Speciálně-pedagogické aspekty práce ŠP - 6.11.
V tomto bloku budou představeny dílčí speciálně-pedagogické aspekty práce školního psychologa v oblastech školní zralosti a specifických poruch učení. V první části budou probrány konkrétní možnosti doporučení pro rozvoj jednotlivých oblastí školní zralosti, dále možnosti screeningu a diagnostiky školní zralosti na půdě školy, role školního psychologa při zápisu do prvních tříd a část bloku bude věnována také koncepci přednášky pro rodiče o tom, jak se s dítětem v první třídě připravovat do školy. Ve druhé části budou probrány konkrétní možnosti doporučení v případě specifických poruch učení.
Zdroje:
Pokorná, V. (2001). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení a chování. Praha: Portál.
Bednářová, J., & Šmardová, V. (2015). Školní zralost: Co by mělo dítě umět před vstupem do školy. Brno: Edika.
Přednáška pro rodiče o tom, jak se s prvňáčkem připravovat do školy
, letáky pro rodiče pro inspiraci: