mediální účinky a efekty POLb1104 | 1/12/2020 mgregor@fss.muni.cz co jsou to masmédia? mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz „Média ve většině zemí nevytvářejí jednotný ‚systém‘ s  jedním účelem nebo fi lozo fi í, ale jsou složena z  mnoha jednotlivých, překrývajících se  často nesourodých prvků s  rozdíly z  hlediska normativních požadavků a uplatňování regulace.“ 
 Denis McQuail mgregor@fss.muni.cz (mas)média informují, ovlivňují i manipulují... ‣neúmyslnými chybami ‣usnadňováním si práce ‣dramaturgií a postoji autorů ‣záměrnou manipulací mgregor@fss.muni.cz objektivita ! mgregor@fss.muni.cz objektivita v ČR je zakotvena v zákonech = VŠECHNA 
 média mají být objektivní vyváženost ? zpravodajství a publicistika mgregor@fss.muni.cz X žurnalistika neutrální angažovaná ? mgregor@fss.muni.cz jak je to v ČR mgregor@fss.muni.cz realita vnímání reality veřejností mediální
 realita výběr novináři PR přímé vnímání agenda setting (McCombs, Shaw 1972) agenda setting mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing “Svět je kaleidoskopem různých realit a záleží jen na nás, jak svůj pohled na dané téma nebo událost nastavíme (zarámujeme).” Edelman 1993 mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing ‣sjednocení publika ‣“posun objektivity” ‣porozumění obsahu ‣nastolování témat mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing Experiment Kahnemana a Twerskyho (1984) c) jistota, že zemře 400 osob d) 33% šance, že nezemře nikdo a 66%, že zemřou všichni x ‣600 lidí a) jistota záchrany (přesně) 200 osob b) 33% šance záchrany všech a 66% šance záchrany nikoho mgregor@fss.muni.cz infotainment agenda setting priming framing Obama between two ferns mgregor@fss.muni.cz proměna masmédií ? mgregor@fss.muni.cz děkuji za pozornost mgregor@fss.muni.cz