Týden 4: Volba sdělení a konstrukce výzkumného souboru 30. 10. 2020
V této hodině se budeme věnovat problematice konstrukce výzkumného souboru v OA. Řekneme si, jak stanovit výzkumné jednotky analýzy, připomeneme si koncepty označující postupy konstrukce výzkumných souborů v kvantitativním výzkumu a seznámíme se postupy specifickými pro periodické obsahy.
Čemu se budeme věnovat?
- jednotky analýzy a kritéria pro definování jednotek
- časový rámec analýzy
- census a vzorek
- pravděpodobnostní a nepravděpodobnostní výběr
- stratifikovaný výběr, konstruovaný týden
- zdroje mediálních obsahů pro analýzu
Povinná literatura
*
Kapitola
„Sampling“ v knize Riffe, D., Lacy, S., & Fico, F. (2014). Analyzing media messages: using quantitative content analysis in research. Routledge,
Taylor & Francis Group.
Doporučená literatura
*
Kapitoly
„Unitizing“ a „Sampling“ v knize Krippendorff, K. (2013). Content analysis: An
introduction to its methodology. Los Angeles: SAGE.
* Manganello, J, Franzini A, & Jordan, A. (2008).
Sampling Television Programs for Content Analysis of Sex on TV: How Many Episodes are Enough? The Journal of Sex Research, 45(1), 9–16.
*
Hester,
J. B., & Dougall, E. (2007). The Efficiency of Constructed Week Sampling for Content Analysis of Online News. Journalism
& Mass Communication Quarterly, 84(4),
811–824.
Prezentace v hodině
Každý student bude krátce prezentovat, jak pokročil s
koncepční přípravou svého výzkumného projektu OA. Od minula půjde o zapracování
připomínek a poznatků z poslední hodiny a doplnění předběžné představy o
způsobu konstrukce výzkumného souboru. Můžete k tomu použít prezentaci v Power
Pointu. Ostatní účastníci semináře poskytnou prezentujícímu ad hoc zpětnou
vazbu a připomínky.
Přůběžný úkol č. 1
Pomálu se blíží termín odevzdání průběžného úkolu č. 1. Ve studijních materiálech najdete šablonu, kterou můžete použít pro vypracování úkolu.