Literatura
Základní zdroje
Hogan, T. (2014). Psychological
testing: a practical introduction, 3rded. Hoboken: John Wiley
& Sons. [Hogan]
Svoboda, M.(Ed.),
Humpolíček, P., Šnorek V.: Psychodiagnostika
dospělých. Praha, Portál 2013 [Svoboda]
Standardy pro
pedagogické a psychologické testování. Praha, Testcentrum 2001 [Standardy]
Norcross, J.C., Koocher, G.P., and Garofalo, A (2006).
Discredited Psychological Treatments and Tests: A Delphi Poll. Professional Psychology: Research and
Practice, 37, 5, 515-522.
Lichtenberger E. O. et al. (2015). Základy psaní zpráv z vyšetření. Otrokovice: Propsyco. Nově vyšlo druhé vydání originálu, které je značně přepracované: Schneider, W. J. et al. (2018). Essentials of Assessment Report Writing 2nd Ed., Wiley.
Groth-Marnat,
G., Wright, A. J.: Handbook of psychological assessment. 6. vydání. Wiley 2016. (v knihovně máme 5. vydání) [GM]
Schneider J. & McGrew K. (2012). The Cattel-Horn_Carroll model of intelligence. In D. Flanagan & P. Harrison (Eds). Contemporary intellectual assessment: theories, tests, and issues. (3rd ed.) New York: Guilford Press.
Rozšiřující zdroje
Arnold, J., & Randall, R. (2010). Work psychology: understanding human behaviour in the workplace. (5th
ed.) New York: Financial Times Prentice Hall.
Bartram, D., & Hambleton, R. (2005). Computer-based testing and the internet: issues and advances. Hoboken,
NJ: John Wiley.
Bickenbach, J., Cieza, A., Rauch, A., & Stucki, G. (Eds.) (2012). ICF core sets: manual for clinical practice.
Cambridge, MA: Hogrefe Pub.
Břicháček, V.: Úvod do
psychologického škálování. Bratislava, Psychodiagnostické a didaktické testy,
n.p. 1978
Carroll, J. B. (1993). Human
cognitive abilities: a survey of factor-analytic studies. Cambridge: CUP.
Čermák I., Fikarová I. (Eds.): Tematicko-apercepční
test: interpretační perspektivy. Nové Zámky: Psychoprof, 2012.
Deaux, K., & Snyder, M. (2012). The
Oxford handbook of personality and social psychology. (xvii, 858 s., Editor
Kay Deaux, Mark Snyder). New York: Oxford University Press. (kap. 5 Behavior
and behavior assessment)
Flanagan, D., & Harrison, P. (2012). Contemporary intellectual assessment: theories, tests, and issues. (3rd
ed.) New York: Guilford Press. (zvl. Kapitola 1 a Apendix.)
Geisinger K. et al. (Eds.) (2013). APA
handbook of testing and assessment in psychology. Vol 1-3. Washington: APA.
Goldfinger, K., Pomerantz, A.: Psychological
assessment and report writing. 2nd ed. Sage 2014.
Groth-Marnat, G., Davis, A.: Psychological
report writing assistant. Wiley 2014.
Guion, R. (2011). Assessment,
measurement, and prediction for personnel decisions. (2nd ed.) New York:
Routledge.
Hersen, M., & Rosqvist, J. (Eds) (2008). Handbook of psychological assessment, case conceptualization, and
treatment. Hoboken, N.J.: J. Wiley. Dva svazky – dospělí a děti,
behaviorální orientace, integrace diagnostiky s terapií.
Kondáš, O. a kol.: Psychodiagnostika
dospelých. Martin, Osveta 1992
Leach, M. M. et al. (Eds.) (2012). The
Oxford handbook of international psychological ethics. Oxford: OUP. (zvlášť
kapitoly 15 a 16)
Lezak, M. (2012). Neuropsychological
assessment. (5th ed.) New York.
Lukas, S.: Where to start and what
to ask: an assessment handbook. W.W. Norton 1993[SJ2] .
Meehl, P.E.: Clinical vs.
statistical prediction. A theoretical analysis and a review of the evidence.
University of Minnesota 1954/1996.
Michael R. Schoenberg, M. (2008). The
black book of neuropsychology: a syndrome-based approach. (1. Ed.) New
York: Springer. (Kap 1 – Referral, cíle vyšetření).
Morávek, S.: Úvod do
psychodiagnostiky dospělých. Olomouc, UP 1987
Online http://www.psych.umn.edu/people/meehlp/032ClinstixBook.pdf
Osterlind, S., Everson, H., & Osterlind, S. (2009). Differential item functioning. (2nd ed.)
Thousand Oaks: SAGE.
Říčan, P.: Úvod do psychometrie.
Bratislava, Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p. 1977
Říčan, P.: Klinický psychologický
nález v práci s adolescenty a s dospělými. Psychodiagnostické a didaktické
testy, n.p. 1979
Schmitt, N. (2012). The Oxford
handbook of personnel assessment and selection. (xvii, 973 p.) New York:
Oxford University Press.
Segal, D., & Hersen, M. (2010). Diagnostic
interviewing, 4th ed.
New York: Springer.
Shum, D., O'Gorman, J., Myors, B., & Creed, P. (2013[SJ3] ). Psychological
testing and assessment. 2nd ed. South Melbourne: Oxford University Press.
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing, 5th ed. Hoboken:
John Wiley & Sons.
Stančák, A.: Klinická
psychodiagnostika dospelých. Nové Zámky, Psychoprof 1996
Strauss, E., Sherman, E., Spreen, O., & Spreen, O. (2006). A compendium of neuropsychological tests:
administration, norms, and commentary. (3rd ed.) New York: Oxford
University Press.
Svoboda, M., Řehan, V. a kol.: Aplikovaná
psychodiagnostika v České republice - zjištění stavu, potřeb a perspektiv
psychologické diagnostiky v České republice. Brno, MSD 2004
Svoboda, M.:
Psychologická diagnostika dospělých.
Praha, Portál 1999 či 2005 [SvobodaStarý]
Šípek, J.: Projektivní metody. Praha, ISV
nakladatelství 2000.
Urbánek T., Denglerová D., Širůček, J.: Psychometrika. Měření v psychologii. Praha, Portál 2011. [UDŠ]
Urbina S.: Essentials of
psychological testing. Wiley 2004.
Zuckerman, E. L.: Clinician’s thesaurus. The guide to conducting interviews and writing psychological reports. 7. vydání. Guilford Press, 2010. [Zuckerman]
Burosovy ročenky. Viz buros.org. Máme MMY 9 – 18. Umístění 2.47 či KDM.
Internetové
zdroje
http://kspope.com/assess/index.php
http://www.psychtesting.org.uk/the-ptc/guidelinesandinformation.cfm