Procvičování a interpretace ̶ZURn4108 | Deskriptivní analýza kvantidat Třídění třetího stupně ̶Situace, kdy analyzujeme souběžně vztahy mezi několika proměnnými ̶ ̶chceme analyzovat situaci v podskupinách ̶ ̶princip je v zásadě stejný jako u dvourozměrné analýzy ̶ ̶pozor, třetí a další proměnné se ukazují vždy v řádcích! Třídění 3. stupně nám umožňuje jít dvou krokově Obsah obrázku stůl Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, software, číslo Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, software, Počítačová ikona Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, displej, číslo Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, software, displej Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, číslo, snímek obrazovky, Písmo Popis se vygeneroval automaticky. ̶Analýza na předchozím slidu nám tak říká, jaký vliv má pohlaví na důvěru v Českou televizi, a to ještě s přihlédnutím k věkovým kategoriím ̶Jinými slovy jsme schopni například zjistit, kolik žen mezi 18 a 24 lety zcela důvěřuje tomuto médiu Obsah obrázku text, snímek obrazovky, číslo, Písmo Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, software, číslo Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku text, snímek obrazovky, číslo, Paralelní Popis se vygeneroval automaticky. Cvičení Obsah obrázku stůl Popis se vygeneroval automaticky. Obsah obrázku stůl Popis se vygeneroval automaticky. Adobe Systems PROCVIČOVÁNÍ NA ZÁKLADĚ VAŠICH POŽADAVKŮ :) ̶https://padlet.com/4396381/je-n-jak-t-ma-kter-jsme-probrali-a-kter-byste-si-pot-ebovali-n7a86ertf5 oodwhc Zadání cvičení ̶Cvičení 1: Podívejte se na baterii otázek, která zkoumá důvody toho, proč lidé chodí na Facebook (MPI6A_1 – 11) a zjistěte, který z nich je pro respondenty nejvíce častý a který nejméně. Dejte tyto proměnné do jedné tabulky, abyste to mohli snadno porovnat. V 2. kroku se podívejte, jestli je tato situace rozdílná vzhledem k pohlaví. oUnivariační analýza oSpojení do jedné tabulky a udělání bivariační analýzy ̶Cvičení 2: Podívejte se na proměnné, které měří míru důvěry v Mladou Frontu Dnes (DVM_12) a poté zkuste zjistit, jestli se tato důvěra liší u voličů jednotlivých politických stran. oUNIVARIAČNÍ ANALÝZA ̶Cvičení 3: Transformujte proměnnou VOLBY4 tak, že voliči Trikolory, SPD a ANO budou tvořit jednu skupinu a ostatní strany druhou skupinu. Následně se podívejte, jak se volba těchto stran podepisuje na důvěře v lidi, kteří jsou odlišné národnosti (DUV_2) ̶ ̶ ̶ ̶ Zadání cvičení ̶Cvičení 4: Podívejte se jaké jsou nejčastější hodnoty pro důvěru ve vědu (DUV_5) ̶ ̶Cvičení 5: Otočte škálu hodnot pro věkové kategorie (AGE_Q) a následně porovnejte jak se důvěra ve vědu mění napříč věkovými kategoriemi. Které věková kategorie důvěřuje vědě nejméně a která nejvíc? Zadání průběžného úkolu ̶https://is.muni.cz/auth/el/fss/podzim2023/ZURn4108/um/zadani_prubeznych_a_zaverecneho_ukolu/7_ukol _kontingencni_tabulky/zadani_ukol_7_tabulky3.pdf ̶ Zápočtový test ̶Test bude ověřovat znalost základních teoretických konceptů probíraných v kurzu. ̶Nepůjde tedy o počítání příkladů nebo „klikání“ v SPSS, ale o porozumění pojmům. ̶10 uzavřených a 2 otevřené otázky ̶Hranice úspěšnosti je 60 % ̶Test se uskuteční prezenčně v počítačové učebně na FSS. ̶ ̶ pátek 15. 12. na konci hodiny PC25 pátek 5. 1. 12:00 PC25 pátek 12. 1. 12:00 PC25 čtvrtek 18.1. 12:00 PC26