Zhodnocení kroku 3 (P.Horák, FSS MU Brno) Zelený text = dosud neúspěšně zapracované poznámky, které měly být předmětem již kroku 2! Žlutý text = aktuální komentáře ke kroku 3 Obecné poznámky k textu 1. Do záhlaví jednotlivých odevzdaných kroků vypište své jméno a příjmení! 2. Zcela nebo částečně absentují informace a relevantní odkazy na existující literaturu a statistiky+ přímo v textu uveďte odkaz dle citační normy typu „(Sirovátka 2008)“ 3. Odkazy na literaturu dávejte spíše za text, který stanovuje určitá fakta 4. Pište v souvislých větách! Převeďte do souvislých, logicky a jazykově navazujících vět! 5. Jiné… Znak projektu = zpracovávaná oblast projektu Konkrétní projektová činnost Téma projektu 6. Kde/v jakém konkrétním státu/regionu/lokalitě má být projekt řešen? 7. Není jasné, co je sociální problém, který má být projektem řešen, u jaké skupiny a v jakém regionu! 8. Zpracujte téma v jedné souvislé větě! 9. Jiné… Problémová situace cílové populace 10. Podrobněji charakterizujte problémovou situaci na základě dostupné odborné literatury! 11. Příliš stručné – triviální! 12. Doplňte: a) bližší charakteristiky cílové skupiny! b) jaký je tedy sociální problém, který zkoumáte? c) jaká je symbolická a organizační moc cílové skupiny? d) jaké jsou stávající instituce v regionu, které se cílovou skupinou zabývají? + Kdo jsou spojenci, odpůrci a terče? + V čem by se Vaše služby lišily od těch již existujících? 13. Absentuje odkaz na relevantní odbornou literaturu a studie/výzkumy, která Vám umožní jasně identifikovat jednotlivé charakteristiky a reálné potřeby cílové skupiny osob (případně i aktérů, kteří jim pomáhají 14. Jiné… Cíl projektu 15. V úvodu této části uvedený cíl by měl být identický s tzv. dlouhodobým cílem (tj. celkovým cílem projektu)! 16. (Dlouhodobý) cíl projektu řeší nějaký sociální problém cílové skupiny projektu! (NEZAMĚŇUJTE PROSTŘEDEK DOSAŽENÍ CÍLE, NAPŘ. STAVBU PROSTOR ZA CÍL PROJEKTU !!!) 17. Uvádějte POUZE dlouhodobý, střednědobý a krátkodobý cíl 18. Obraťte chronologickou posloupnost cílů do podoby dlouhodobé-střednědobé-krátkodobé cíle! 19. Převeďte JEDNOTLIVÉ TYPY CÍLŮ do jedné věty! 20. Je/jsou takto stanovený/-é cíl/cíle měřitelný/-é a dosažitelný/-é – formulován/-y v rovině věcného řešení, času a prostředků (tj. kde-kdo-co-jakým způsobem-kdy-za jaké peníze se pokusí dosáhnout?) Upravte! 21. Krátkodobé cíle představují jednotlivé kroky, které jsou ekvivalentní s částí Strategie a taktika/časový harmonogram/ – uveďte zde pouze některé z nich (3-4), které považujete pro dosažení dlouhodobého cíle projektu za klíčové, zbylé uveďte pouze v části Strategie a taktika! 22. Redundantní formulace (všech nebo některých) cílů, stačí jednoznačně a jednou větou identifikovat dlouhodobý cíl (=hlavní cíl projektu), dva až tři střednědobé a krátkodobé cíle a dále pak finanční náklady na projekt, tož vše! 23. Jiné… Metody intervence 24. Nejde o metody intervence, ale o realizátory intervence a jejich role, metody intervence zpřesněte! 25. Rozepište konkrétní metody intervence na základě relevantní literatury 26. Mělo by tu jít o profesionální metody a techniky sociální práce/psychologie/psychiatrie/poradenství apod.! ( 27. V čem spočívá daná metoda/technika, jaké principy užívá? Využijte odkazů na relevantní odbornou literaturu! 28. Rozepište do souvislých odstavců jednotlivé (případně vybrané) techniky, v čem spočívají, na jakých principech jsou založeny, využijte odkazů na relevantní literaturu! 29. Legitimujte/ospravedlňte volbu navrhovaných metod intervence! Jde o jádro Vašeho projektu, zadavatel by měl vědět, že Vámi navrhované a ovládané metody a techniky přístupu k řešení sociálních problémů cílové skupiny projektu jsou jedinečné a vy je dokážete perfektně využívat! 30. Jiné… Vnější zdroje pro realizaci cíle 31. Jasně oddělte šance a ohrožení pro jednotlivé typy těchto vnitřních zdrojů! 32. Jednoznačně specifikujte jednotlivé typy těchto zdrojů! 33. Jiné… Vnitřní zdroje pro realizaci cíle 34. Jasně oddělte šance a ohrožení pro jednotlivé typy těchto vnitřních zdrojů! 35. Jednoznačně specifikujte jednotlivé typy těchto zdrojů! 36. Jiné… Strategie a taktika (časový harmonogram) 37. Veškeré aktivity by zde měly být zpřesněny ZA JEDNOTLIVÝMI, JASNĚ ODDĚLENÝMI ODRÁŽKAMI v logice a v NÁSLEDUJÍCÍM POŘADÍ – KDY, CO, KDO, JAK konkrétně provede! Upravte! 38. Jiné… 1. 496999 Běťák, Alexandr 10,11a,13,17,18,20,21,29,32,35,37 2. 500197 Cintulová, Tamara 5-zcela absentují odkazy na literaturu!=13,17,20,21,28,29,32,35,37 3. 565652 Černý, Martin 5/13- absentují odkazy na literaturu/užité zdroje, užitá literatura je mnohdy staršího data/neaktuální (část metody),17,19-21,28,29,32,35,37 4. 520326 Dostálová, Kamila 14-zvážil bych zdali nevyužít poznatky odjinud – z jiných regionů ČR či ze zahraničí, zdali se potýkají s podobným problémem a jak jej řeší, 17, 19-21, 29, 32, 35, 37 5. 520240 Finferlová, Aneta 5-absentuje větší počet odkazů na relevantní literaturu, v části metoda využijte aktuálnější literatury!!! 17,20,21,28,29, 32, 35, 37 6. 520197 Glonková, Tereza 1 17,20,21,28,29, 32, 35, 37 7. 73899 Jurček, Daniel CHYBÍ 8. 565697 Kaprálová, Natálie 5-využijte více novější literatury, 10,13,17,19-21,28,29, 32, 35, 37 9. 565661 Kasl, Miroslav 2,5-užívejte citací dle ČSN,10,13,17,20,21,28,29,32,35,37 10. 568061 Klimešová, Andrea 13,17,18,20,21,28,29,32,35,37 11. 568539 Klimešová, Petra 9-kde?v celé ČR? V jakém odvětví? Všude/v průmyslu/jinde?11d,13,17,18,20,21,28,29,32,35,37 12. 565637 Kořínková, Petra CHYBÍ 13. 468840 Kotásková, Nikola 2,3,10,13,17.19-21,28-29,32,35,37 14. 428881 Králová, Josefína 13,17,20,21,28,29, 32,35,37 15. 551628 Machylová, Daniela 5-starší literatura fakticky všude v textu! + dlouhé téma,13,17,20,21,29,32,35,37 16. 569690 Maříková, Aneta 10,11a-d,13,17,20,21,27-29,32,35,37 17. 449054 Můčková, Andrea 5-využitá literatura je staršího data, není zcela aktuální,13,17,20,21,28,29,37 18. 495984 Nováková, Veronika MÁTE PRACOVAT A ZDOKONALOVAT POUZE JEDEN A TÝŽ TEXT! = JEDNOTLIVÉ KROKY NA SEBE NAVAZUJÍ! 5-dlouhé téma, 10,11a-d,13,17,20-22,27-29,32,35,37 19. 460070 Opočenská, Veronika 5-využijte více odkazů na literaturu=13,17,20,21, 29,32,35,37 20. 565696 Petráková, Karolína 5-dlouhé téma, nechte pouze tučný text! + převážně stará literatura, 10,13,17,19-21,28,29,32,35,37 21. 557275 Piňous, Tomáš 2,10,16,17,20-22,28,29,32,35,37 22. 487745 Prudká, Claudie 10,13,17,19-21,29,32,35,37 23. 565687 Rajdlová, Zuzana 9-z tématu není patrné řešení problému, 14-neexistují bližší statistiky o povaze zdravotních problémů seniorů obecně, případně osamocených seniorů v ČR, příp. v některých zemích Evropy? 17,20,21,28,29,32,35,37 24. 551577 Rygrová, Gabriela 5-dlouhé téma=stačí krátce! 10,17,19-21,27,29,32,35,37 25. 565684 Severa, Dominik 5-podivné spojení „těsně před důchodovým věkem“ + starší literatura,10,11a-d,17,19-21,28,29,32,35,37 26. 524311 Smolíková, Barbora 5-prevence relapsu čeho?+občas starší literatura+více rozmanitější literatury/výzkumných zpráv,17,19,20,21,28,29,32,35,37 27. 565693 Svobodová, Dominika 5-využijte více, i zahraniční literatury!!! 9-„ohrožené vznikem“ anebo „s duševním onemocněním“ anebo vybrané (konkrétní) skupiny/bez domova?/děti do 15 let věku?/děti jejich rodiny využívají služeb sociálně-právní ochrany dětí? se zvýšeným rizikem duševních onemocnění?10+13,16+17+18+21,28,29,32,35,37 28. 417966 Šolc, Jiří 5-starší literatura fakticky všude v textu! 20,21,29,37 29. 520100 Šustková, Anna 5-využijte novější zdroje a současně více zdrojů! Jsou problémy s touto cílovou skupinou i jinde v zemích EU? 17,20,21,28,29,32,35,37 30. 565671 Troubilová, Eliška 5-dlouhé téma + citujte dle normy ČSN! „(EU 2022)“, „(EC 2021)“ aj.+občas starší literatura (Veselý 2007),10,17,20,21,28,29,37 31. 569973 Tvrzická, Pavla 5-téma=kde všude? V celé ČR? Ve vybraném regionu/regionech? 13,17,20,21,28,29,32,35,37 32. 569038 Vejvodová, Katrin 4-(např. první dvě věty v části Problémová situace),5-využijte více a novější literatury! 9-odstraňte pojem „(rácio)“,11a+13,14-jaká je struktura těchto pracovníků z hlediska věku, vzdělání, pracovní pozice apod.? 16,17,20-22,29,32,35,37 33. 565672 Vrátilová, Aneta 5-zaměňte „mpsv.cz“ za relevantní odkaz dle ČSN („MPSV 2024“?), stejně tak „mvcr.cz, 2020“ za „MVCR 2020“),13,16,17,20-22,28,29,32,35,37 34. 565653 Weberová, Bára 13,16,17,20,21,28,29,37 35. 539041 Zejdová, Nikola 5-využívejte odkazů na více zdrojů/literatury a novějšího data! 17,19-21,30-metody intervence zcela absentují!=28,29,32,35,37