Úroveň E D C B A Způsob ověření u zkoušky (písemná zkouška) Možnost trénování a ověřování vlastní dovednosti během semestru Znalost / dovednost "Mít základní znalost vybraných autorů/ek a textů, umět shrnout klíčové myšlenky probíraných textů a úvest je do kontextu environmentálního myšlení" "Student*ka si pamatuje alespoň 5 textů ze semestru, umí uvést autorstvo a jednou větou každý text charakterizovat." "Student*ka si pamatuje alespoň 7 textů ze semestru, umí uvést autorstvo a shrnout pár větami hlavní myšlenky každého textu." "Student*ka si pamatuje alespoň 9 textů ze semestru, umí uvést autorstvo a shrnout pár větami hlavní myšlenky každého textu." "Student*ka si pamatuje alespoň 9 textů ze semestru, umí uvést autorstvo, umí shrnout hlavní myšlenky textů a zařadit texty do kontextu vývoje environmentalismu." "Student*ka si pamatuje alespoň 11 textů ze semestru, umí uvést autorstvo, umí shrnout hlavní myšlenky textů a zařadit texty do kontextu vývoje environmentalismu." "Poznání autora a díla, ze kterého je předložený úryvek textu (úryvky budou z klíčových částí textů, žádné chytáky). Otevřené otázky na čtené texty. (Množinu textů, ze které bude zkoušen*a si určuje student*ka)." "Shrnutí textů, nejdůležitější poznatek hodiny, diskuse na hodinách" Umět kriticky číst historické i současné environmentalistické texty a porozumět jejich sdělením a kontextu Student*ka dokáže porozumět čtenému textu a uvést alespoň jednu z hlavních myšlenek. Student*ka dokáže porozumět čtenému textu a shrnout pár větami hlavní myšlenky. Student*ka dokáže porozumět čtenému textu a shrnout pár větami hlavní myšlenky "Student*ka dokáže porozumět čtenému textu, shrnout pár větami hlavní myšlenky a vztáhnout jeho myšlenky ke kontextu jiných environmentálních znalostí a myšlenek." "Student*ka dokáže porozumět čtenému textu, vztáhnout jeho myšlenky ke kontextu jiných environmentálních znalostí a myšlenek, a dokáže text kriticky analyzovat." Interpretace zadaného úryvku textu. "Shrnutí textů, diskuse na hodinách." "Umět aplikovat nabyté znalosti textů a jejich myšlenek na dnešní problémy, situace z běžného života a na témata ze zbytku studia" Student*ka umí aplikovat sebou vybrané znalosti nebo myšlenky z čtených textů na nějaké současné téma (osobní nebo environmentální). Student*ka umí aplikovat sebou vybrané znalosti nebo myšlenky z čtených textů na nějaké současné téma (osobní nebo environmentální). Student*ka umí aplikovat sebou vybrané znalosti nebo myšlenky z čtených textů na současné environmentální i osobní téma. Student*ka umí aplikovat sebou vybrané znalosti nebo myšlenky z čtených textů na současné environmentální i osobní téma. Student*ka umí aplikovat učitelem vybrané myšlenky z čtených textů na současné environmentální téma. Aplikace myšlenky ze zadaného úryvku textu (písemně) + aplikace studentem*kou vybrané myšlenky. Diskuse na hodinách. Umět vyjádřit a argumentovat své postoje ohledně probíraných témat Student*ka umí sformulovat vlastní postoj k zadanému tématu a podpořit jej argumentem opřeným o znalosti ze studia. Student*ka umí sformulovat vlastní postoj k zadanému tématu a podpořit jej argumentem opřeným o znalosti ze studia. Student*ka umí sformulovat vlastní postoj k zadanému tématu a podpořit jej více argumenty opřenými o znalosti ze studia i čtených textů. Student*ka umí sformulovat vlastní postoj k zadanému tématu a podpořit jej více argumenty opřenými o znalosti ze studia i čtených textů. "Student*ka umí sformulovat vlastní postoj k zadanému tématu a podpořit jej více argumenty opřenými o znalosti ze studia i čtených textů, včetně relevantního odkazu na autora*ku a text (jiného, než ke kterému se vztahuje sformulovaný postoj)." Formulace argumentovaného postoje k zadanému tématu / úryvku textu. "Eseje, diskuse na hodinách." "Pozn,: Výsledná známka bude průměrem známek za jednotlivé typy znalostí / dovedností, pričemž každá má stejnou váhu."