KAMPAŇ MASKOVANÁ ZA NÁZORY UŽIVATELŮ American Red Cross EA Sports senátor George Allen Matěj Hollan Matěj Hollan PROČ BÝT ONLINE VE • setkat se s příznivci (zejména s těmi mladšími) • načerpat informace, nápady, podněty, rozeběhnout diskusi • mobilizovat podporu • sdílet video, audio, řeči, fotky... • vyjasnění cíle • poskytovat informace (základní), informovat o dění • podnícení diskuse, “vedení” komunity • kontakt skrze e-mail, diskuse • mobilizace, poznávání se se čtenáři, propojování do spřátelených sítí (málokdo bloguje “osamotě”), atd. eibl@fss.muni.cz DĚKUJI ZA POZORNOST eibl@fss.muni.cz