GRANTY TGM 2014 NA PODPORU ROZVOJE OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI U PŘÍLEŽITOSTI 25. VÝROČÍ SAMETOVÉ REVOLUCE A 95. VÝROČÍ ZALOŽENÍ MASARYKOVY UNIVERZITY na období 21.3.2014 - 28.2.2015 INFORMACE O PROJEKTU {velikost polí můžete měnit) 1. Název projektu (pod jakým bude projekt realizován)_ Rekonstrukce hodnot: Jsem tady! 2. Stručný popis projektu (krátká anotace - max 500 znaků, shrnující podstatu, cite a přínos projektu ) „Motorem aristokracie je čest, diktatury strach a demokracie- ctnost." Zažíváme dlouhodobou krizi hodnot. Morálni standardy jsou ale předpokladem fungování demokratických právních států Cílem projektu Rekonstrukce hodnot je motivovat široké masy lidi k osvojeni si klíčových hodnot a vytvoření si návyku k jejich každodenní realizaci. První část projektu bude zaměřena na otevřenost a aktivitu rozšířením komunikace ve veřejném prostoru prostřednictvím zelených symbolů, jimiž dá jejích nositel najevo, že je otevřen komunikaci (Jsem tady!)._ 3. Kdo bude projgkt realizovat? (jména členů realizačního týmu, pepř, název jejich organizace )_ Tibor Skalka. Michaela Marečková. Andrej Repiský. Ivana Kozlíková. 4. Kdy bude projekt realizován? (termín, datum)__ březen 2014- přípravy, duben 2014- zahájeni propagace a vyvrcholení, květen 2014- zhodnocení projektu a plánováni dalších kroků 5. Kde bude projekt realizován? (místo, obec/město, okres/kraj, stát) Brno 6. Cíle a poslání projektu (na jaký problém projekt reaguje, čeho chcete dosáhnou! a proí?)_ J nejtepši zákony mohou být funkční pouze tehdy, pokud je aplikuji kompetentní lidé." Demokratický právní stát je funkční pouze tehdy, pokud investuje do výchovy a vzdělání svého obyvatelstva. V posíedni době jsou patmé snahy o zlepšení výkonu verejné moci v České republice přijetím klíčových zákonů (napf. iniciativa Rekonstrukce státu). Právo je pokládáno za silný nastroj regulace společenských vztahů a univerzální řešeni. Často se ale zapomíná, že hodnotová vychovaje efektivnější. Cílem iniciativy „Jsem tady!", první části projektu Rekonstrukce hodnot, je posilováni otevřenosti, aktivity a znovunalezení schopnosti komunikovat, což jsdu vlastnosti, ve kterých spatřujeme základní kameny občanské společnosti. Timto projektem reagujeme na aktuální celospolečenský problém. Současné moderní technologie oslabily schopnost osobní komunikace; ta by ale měla při mezilidské interakci hrát klíčovou roli. Osobní komunikace není ze své povahy nahraditelná. Cítíme tento společenský problém jako výzvu k posíleni hodnot občanské společnosti. Symbolem iniciativy je sytě zelená značka: malá nálepka, placka nebo špendlík. Její viditelné nošeni má dva účinky: 1) Symbolem dává jeho nositel ostatním najevo, že je ochoten(a) navazovat rozhovory. 2) Symbol umožní poznat ty, kteří chtěji navazovat rozhovory. Při pobytu ve veřejném prostoru bude možné nasazením symbolu deklarovat, že je jeho nositel otevřen ke komunikaci, a tak odpadne riziko z odmítnuti, které je hlavní překážkou pro navazováni rozhovorů._ 7. Přinos a výstupy projektu (přínos projektu pro Masarykovu univerzitu, společnost..., co se realizací projektu změní nebo zlepši?)_ Jakmile se iniciativa „Jsem tady!" rozšíri do povědomí a přijme ji určitá část obyvaiel Brna za svoji, změní se paradigma, kterým nahlížíme na pobyt ve veřejném prostoru. Čekání, jízda mhd či obyčejný přesun městem bude obohacen možnosti komunikoval s ostatními lidmi bez strachu z odmítnuti. Rozšířené možnosti komunikovat budou kompenzovat rostoucí elektronickou komunikaci, budou podněcovat otevřenost, aktivitu a bdělost ke svému okolí. Pokud se do projektu podaří zapojit dostatečný počet lidi, změní se atmosféra ve společnosti. Bude daleko přátelštější. Vidíme v projektu potenciál v dlouhodobém měřítku přetvořit naši společnost na otevřenější, angažovanější a bdělejší._ B. Citová skupina projektu (komu bude projekt prospěšný?)___ Obyvatelé Brna všech věkových kategorií. Pragmaticky předpokládáme, že větší ohlas bude mezi studenty. 9. Jak dD projektu zapojíte studenty, absolventy MU, veřejnost? Jakými prostředky se budete snažit vzbudit zájem veřejnosti o projekt?_ K rozšířeni povědomí o projektu existuje mnoho prostředků: plakátová propagace na fakultách a jiných veřejných místech, inzeráty v IS a jinde na internetu, virálni video, networking: šíření myšlenky skrz přátele přátel, zkusíme požádat Dopravní podnik města Brna o poskytnutí reklamních ploch v MHD, happening, články do studentských časopisů, primy kontakt v ulicích města, beseda- 10. Kdo bude partnerem projektu? Jaká bude jejich role a konkrétní podii na realizací projektu? Partneři Rote v projektu SAPMU Pomoc při finacován! projektu. Dopravní podnik města Brna Pokusíme se oslovit DPMB ohledně sponzoringu reklamních ploch. 11. Časový harmonogram projektu (jednotlivé kroky a předpokládané termíny jejich realizace, jména zodpovědných osob)_ Březen 2014 (Tibor Skalka) • výroba a nákup symbolů • tvorba internetové stránky a další elektronická propagace • výroba a tisk plakátů a letáků • nábor další spolupracovníků a jejich řízení • tvorba videa • článek do novin • příprava debaty • příprava happeningu Duben 2D14 (Michaela Marečková) • samotná propagace všemi nástroji: letáky, video, distribuce symbolů, články • beseda: debata o rekonstrukci hodnot • závěr: happening na náměstí Svobody Květen 2014 (Andrej Repiský) • další posilováni návyku • zhodnocení projektu • zvážení dalších kroků__ 12. Rozpočet projektu y Kč Grant TGM Ostatní zdroje Celkem projekt grafika /tisk / propagace 1000 1000 web 500 500 ozvučení/technika 0 0 nákup materiálu 5500 5500 administrativa (poštovné) 0 0 cestovné 0 0 honoráře hostů 0 0 autorská práva 0 0 ostatni 1000 0 celkově náklady 8000 0 sooo celkove náklady % 100% 0% 100 13. Podrobný rozpočet projektu. Částka (Kč) Popis investice 4.000 Kč Zelené placky. 1000 ks 600 Kč Špendlíky, 5000 Ks 500 Kč Doména a hosling 400 Kč Zelený papír. 200 Ks 1000 Kč Tisk plakátů 1000 Kč Financování přípravného setkání: cestovné, jídlo, prostory 500 Kč Papírenské zboží 14. Odměna řešitelskému týmu {řešitelé mohou žádat odměnu za organizaci/realizaci projektu ve výši až 10% Grantu TGM) Částka (Kč) Jméno řešitele 0 Kč Nevyužijeme této nabídky celkem (0 % Grantu TGM) 15. Uveďte, které finanční a materiálni zdroje projektu jsou y jednáni a které potvrzené: Zdroj Zadaná částka /materiálni dar Potvrzená částka /materiálni dar 16. Jak budete zjišťovat, že se vám projekt podaril a naplnil vaše očekáváni? 1) Mira návštěvnosti internetové stránky. 2) Aktivita sympatizanti na sociálních siitích. 3) Počet dalších spolupracovníků, kteŕi se pripojí. 4) Počet účastníku na happeningu na náměstí Svobody 5) Počet účastníků na uspořádaně besedě. 6) Odezva veřejnosti a zážitky ve veřejném prostoru. 17. Chcete v projektu pokračovat i po vyčerpáni grantu? Co by vám v tom pomohlo? Pokud bude prvni část projektu úspěšná, rádi bychom pokračovali s iniciativami podporujícími rozvoj dalších hodnot.