Půda, eroze a zemědělství 14:00-14:45 - historie vs. současnost: Seno, sláma,  skládka, Hulačová, Putramentaite 14:55-15:40 - exkurz do zemědělství - Tomáš Uhnák,  Kateřina Konvalinová 15:50-16:35 - online výstava Eroze - 1. část 16:45-17:30 - online výstava Eroze - 2. část Seno, sláma, skládka výstava ve Špálově galerii v Praze v roce 2023 organizovaná Společností Jindřicha  Chalupeckého odkaz na reportáž návaznost a aktualizace výstavy z roku 1969  Někde něco Zorka Ságlová (1942-2003) malířka, textilní výtvarnice a performerka, i land art a akční  umění sestra Ivana M. Jirouse "vytvářela jsem objekty, aby si lidi hráli" Kladení plen u Sudoměře, 1970 700 plen na údajné místo husitského bojiště vzdání holdu ženám, feministický odkaz Anna Hulačová (1984) sochařka, jejíž tvorba aktualizuje tradiční řemesla  do jazyka současného umění inspirace ve starých mytologiích, východních kulturách, ale  také v českých lidových tradicích a původní křesťanské  symbolice Převážně figurativní práce ztělesňují zcela osobitou  estetiku na pomezí starodávných idolů, gotické dřevořezby  a plošného minimalismu grafického designu a fotografie. profil stránky -​galerie Hunt Kastner Ruta Putramentaite litevský původ, žije v ČR často objekty pracující s recyklovanými kusy  odpadu (kola, kovy, kusy aut..), recyklovanými  lidskými vlasy, papírmašé, kostmi a slámou taky audio a performance Co znamená být člověkem v kolabujícím systému? např. výstava v Jelení Bienále Ve věci umění hlavní výstava - ve Veletržáku v NG fotografie téma: práce a venkov Natálie Perkof Kam se poděla hojnost? autoportrét s manželem zachycení hojnosti - určitá část roku v létě akrylové barvy, dřevěná dýha reminiscence na socialistická témata zátiší z pole karbon, uhlíkové vlákno - umělý materiál černý obraz Martina Drozd Smutná Love Story, O pauze, Na poli portréty žen při těžké zemědělské práci Kateřina Žák Konvalinová  vystudovala AVU, zároveň Farmářskou  školu stáž v Inlandu / Campo Adentro ve  Španělsku Umění v rozšířeném poli - doktorát na FaVU umělecký výzkum v oblasti současné  kultury, který se pohybuje na pomezí  výtvarného umění, užitého umění a  kulturní krajiny. Výstava: O, the Hoe, the hoe, the hoe Promlouvat ke slunci - letní slunovrat na farmě Jednorožec v rámci bienále Ve věci umění červen 2023 a červen 2024 portétování slepic, malování krajiny, plení chřestu,  prohlídka, dojení koz, filmy a jídlo farma - 40 hektarů, zvířata, pěstování Snění rezavějících ovcí  2024 / multimediální instalace / zvuk (15 min),  artprotis odkaz na všechny zúčastněné rozhovor pro radio Wave Tomáš Uhnák magisterský titul na AVU v Praze a v programu Food Policy na City  University of London V současné době je doktorandem a vědeckým pracovníkem na České  zemědělské univerzitě, kde se zabývá výzkumem diskurzivních, ideologických, sociálních a materiálních formací  zemědělsko-​potravinářských paradigmat a režimů alternativních potravinových sítí, ekologického zemědělství a  teorií transformace potravinových systémů Je členem Asociace místních potravinových iniciativ (AMPI), kde se  jeho agenda týká komunitou podporovaného zemědělství (KPZ),  potravinové suverenity a agroekologie. Pravidelně přispívá do řady vědeckých, oborových a kulturně-​ politických časopisů s tematikou sociálních aspektů zemědělství a  politické ekonomie potravinových systémů. Působí jako poradce pro potravinovou politiku a zemědělství, věnuje se  extenzivnímu pěstování starých ovocných odrůd se zaměřením na  agrolesnictví Ve své umělecké praxi tematizuje teorii metabolické trhliny a využívá  potraviny jako politický a sociální nástroj.  Publicistická a rešeršní činnost např. série reportáží a rozhovorů v roce 2021 Zničující import pro  Alarm projekt ukazuje na příkladu dovozu plodin ze zemí Latinské  Ameriky fungování globálního potravinového systému se  zvláštním zaměřením na českou roli v něm Výstavní a umělecká činnost Společná sklizeň, work in progress, 2016 Metabolická trhlina pro Galerii Vi PER v Praze (2023) - s Jiřím Skálou otázka oddělení lidského od přírodního, a to na příkladu zemědělské  produkce a ztráty kontaktu s půdou Martin Netočný (umělec a kurátor) v recenzi uvádí: oba autoři jsou "podezřívaví vůči každodenním reáliím moderní  společnosti a všeho, co s ní souvisí, (podezřívavost) je základním  předpokladem jejich poznávání." instalace - hromada humusu z pražských domácností, reprodukce  vědeckého článku + video složené z více než 400 snímků "zachycují nejen globální síť produkce a aplikace hnojiv v lineární  posloupnosti, ale dávají také prostor odbočkám, sledujícím způsob  organického hnojení mimo Evropu a Severní Ameriku, či různým  materiálním praxím této činnosti s ohledem na geografickou  podmíněnost jejich výskytu. Vagóny nákladních vlaků s fosfáty se  v neúprosném rytmu beatů hudebního doprovodu střídají s  dokumentací dobytčích rohů naplněných exkrementy, aby v závěru  kompozice uvolnily prostor pro toaletní mísu s hladkým zlatým  povrchem. Čisté je v neustálém střetu se špinavým." Přízrak rolnictví / 2024 / multimediální instalace / dvou kanálové video (3 min 46 s, 17 min 59  s), audio, papír, dřevo pro bienále Ve Věci umění rozhovor pro Radio Wave Video profil Tomáše Uhnáka - Úvod do metabolity spolupráce (2020) rozhovor rajčete Kumata a jablka Renety Rudého praporu otázka šlechtění, vytváření hodnot v pozdním kapitalismu,  vytváření a udržování společenství a jejich zájmů Nikola Brabcová a Karin Šrubařová působí jako výtvarné umělkyně a pedagožky, zároveň dlouhodobě  pracují v uměleckém tandemu. Obě vystudovaly Akademii výtvarných umění v Praze. Společně založili platformu Prototyp, která slouží ke spolupráci  umělců a kurátorů a k rezidenční a vzdělávací spolupráci, v níž se  prolíná reálný aktivismus, vzdělávání a jejich láska k tvůrčímu  procesu. Rády experimentují, ať už zkoumají nová média, nebo se věnují  analogovým metodám. V jejich praxi se vedle objevného procesu kolektivní spolupráce  objevuje silná interdisciplinarita. online výstava - Půda, hlina, zem online výstava - Eroze Kořeny rostou dovnitř  Participující: Nikola Brabcová, Veronika Čechmánková, Tomáš Hrůza, Michal Klodner,  Karel Kunc, Karin Šrubařová Kurátorky: Veronika Čechová a Tereza Jindrová Galerie Entrance / 13.11. 20 – 31.01. 21 " V průběhu trvání se výstava postupně mění z podoby laboratoře směrem k živému  půdnímu prostředí."