79 79 3399 79 tezke mentálni postiženi IQ 20-3H mentální věk= 3-6 let U případů MP často kombinované postižení (pohybové, zrakové, sluchové), málokdy se naučí mluvit porucha motoriky, nekoordinované pohyby vzdělávání zaměřené na rozvoj motoriky, základy komunikace, základy sebeobsluhy, porozumění sociálním situacím 79 1 x V Í*V Hg*,* ť 7 79 T/; > ry i y1" .-J PŘEDŠKOLÁK • záměrem na rany rozvoj dítěte • zařazení do předškolního vzdělávání • nastavení podpůrných opatření v MS / přípravném ročníku /1, třídě ZS • integrace v běžném kolektivu x MŠ samostatně zřízená • odklad PŠD PŘEDŠKOLÁK • záměrem na rany rozvoj dítěte • zařazení do předškolního vzdělávání • nastavení podpůrných opatření v MS / přípravném ročníku /1, třídě ZS • integrace v běžném kolektivu x MŠ samostatně zřízená • odklad PŠD komplikovaná spolupráce s dítětem či rodičem první diagnostika intelektových schopností - sdělení rodičům kulturní a jazykové prostředí zkreslení výsledků (deficity v řeči, deficity v pozornosti, absence pracovních návyků, zanedbanost) PŘEDŠKOLÁK • záměrem na rany rozvoj dítěte • zařazení do předškolního vzdělávání • nastavení podpůrných opatření v MS / přípravném ročníku /1, třídě ZS • integrace v běžném kolektivu x MŠ samostatně zřízená • odklad PŠD T/; > ry i y1" .-J negativní postoj vůči spolupráci kulturní a jazykové prostředí diagnostika intelektu - sdělení rodičům zkreslení výsledků (hraniční intelekt, nerozvinutost, deficity v řeči, deficity v pozornosti) T/; > ry i y1" .-J DRUHY STUPEŇ nastavení/kontrola úrovně očekávaných výstupů vzdělávání kontrola/nastavení podpůrných opatření (IVR ftP/DR PSPP) integrace x zařazení do školy samostatně zřízené diferenciální diagnostika profesní orientace DRUHY STUPEŇ nastavení/kontrola úrovně očekávaných výstupů vzdělávání kontrola/nastavení podpůrných opatření (IVR ftP/DR PSPP) integrace x zařazení do školy samostatně zřízené diferenciální diagnostika profesní orientace DRUHY STUPEŇ nastavení/kontrola úrovně očekávaných výstupů vzdělávání kontrola/nastavení podpůrných opatření (IVR ftP/DR PSPP) integrace x zařazení do školy samostatně zřízené diferenciální diagnostika profesní orientace T/; > ry i y1" .-J ř "Vi ř "Vi ř "Vi T/; > ry i y1" .-J • autismus • poruchy chování (ftDHD,...) • epilepsie • DownQv syndrom • psychiatrické dg. • poruchy řeči (vývojová dysfázie,..) • neurologické potíže - chlapec ve věku 8;I0 - v péči SPC od 20IÍ - přeposlán z SPC pro vady řeči (závažná vada řeči, LMR AOHD) | - plně slyšící, nemluvící (komunikuje pouze v českém znakovém jazyce) - narodil se s deformovanou hlavičkou, zjištěna deformace mozkové tkáně - po očkování ve 3 letech potíže - zhoršení hyperaktivity, vývoj řeči zastaven, epilepsie - v 5 letech začal znakovat - omezení při diagnostice - 2021= IQ 58 (T-M) - 2022= |Qn - 5H (WISCHII); IQ 55 (T-M) - 2023= IQ H8 (T-M) - aktuálně vzděláván ve škole zřízené pro žáky se sluchovým postižením, spolupráce s SPC pro sluchově postižené - aktuálně se řeší otázka dalšího vzdělávání - nepotvrzeno poškození sluchu, očekávané výstupy odpovídají RVP ZŠS díl I, potřeba personální podpory - priorita: rozvoj funkční komunikace a samostatnosti - chlapec ve věku I2;ll - v péči SPC od 2016 - LľlP, opožděný vývoj řeči, rozštěp patra, epilepsie - 2016: |Qn 5H (WISOIII), OPŠD, následně dodatečný OPŠD - H/2018 vyšetření před nástupem do I. třídy - IQn ffl (WISC-III) -11/2018= Škola hlási potíže, minimální doporučenou úroveň očekávaných výstupů nezvládá, agresivní projevy doma i ve škole, odmítá pracovat ve výuce (popis chlapce se neshoduje s reálným klinickým obrazem) »> dif dg. IQ 52 CT-li) - v průběhu necelého roku pokles o 17 bodů - pravděpodobně vlivem narkózy při operaci v období prázdnin - 2021= iq H8 (T-M) »> nižší výukový program (RVP zss díl I), očekávané výstupy zvládá, setrvává v péči SPC - agresivní projevy se daří upravovat ve spolupráci se školním psychologem - dívka ve věku f>;7 - ve vzdálené rodině MP - v 18 měsících regres, přestala růst a přibírat přestala mluvit »> časté hospitalizace, ve 3 letech zjištěna hypofunkce štítné žlázy - v péči SPC od 2020 na doporučení klinického psychologa (IQ v pásmu StMP) - zaškolena v MŠ speciální - 202h |Qc 67 (T-M) »> setrvání v MŠ speciální - 2022-2023: OPŠD - 2023= IQv 85, IQn 8*1, IQc 85 (WISC-III) - vliv nemocničního pobytu v raném dětství a zaškolení - předána do péče PPP - setrvává v logopedické péči ■ í ^ «■ Mát dívka ve věku 1j3 v péči SPC od 2020 na doporučení MŠ (omezený sociální vývoj, sebeobsluha) od malička opakované úrazy hlavy (pád z kočárku, ve 3 letech srážka s autem, v 5 letech propadla střechou skleníku) - od posledního úrazu změna v chování, impulsivní, trpí na bolesti hlavy - po medikaci spavá, pasivní LMR poruchy chováni, vývojová porucha řeči a jazyka 2020= |Qv 70, IQn 62, IQc tí> (WISCHII), OPŠD do I. třídy nastoupila bez podpory (neobjednali se na kontrolní vyšetření), nyní ve 3. třídě, časté absence po komplikovaném rozchodu rodičů v péči babičky, která má tendenci podceňovat schopnosti dívky a omezuje její samostatnost »> dívka nesamostatná, nejistá, podceňuje se, bez vlastního názoru, kamarády nemá 2023= IQv 62, IQn 52, IQc 52 (WISCHII) v průběhu 3 let pokles IQ o 14 bodů vzdělávána v integraci (IVfJ AP), nezvládá vstávání do školy (špatný režim) řeší se zkrácení výuky chlapec ve věku ť>;5 původem z UA, v ČR od 3/2022 v péči SPC od 2023, přeposlán z PPP - selhává v MŠ (potíže s komunikací, nevyhledává ostatní děti, neklidný, špatně orientovaný, stereotypie) ADHD, opožděný vývoj řeči, snížené porozumění, susp. PAS vyšetřen za přítomnosti tlumočníka - IQc 37 (T-M) potíže s porozuměním českému, ale i rodnému jazyku, aktivně používá cca 10 slov pro pojevy PAS doporučeno odborné vyšetření 2023-202* OPŠD, nově nastavená podpora v MŠ se osvědčuje (IVP, AP) jsou patrné malé pokroky, zahájena logopedická péče v rodném jazyce