Tereza Fojtová, podzim 20201 Tiskový mluvčí ZURb1227 Úvodní lekce Tereza Fojtová, podzim 20202 Práce tiskového mluvčího • náplň práce tiskového mluvčího, • kompetence a předpoklady • cíle a úkoly • zařazení ve struktuře organizace • jeho role v media relations Tereza Fojtová, podzim 20203 Nástroje komunikace s médii Ø Tisková zpráva /pravidla pro psaní TZ, jazyk a styl, načasování, typologie, distribuce, praktické ukázky/ Ø Tisková konference /volba tématu, účastníků, termínu, místa, pozvánka, příprava tiskových materiálů a obrazových materiálů, realizace, fotodokumentace, zpětná vazba/ Ø Ostatní metody práce s médii /individuální kontakty s novináři, exkluzivní témata, expertní stanoviska, astroturfing a spin doctoring…/ Tereza Fojtová, podzim 20204 Tiskový mluvčí a nová média • webové stránky organizace • interní časopisy • newslettery • blogy • sociální sítě… Tereza Fojtová, podzim 20205 Krizová komunikace • identifikace krizových situací • zásady komunikace při krizových situacích, • typologie, • nástroje pro krizovou komunikaci • spolupráce s externími agenturami Tereza Fojtová, podzim 20206 Specifika komunikace v TV a rozhlase • základní pravidla pro vystupování v TV a rozhlase • nácvik vystupování před kamerou Tereza Fojtová, podzim 20207 Vyhodnocení činnosti tiskového mluvčího • monitoring médií, ohlasy, • hodnocení mediálního obrazu organizace • reakce na chyby a negativní informace v médiích • legislativní rámec /tiskový zákon, zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon na ochranu osobních údajů/ Tereza Fojtová, podzim 20208 Podmínky pro zisk zápočtu 1. Tisková zpráva Forma: písemně Termín odevzdání: do 2.11 včetně Místo: odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: na online semináři Tereza Fojtová, podzim 20209 Podmínky pro zisk zápočtu 2. Scénář tiskové konference Forma: písemně Termín odevzdání: do 30.11 včetně Místo: odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: na online semináři Tereza Fojtová, podzim 202010 Podmínky pro zisk zápočtu 3. PR článek, nebo text projevu, nebo proslovu Forma: písemně Termín odevzdání: do 5.1 včetně Místo: odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: písemně zpětná vazba Tereza Fojtová, podzim 202011 Podmínky pro zisk zápočtu 4. Účast na workshopu před kamerou Forma: cvičení před kamerou Termín: 15.12 nebo 5.1 v čase výuky dle rozvrhu Místo: FSS, cvičené studio Hodnocení: Rozbor natočených videí na online semináři Tereza Fojtová, podzim 202012 Doporučená literatura ̶ BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 8072610961.¨ ̶ BEDNÁŘ, V. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7. ̶ CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 8072268864. ̶ FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění : jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. 214 s. ISBN 9788024739267. ̶ CHUDINOVÁ, Eva a Andrej Tušer. Kompetentný hovorca. Bratiskava: Eurokódex, 2013. ISBN 978-80-8155-019-5. ̶ POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. xvii, 153. ISBN 8072268236. ̶ SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 9788024728667. ̶ ŠVEHLA, Martin a Milan KAŠÍK. Tiskový mluvčí : řízená komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2013. 134 s. ISBN 9788074080951. ̶ VĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 8086119432. Tereza Fojtová, podzim 202013 Kontakt: Tereza Fojtová E: fojtova@muni.cz M: +420724517335