Bára Vacková To nejdůležitější najdete na stranách 4 a 6. Mě si můžete prohlédnout v ISu jako 22034 nebo v kanceláři 5.49. Tam sedím vlevo při pohledu ode dveří. Pokud chcete o něčem mluvit, pište na bvackova@fss.muni.cz. Díky za pozornost! Kdo jsem… Socioložka, výzkumnice, vysokoškolská učitelka. Má teoretická východiska jsou z velké části zakotvena ve Foucaultových studiích, teorii Pierra Bourdieu a klasických cultural studies. Zaměřuji se na proměny a principy modernity a jejích hlavních institucí. Výzkumně se pohybuji v urbanizovaném prostoru; urbanizaci chápu jako kulturní fenomén ne vždy se odehrávající jenom tam, kde jsme zvyklí vidět město. Pedagogicky působím především na katedře občanské výchovy PdF MU; logicky je mým druhým zájmem téma mediální výchovy a co to vlastně má být. a proč jsem na KMSŽ? Protože média jsou jednou z institucí moderny. Protože média jsou jedním z hlavních socializačních faktorů současnosti. Protože komunikace je základem sociální existence. Protože společnost je tvořena skrze komunikaci. Protože jsem součástí týmu výzkumného projektu „Doma ve městě UNESCO“ (www.spoluvtelci.cz), který mimo jiné zkoumá formy komunikace ve specifickém prostředí malého města. Jakou práci mohu vést? Moje profesní postavení vždy bylo a stále je na pomezí více oborů. Mohu vést diplomové práce, které těží z výhod interdisciplinárního přístupu (a nebojí se všech jeho nevýhod, kterých je jistě víc). Mám zkušenost s psaním teoretických textů. Mohu vést práce zaměřené na teorii. Má zkušenost je zakotvená v interpretativním výzkumném přístupu. Mohu vést práce, kterým jsme zvyklí nepřesně a trochu záhadně říkat kvalitativní. Co to znamená? Analyzovanými daty mohou být jakékoli texty a obrazy, rozhovory, deníky, záznamy z pozorování, autobiografické záznamy… Technika sběru je různorodá: výzkum v knihovně (říkávalo se tomu library research), archivní práce, pozorování, rozhovory, focus group… Jakákoli smysluplná inovace je vítána. A nyní to nejdůležitější: (otoč list) TÉMATA – máme tu tři balíčky: II. Modernita a veřejnost Veřejná služba Role médií, novináře, povolání… I. Lokální komunikace Přináležení k místu a formy komunikace Média a jejich role při formování identit, a to nejenom lokálních (souvisí s tématem navíc) III. Mediální vzdělávání na všech úrovních Mediální gramotnost Učitelé a média A jedno „průřezové téma“ navíc: Profláklý, ale stále vděčný „mediální obraz čehokoli“. Z mého hlediska těžká volba, která vyžaduje nejenom schopnost analytického myšlení a chápání fungování médií, ale především hluboký vhled do problematiky, jejíž obraz analyzujeme, protože bez něj chybí základ pro interpretaci zjištěného i pochopení toho, proč nás ten obraz vlastně zajímá.