Technické podmínky pro výrobu reklamních spotů, sponzorských vzkazů a teleshoppingu určených k odbavení do distribuční sítě FTV Prima Účinnost od 1.1.2016 Pro výrobu spotů dodávaných do FTV Prima jsou stanoveny tyto technické podmínky: 1. Dodávané pořady musí být dodány souborovou metodou prostřednictvím systému „Prima Delivery“ (http://spoty.prima-net.cz) ve formátu MXF OP1a. 2. Záznam musí být ve vysokém rozlišení (HD) ve formátu MPEG HD422 50Mb/s (50i). 3. Video signál musí vyhovovat mezinárodním doporučením ITU-R BT.709. 4. Zvukový mix musí respektovat doporučení EBU R128, zvuková úroveň pořadu musí být normalizována na -23 LUFS v integračním módu měření, maximální povolená hodnota modulace je -1 dBTP. Referenční tón o kmitočtu 1 kHz musí být zaznamenán s úrovní -18 dBFS. 5. Audiosignál musí být zaznamenán ve verzi STEREO, přičemž musí být dodrženo toto pořadí audiostop: A1 = L (levý kanál) A2 = R (pravý kanál). Pokud je signál zaznamenán Ve verzi MONO musí být audiosignál shodný v obou kanálech A1 a A2. Modulace A1 a A2 nesmějí být ve vzájemné protifázi. 6. Časový posun (offset) mezi obrazem a zvukem nesmí být subjektivně postřehnutelný a nesmí přesáhnout 60 ms v případě předbíhání zvuku resp. 100 ms při zpoždění zvuku za obrazem. 7. V celé délce záznamu musí být zaznamenán kontinuální časový řídící kód (TC). 8. Reklamní sdělení musí obsahovat 2 snímky (2f) černé před začátkem a 2 snímky (2f) po konci spotu 9. Povinné údaje pro spoty dodávané souborovou metodou musí být vyplněny dle webového formuláře systému „Prima Delivery“. 10. Při výrobě sponzorského vzkazu je nutné vkládat šablonu FTV Prima přímo do sponzorského vzkazu, a to tak, aby byla zobrazena po celou dobu jeho trvání. Pokud se jedná o sponzora pořadu, je nutné vložit šablonu s titulkem „Sponzor pořadu“. V případě výroby sponzora programu je nutné vložit šablonu s titulkem „Sponzor programu“ a uvedené sponzory doplnit o povinné znělky Prima/Prima COOL/Prima love/Prima ZOOM v délce trvání 2 s, a to ve variantě před sponzorským vzkazem a po sponzorském vzkazu. 11. FTV Prima nevkládá ident kanálu (logo) do sponzorských vzkazů, ident je již obsažen v šabloně pro výrobu sponzorského vzkazu.