Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky posouzení životní situace (alternativa pojmu diagnostika, anamnéza, hodnocení) klienta v sociální práci, v kontextu metodiky případové práce a vybraných teoretických perspektiv. Kurs je orientován na praktické zvládnutí procesu posouzení v kontextu úkolově orientovaného přístupu (případně jiných přístupů). Proces posouzení je prezentován jako klíčová součást pomáhajícího procesu, v němž dochází k ujasnění cílů i metod pomáhající intervence. Celkově je problematika posouzení situována do oblasti sociální práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami. V kurzu se tak studenti seznámí také z problematikou sociální práce s ohroženými dětmi a rodinami.
Týden 1 - Uvedení do kurzu
Cíl kurzu
Osvojované kompetence
- znalost teorií, termínů, konceptů v problematice posouzení
ohroženého dítěte a rodin
- schopnost volit přiměřené teoretické pojetí posouzení
(jedno či více)
- schopnost volit a použít vhodné metody a techniky
posouzení
- dovednost provést posouzení
- dovednost vedení strukturovaného rozhovoru, dovednost strukturované prezentace.
Požadavky na absolvování
-
Průběžné úkoly (6 úkolů x 10 bodů; max. 60 bodů) – je nutné odevzdat všechny úkoly
Seminární práce + referát + řízená diskuse (max. 40 bodů)
Minimální výkon pro absolvování předmětu činí 65 bodů
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fss/podzim2024/SPRb1140/op/SPRb1140_rozpis_prezentaci_podzim24.docx