Týden 2: Obsahová analýza: východiska, základní vymezení a aplikace 16. 10. 2020
V této hodině se budeme zabávat představením a vymezením kvantitativní analýzy obsahu, řekneme si taky něco o zavedených způsobech aplikace metody v rámci mediálních studií.
Čemu se budeme věnovat?
- definice obsahové analýzy
- epistemologická východiska týkající se textů/obsahů
- typy obsahové anaxlýzy
- možnosti použití a aplikace OA
*
Kapitola “Defining Content
Analysis as a Social Science Tool” v knize Riffe, D., Lacy, S., & Fico, F.
(2014). Analyzing media messages: using quantitative content analysis in research. Routledge, Taylor & Francis Group.
Doporučená literatura:
* Kapitola „Conceptual fundation“, zejména podkapitola „Framework“, kapitola „Uses and Inferences“ v knize Krippendorff, K. (2013). Content analysis: An introduction to its methodology. Los Angeles: SAGE.
*
Kapitoly
“Analyzing Media Content” a “Patterns in Media Content” v knize Shoemaker, P.
J., & Reese, S. D. (1996). Mediating
the message: Theories of influences on mass media
content. White Plains, N.Y: Longman.