Klient: Marie Marie provozuje prodejnu chlebíčků již od roku 1994. Navázala tak na tradici mléčných barů a ve výrobně připravují její pracovnice široký sortiment dlouhodobě oblíbených chlebíčků. Část surovin se snaží vyrábět sami, včetně vlastní receptury na pomazánky a veky. Ostatní suroviny nakupují ve velkoobchodě. Důležitá je připravenost na nárazové potřeby výroby. Velkou část prodejů totiž tvoří objednávky na firemní rauty či oslavy a jiné události. Provozovna má na svém místě dlouhodobou tradici a lidé jsou na ni zvyklí. Součástí sortimentu jsou také obložené mísy, ale chlebíčky tvoří dlouhodobě nejžádanější zboží. Marie internet a sociální sítě v podnikání nikdy příliš nevyužívala, ale v poslední době pozoruje pozvolný úbytek zákazníků. V loňském roce proto spustili objednávky přes jednoduchý web. Na klasické marketingové aktivity ale příliš finančních prostředků nezbývá, proto se na radu své dcery rozhodla vyzkoušet také novou formu propagace prostřednictvím sociálních sítí. „Já na tohle popravdě moc nejsem. Nikdy jsme reklamu nepotřebovali, lidi jsou na nás zvyklí a vždy se rádi vraceli. Vždyť i tady ten krám tu máme od města pronajatý už přes dvacet pět roků. V posledních letech ale zákazníků pomalu ubývá. Tak jsem se rozhodla s tím něco udělat. Vím, že samotný krám taky už není nejmodernější, ale momentálně nám na nové vybavení moc nezbývají peníze. Věřím, že i tak zákazníci stále ocení poctivý český chlebíček. Jen je k tomu musíme trochu pošťouchnout. Já jsem takový tradicionalista, již několik let jsme nezměnili recepturu našich produktů, ani personál, který je prodává. Jediná novinka za poslední roky je systém na objednávky přes internet, který jsme spustili minulý rok. Objednávky přes něj chodí, ale není to žádná spása.“