library(tidyverse) # Pracujte s tímto datasetem df <- read_csv2("https://is.muni.cz/go/g26j7j") df # který obsahuje údaje o pohlaví/sex/, ročníku/grade a dále výsledky psychologických # dotazníků měřících potřebu poznávání/nfc/ a osobnostní rysy # Big Five (extraverzi/bfi_ext/, přívětivost/bfi_agr/, # svědomitost/bfi_con/, emoční stabilitu/bfi_est/, a intelekt/bfi_int/) # Vyberte si jednu z psychologických proměnných, kde očekáváte, # že by se chlapci a dívky měli lišit, a ověřte rozdíl mezi nimi pomocí # vhodného testu # Výsledky doplňte vhodnými popisnými statistikami a grafy # Také se pokuste ověřit, zda je rozdělení proměnné, kterou jste si vybrali, # přibližně normální u obou skupin (grafy jsou zde obvykle vhodnější # než testy ověřující exaktní normalitu) a zda se rozptyly moc neliší. # Kdo by chtěl zkusit výrazně obtížnější úlohu: # Zkuste vytvořit grafy zobrazující průměry s intervaly spolehlivosti všech faktorů # Big Five (na ose Y) v závislosti na ročníku/grade/ (na ose X) a pohlaví/sex/ # (odlišené barevně) v grafu rozděleném do fazet podle faktorů Big Five