Týden 12
Věda a pseudověda ve školní a pedagogické psychologii
Přednáší: Petra Pátková Dasňsová
Informace k přednášce:
Cílem přednášky je představit studentům základní kognitivní
omyly relevantní pro školní a pedagogickou psychologii, varovné znaky
pseudovědy, časté mýty a nepodložené poznatky, které se ve školní a pedagogické
psychologii objevují, včetně doporučení, jak se těmto vědecky neověřeným
informacím snažit vyvarovat.
Doporučená literatura k četbě:
Lilienfeld,
S. O., Ammirati, R., & David, M. (2012). Distinguishing science from
pseudoscience in school psychology: Science and scientific thinking as
safeguards against human error. Journal of School Psychology, 50(1),
7-36.
Stein, R., & Swan, A. B. (2019). Evaluating the validity of Myers‐Briggs Type Indicator theory: A teaching tool and window into intuitive psychology. Social and Personality Psychology Compass, 13(2), e12434.
Další zdroje: