Rekapitulační a zároveň vstupní aktivita (na principu řízené imaginace)
Vyberte si místo, které je bohaté na všechny základní vjemy (zrakové, čichové, sluchové, hmatové i chuťové), například letní koupání v rybníku, lomu či řece, kde jsou kromě zrakových a sluchových vjemů i vjemy související s chůzí bosých nohou po kamenech, chuť ovoce, které jste natrhali z okolních stromů, nebo i vody, které jste si nechtěně lokli. Tento výjev zachyťte v er formě (on/ona) a snažte se navodit komplexní dojem z tohoto místa tím, že využijete nejrůznější smyslové možnosti, tedy i ty čichové, chuťové a hmatové.
Podoby ticha
Alain Corbin v knize Dějiny ticha píše mimo jiné o:
tichu a intimita míst (domy, kostely, noční města, vězení...)
tichu přírody (o tichu noci, pouště, hor...)
způsobech, jak se naučit tichu
promluvě ticha (například o tichu promlouvajícím z obrazů)
tichu lásky i nenávisti