ČESKÁ CENA ZA PUBLIC RELATIONS PŘIHLÁŠKA do 13. ročníku soutěže Projekt: Název projektu: Moderna v ruském lese Koncept: původní V případě udělení ocenění mám zájem o marketingovou prezentaci projektu v rámci dalších aktivit APRA (např. na konferenci PR SUMMIT 2018): Ano Projekt byl navržen a proveden pro: Nokian Tyres Europe Na projektu se dále podíleli: Firma/organizace: McCann Prague Přihlašujeme do: Komunikacní disciplíny: I.6 Krizová komunikace/Issues management Oborové kategorie: II.9 Přeshraniční projekty Komunikacní nástroje: III.4 Tiskové konference Porota má právo na změnu-přesun projektu do jiné kategorie, pokud uzná, že by tam mohl mít větší šanci na ocenění Osoba, která projekt do soutěže předkládá: Jméno: Peter Hermann Funkce: PR director Firma/organizace: McCann Prague Ulice: Riegrovy sady 28 Město: Praha 2 PSČ: 12000 Stát: Česká republika Kontakt: Telefon: 724012642 Fax: E-mail: peter.hermann@mccann.cz Seznámil/a jsem se s pravidly a souhlasím s nimi: Podpis: Datum: Fakturační údaje: Firma/organizace: McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s. r. o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY Ulice: Riegrovy sady 28 Město: Praha 2 PSČ: 12000 Stát: Česká republika IČ: 17046041 DIČ: CZ17046041 Člen APRA: Ne Partner soutěže: Ne Nezisková organizace: Ne Chci vstupenku na slavnostní večer: 2 Chci vstupenky na Workshop: Ne Podpis: Máte-li jakékoli otázky, kontaktujte prosím sekretariát APRA, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1 tel. 224 875 320, e-mail: info@apra.cz. Strana 1 / 2 ČESKÁ CENA ZA PUBLIC RELATIONS Stručné shrnutí projektu: Finská společnost Nokian Tyres kvůli globální expanzi rozšířila výrobu na území Ruské federace, ze strany zákazníků, partnerů a médií byl tento krok vnímán velice negativně. Agentura spolu s klientem připravila press trip do petrohradské továrny, kam pozvala média z celkem sedmi evropských zemí. Spolu s dalšími aktivitami na sociálních sítích a pomocí individuálních media relations se jí podařilo vnímání problematiky zcela změnit. Zadání, cíle projektu, cílové skupiny: Nokian Tyres je finský výrobce pneumatik s více než 120 let starou tradicí a mnoha historickými úspěchy, společnost v roce 1934 vynalezla zimní pneumatiku a drží celou řadu světových rekordů. S její globální expanzí bylo potřeba postavit novou továrnu, z logistických důvodů bylo rozhodnuto pro ruský Petrohrad. I když zde vznikla nejmodernější továrna na světě, byl přesun v zemích východního bloku kvůli špatné historické zkušenosti s Ruskem brán velmi negativně. Toto vnímání silně rezonovalo nejen u koncových zákazníků, ale i u B2B partnerů. Zadáním pro agenturu i evropský tým tak bylo změnit vnímání přesunu výroby u partnerů i zákazníků a předejít poklesu prodejů. Strategie: Negativní vnímání nebylo postaveno na racionálních argumentech, ale na špatném vnímání Ruska ve východních zemích. Z úvodní analýzy vyplynulo, že ostatní výrobci, kteří produkují v Číně, Indii a dalších zemích, tento problém nemají. Z tohoto důvodu by byla klasická cesta osvěty neúčinná. Agentura se proto spolu s klientem rozhodla využít toho, že v motoristickém světě jsou jako hlavní autorita brána německá média a většina regionálních titulů jejich obsah buď přímo přebírá, nebo se jím minimálně inspiruje. V „západních“ zemích přitom tato historická averze vůči Rusko není patrná. Tento insight byl pro další komunikaci klíčový, pomocí těchto trhů a pozitivní publicity v Německých médiích jsme tak mohli ovlivnit i vnímání v Polsku, ČR, Rumunsku a Bulharsku. Nástroje a aktivity Jako hlavní nástroj byla zvolena návštěva samotné továrny. Ze „západních“ novinářů byly záměrně vybrána odborná média, která se věnují průmyslu a B2B v oboru auto-moto. Výběr novinářů byl klíčový, bylo nutné oslovit především experty s nezaujatým přístupem k celé problematice. V průběhu šesti měsíců tak agentura a její lokální pobočky v daných zemích vytipovali celkem 25 novinářů, kteří továrnu navštívili ve více skupinách (východní a západní trhy). Pro továrnu se jednalo o první akci podobného druhu, s předstihem několika měsíců proto bylo nutné třídenní akci detailně naplánovat a zajistit přítomnost generálního ředitele celé skupiny. Akce byla následně doplněna masivní kampaní na sociálních sítích, kde měli fanoušci možnost vidět detaily ze samotné továrny a průběh výroby. Výsledky: Doposud 38 velkých mediálních výstupů Celkové AVE dosáhlo hodnoty 369.700 € 100 % výstupů pozitivních Na sociálních sítích jsme zasáhli přes 1.500.000 unikátních uživatelů Pokles negativních komentářů na FB klesl téměř o 60 % Velmi dobrá zpětná vazba od obchodních partnerů, pozitivní vnímání PR jako krizového nástroje v rámci firmy Weblinky: https://www.facebook.com/NokianTyresCZ/videos/1867946196857446/, https://www.instagram.com/p/BezqavVDFdA/?taken-by=nokiantyreseurope Máte-li jakékoli otázky, kontaktujte prosím sekretariát APRA, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1 tel. 224 875 320, e-mail: info@apra.cz. Strana 2 / 2