Seznam úkolů ● pojmenovat hlavní téma ● provést rešerši o diskusích vzniklých na obdobná témata klíčové otázky: je takto nastavené téma aktuální? Je dostatečně zajímavé? Jak můžeme nabídnout nový pohled na stejnou problematiku? Jakým směrem můžeme diskusi posunout? ● specifikovat konkrétní téma večera pomáhalo nám stanovit si tři návodné otázky → obecnější téma (identita; hodnoty) s konkrétnějším aspektem (domov, uprchlictví, Ukrajina; intimita, víra, vztahy) ● vytvořit název používáme tři slova ● Kostel, volba, postel ● Domov, identita, souznění ● Jazyk, gender, sdílení (21. 3., zveme!) ● sepsat anotaci Ukázka předchozích anotací (obvykle opět otázky): Jak víra ovlivňuje českou společnost a její hodnoty? Je potřeba naučit woke mládež tradičnímu vidění světa, abychom zachovali evropskou kulturu? A proč cítíme vztek, když nás někdo staví před cizí hodnoty? Co znamená domov? Jak se u nás cítí lidé přicházející z jiných zemí? Proč máme potřebu bránit naši (národní) identitu? A jak se pozná Čech, Ukrajinec, člověk? Nejen nad těmito otázkami budeme diskutovat téměř rok od počátku války na Ukrajině. Na koho jazyk zapomíná? Pomohou nám hvězdičky, lomítka a konec přechylování k větší ohleduplnosti? Nebo má čeština limity, které nezvládneme překonat? ● vytipovat a oslovit hosty: ideálně tak, aby každý host nahlížel problém ze svého osobitého úhlu pohledu; ideální je, jsou-li to osobnosti brněnské Nájem, výhled, bankrot ▪︎ Adam Fialík (Sociální bydlení) ▪︎ Martin Širůček (Ústav financí Mendelu) ▪︎ Jan Rathouský (exekutorský kandidát) Kostel, volba, postel Zdeněk Jančařík (katolický kněz, salesián) Jiří Hort (LOGOS - ekumenické společenství věřících LGBT+ lidí) Petr Macek (Katedra psychologie a Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny FSS MUNI) ● propagace → ale ta jede prakticky po celý semestr - vytipovat cílové skupiny, které by to mohlo zajímat - vymyslet nějakou tvořivou formu propagace (spot?) - jak propagovat v prostředí MUNI? - propagace mimo sociální sítě i mimo MUNI - plakáty a baner dodá Provázek - roznos plakátů, FB skupiny, IG účty, ... ● experiment: jeden z hostů uvádí večer praktickou částí Obvykle jsme si samy vytipovaly, o co by zhruba mohlo jít, jaká konkrétní oblast by nás zajímala. Podle toho jsme nominovaly vhodného hosta, s nímž jsme pak promýšlely konkrétní podobu praktické části. Ta zabrala cca 30 minut a byla i jakýmsi východiskem pro celou diskusi. Je dobré, když to lidi trochu zvedne ze židlí, aktivně se něčeho účastní, můžou si něco vyzkoušet na vlastní kůži. ● Nájem, výhled, bankrot: Adam Fialík demonstroval, jak hospodaří zadlužený člověk s dávkami, jak se jeho situace mění, když se dostane do práce… (prakticky ukázáno s hracími penězi) ● Kostel, volba, postel: Petr Macek vyzval, aby si každý napsal, kým je teď, kým byl před pěti lety, kde se vidí za pět let a kde za dvacet let → ukázalo se na tom, kdo má jaké hodnoty → srovnal s daty z výzkumů ● Domov, identita, souznění: Jan Šerek vytiskl kartičky s tím, co dělá národní identitu, lidé je ve skupinkách řadili od nejdůležitějšího po nejméně důležité ● sestavení okruhů otázek do diskuse ● dořešení praktických záležitostí - obeslat hosty s okruhy otázek, kterými se budeme v rámci diskuse zaobírat vyplatilo se nám dát hostům možnost okruhy doplnit - sesbírat údaje do smluv od hostů (to bývá na Provázku, neřešíme) JMÉNO: PŘÍJMENÍ: TRVALÉ BYDLIŠTĚ: RODNÉ ČÍSLO: ČÍSLO ÚČTU: E-MAIL: TELEFON: - komunikace s hostem, který má na starost praktickou část - co pro ni bude potřebovat, zda je třeba něco zajistit…