Vědecká propedeutika, etika v práci psychologa a kritické myšlení

Týden 12


Věda a pseudověda ve školní a pedagogické psychologii


Přednáší: Petra Pátková Dasňsová


Informace k přednášce:

Cílem přednášky je představit studentům základní kognitivní omyly relevantní pro školní a pedagogickou psychologii, varovné znaky pseudovědy, časté mýty a nepodložené poznatky, které se ve školní a pedagogické psychologii objevují, včetně doporučení, jak se těmto vědecky neověřeným informacím snažit vyvarovat.

 

Doporučená literatura k četbě:

Lilienfeld, S. O., Ammirati, R., & David, M. (2012). Distinguishing science from pseudoscience in school psychology: Science and scientific thinking as safeguards against human error. Journal of School Psychology50(1), 7-36.

Stein, R., & Swan, A. B. (2019). Evaluating the validity of Myers‐Briggs Type Indicator theory: A teaching tool and window into intuitive psychology. Social and Personality Psychology Compass, 13(2), e12434.


Další zdroje: