Adaptace Metody dokončování vazbových příběhů pro předškolní děti •Projektivní metoda zaměřená na dokončování vazbových příběhů •Vhodná pro měření vazby k rodičům u předškolních dětí ve věku od 4 do 6 let (typ vazby a skór jistoty) •Dítěti je předloženo celkem pět příběhů z běžného života a jeho úkolem je je dokončit •Příklad: Strašidlo v pokoji •Je pozdě večer, čas jít spát. „Dobrou noc, maminko.“ „Dobrou noc, Aničko.“ A Anička jde nahoru do svého pokoje. Lehne si do postýlky a usne… V pokoji je ale velká tma. Najednou se Anička probudí, protože uslyší nějak zvuky. Anička zakřičí: „V mém pokoji je strašidlo!“ •Teď mi ukaž (nebo řekni), co se stane dál… • •Co by udělala, kdyby bylo v pokoji strašidlo? •Může jí někdo pomoct? •Nebylo by lepší, kdyby utíkala za maminkou? •Co maminka řekne? Co udělá? •Jak se Anička cítila? Byla vystrašená? Bojí se ještě? Cíl práce •Navázat na bakalářskou práci Zuzany Hradilové (Adaptace Metody dokončování vazbových příběhů pro předškolní děti do českého prostředí) –Přeložila a opilotovala překlady příběhů –Ověřovala reliabilitu ve formě shody posuzovatelů a souběžnou validitu ve formě korelace s Metodou měření separační úzkosti matek –Navrhla jinou formu skórování a kvalitativně zhodnotila skórování původního manuálu a toho svého •Možnosti, jak navázat: –Ověření dalších psychometrických vlastností –faktorové struktury –souběžné validity, např. narativní kompetence – jakým způsobem dítě komunikuje a dokončuje příběhy (více kvalitativní práce) –Rozpracování nově vytvořeného skórování –… •Vhodné až pro dva studenty (možnost spolupráce na sběru dat) •Vedoucí práce: Mgr. Dana Seryjová Juhová, konzultantka: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D. •V případě zájmu mě kontaktujte na emailu dana.juhova@mail.muni.cz nebo se zastavte v kanceláři 2.44 J. • – –