Jak se cítím, než začnu psát
(automatické psaní)
Převzato z disertace Pavly Kopečné (Pazderníkové): Tvůrčí psaní a vědecká práce.
Akrostich na slovo PSANÍ (báseň – počíteční písmena veršů tvoří slovo)
Převzato z disertace Pavly Kopečné (Pazderníkové): Tvůrčí psaní a vědecká práce.
Příklad:
Přede mnou je prázdný papír
Stačí se jen jen do toho dát
Ať se vlny v mé hlavě vzedmou
Napění moře, z nějž všechno se rodí
Í a další písmena se potisící spojí v novém příběhu
Co mi jde a s čím bojuju –
vytvořte dialog, v němž dva hlasy na sebe reagují (hlas „co mi jde“ a hlas „s čím
zápasím“)
Odpovězte na otázky:
Kdy mě bavilo psát (najděte nějaký
moment, kdy jste z psaní měli opravdu potěchu)?
Co potřebuju k psaní, aby mě
bavilo?
Co mi při psaní pomáhá nebo povzbuzuje?
Co mě při psaní brzdí a omezuje?
Jaký druh psaní mi nejvíc vyhovuje (beletristické psaní, novinářské psaní, odborné či popularizační psaní...) a proč – co je určující?
Jaký je můj rytmus psaní?
Ve kterou denní dobu se mi nejlépe píše?
Cvičení kreativity: dobře si prohlédnětě obrázek a vytvořte libovolný text (impresi, zamyšlení, osobitý popis...) o několika větách (cca mezi deseti až dvaceti), v nichž reagujete na to, co vidíte. (Autor obrazu je Paul Klee, zdroj – common licence).
Odlehčeně : vytvořte si kartičku / stylizovanou kresbu (s postavou autora/ky) –
obdařte ji vlastnostmi (uveďte k ní vaše hlavní autorské vlastnosti).
Kdo jsem jako autor/ka? Napište svoji autorskou vizitku a zkuste odpovědět na otázky – co je pro vaše psaní charakteristické, kdo vás při psaní ovlivnil, jaké jsou vaše autorské vzory (podle toho, co píšete, vztáhněte odpověď k poezie či próze, nebo k novinářkému psaní, nebo k oborovému odbornému – nejen vědeckému, ale i popularizačnímu psaní).
Potěš nosorožce a
vysvětli mu, že je stejně krásný a ladný jako jednorožec.
(Převzato z knihy Terezy